728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,

آزادسازی اتوبان بین‌المللی حمص- دمشق توسط رزمندگان سوریه

-

 -
-
رزمندگان سوریه اعلام کردند دو حمله بزرگ علیه نظامیان اسد و شبه‌نظامیان حزب‌الشیطان لبنان برای بازپس‌گیری ارتفاعات پیرامون غوطه شرقی انجام داده است.
 
تلویزیون اورینت گزارش داد:
رزمندگان سوریه 3 ستون نظامی رژیم اسد شامل تانکها و نفربرهای زرهی را که به سمت غوطه شرقی و اتوبان دمشق - حمص در حرکت بودند منهدم کردند.
سایتهای وابسته به رژیم اسد خبر دادند ژنرال ستاد ایمن حسن صقر و گروهی از نظامیان گارد جمهوری در درگیریهای اطراف شهرک اسد در دمشق کشته شده‌اند.
همزمان رزمندگان مواضعی را در اطراف شهرک اسد تصرف کردند.
خبرنگار اورینت از صحنه گزارش می‌دهد:
ما هم‌اکنون در اتوبان بین‌المللی حمص - دمشق هستیم.
 
اتوبان دمشق - حمص
این اتوبان توسط رزمندگان به تصرف درآمده است. هم‌چنان که می‌بینید رزمندگان بر این ارتفاع تسلط یافته‌اند بر روی این ارتفاعات دهها سکوی پرتاپ موشک نصب شده است. همچنین سکوی موشکهای کونکورس که رژیم اسد با آن غوطه شرقی را موشک‌باران می‌کرد نصب شده است. هم‌چنان‌که می‌شنویم رژیم اسد بمباران غوطه شرقی را به‌شدت افزایش داده است این‌جا، این محل مواضع و مراکز تجمع نظامیان رژیم اسد بود آنها در این ارتفاعات مستقر بودند و هر گونه تحرکی در داخل غوطه شرقی را رصد می‌کردند.
 
رزمندگان به‌طور کامل بر این منطقه مسلط شدند. نیروهای دشمن در این نقطه تمامی خودروها را بازرسی و توقیف می‌کردند. تپه‌ها بر غوطه شرقی اشراف کامل دارد و نظامیان اسد بر روی آن توپخانه سنگین مستقر کرده بودند. از همین نقطه بود که خیلی از مردم و شهروندان به‌شهادت رسیدند و دهها تن دیگر زخمی می‌شدند.

 

 
ارتفاعات پیرامون غوطه شرقی
ما الآن در داخل ایستگاه برق هستیم که نظامیان اسد آن را توپ‌باران کرده‌اند و حالا در دست رزمندگان است.
این جا ترانس برق است. این ترانسهای برق را برای شهرک اسد و مناطق پیرامون آن در دمشق تولید می‌کردند بعد از توپ‌باران نظامیان اسد این ایستگاه کار نمی‌کند و برق تولید نمی‌کند. خیلی از کابلهای قطور آن سوخته است.
ما الآن در ارتفاعات آزاد شده هستیم.
از روی این ارتفاعات غوطه شرقی دیده می‌شود. الآن این مناطق به‌طور کامل در دست رزمندگان است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c931f35-9fe9-4882-aed1-0da604f231c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات