728 x 90

اخبار سوريه,

نگرانی رژیم اسد از وضعیت دمشق

-

رزمندگان سوریه
رزمندگان سوریه
رژیم اسد دمشق و حومه آن را در معرض تهدید می‌بیند، به همین دلیل دنبال تمرکز نیرو در این جبهه است.
 
تلویزیون العربیه گزارش داد:
رژیم اسد تعدادی از شبه‌نظامیان حزب‌الشیطان لبنان را از پایگاههای صنمین و عدرا از استان درعا بیرون کشیده و آنها را به خطوط مقدم دمشق منتقل کرده است.
گفته می‌شود این نیروها از ابتدای بسیج نظامی رژیم اسد به جنوب آمده بودند ولی با افزایش درگیریها در دمشق به منطقه قبلی خود باز گردانده شده‌اند.
به این ترتیب شبه‌نظامیان حزب‌الشیطان وارد خط درگیریهای غوطه شرقی می‌شوند. نیروهای رژیم اسد ماشین‌آلات و ستونهای نظامی ارتش را به جبهه‌های دیگر منتقل کرده‌اند. اغلب عناصر منتقل شده حزب‌الشیطان به منطقه غوطه برده شده‌اند.
به گفته منابع مطلع ده تانک از درعا به غوطه برده شده و دهها خودرو نظامی حامل دهها شبه‌نظامی از زینبیه به این جبهه اعزام شده‌اند.
بعد از تهاجم رزمندگان به زندان زنان عدرا نیز یک ستون نظامی از حمص به سوی این زندان حرکت کرده است.
به‌دنبال تحرکات اخیر دشمن، رزمندگان آماده‌باش عمومی اعلام کردند و از هر کس که قدرت حمل سلاح دارد خواستند تا به صفوف رزمندگان بپیوندد.
بدین ترتیب درگیریها در غوطه شرقی بالا می‌گیرد. هواپیماهای اسد مواضع رزمندگان را در غرب اتوبان دمشق - حمص بمباران می‌کنند رزمندگان نیز ضاحیه اسد را هدف گلوله‌باران خود قرار می‌دهند.
اهمیت درگیریها در غوطه شرقی در این است که آنها سه کیلومتر از اتوبان بین‌المللی حمص - دمشق را تصرف کرده‌اند و این باعث می‌شود که رژیم اسد نتواند از سمت حرستا به‌عنوان تنها معبر ورود به پایتخت سوریه وارد دمشق شود.
رزمندگان توانسته‌اند بلندیهایی را تصرف کنند که رژیم اسد در بالای آن توپخانه مستقر کرده بود و غوطه را با آن زیر آتش می‌گرفت.
این دستاورد رزمندگان باعث شد که رژیم اسد دیگر نتواند غوطه را کاملاً زیر آتش داشته باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/667ce7ec-eb58-44eb-b2eb-f4c587ecb30d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات