728 x 90

-

تلاش شکست خورده خامنه‌ای برای جلوگیری از آثار زهر

-

فیلتر شدن تلفنهای همراه
فیلتر شدن تلفنهای همراه
خامنه‌ای با گفتن این‌که بسیجی‌ها یا به قول خودش «جوانان انقلابی و حزب‌اللهی» را تحت عنوان «افراطی» نکوبید، آتش‌بیار معرکة قدرت بین باندهای نظام شد و بسیاری از مهره‌هایش هم به هیزم کشی برای این معرکه پرداختند و به‌نظر می‌رسد که این مسأله تمامی ندارد. از جمله کیهان خامنه‌ای گفتگوهایی را با اعضای مجلس رژیم انجام داده که در آن، فردی به نام محمد سلیمانی گفته است: ”فضا را بر جوانان انقلابی یعنی همان بسیجیها تنگ کردند“. یک مهرهٴ دیگر ولایت در مجلس آخوندی اسماعیل کوثری هم گفته ”برای نفوذ و استحاله نظام، جوانان حزب‌اللهی را هدف گرفته‌اند“. یک عضو دیگر این مجلس به‌نام نقوی حسینی نیز گفته است: ”برای نفوذ در جمهوری اسلامی و استحاله انقلاب یکی از روش‌ها حمله به جوانان متدین و انقلابی با عناوینی از جمله افراطی‌گری است“.

خبر دیگری که عمیقاً به همین وحشتزدگی آخوندها ربط دارد این است که چند ماه است دسترسی به شبکه اجتماعی تلگرام telegram در تلفنهای همراه با اختلال رو به‌رو شده و خبر فیلتر شدنش هم بر سر زبانهاست. تلویزیون شبکهٴ 2 رژیم 22شهریور94: از تلگرام ملی تا فیلترینگ تلگرام. دبیر شورای عالی فضای مجازی (انتظاری) آمار قابل تأملی رو از کاربران تلگرام داد“. وزارت ارتباطات اعلام کرد نزدیک به 13 میلیون نفر عضو تلگرام هستند، یا شبیه به این، این در واقع ارتباطات داخلی خودشان را، مردم ما در این شبکه انجام می‌دهند، وقتی ما یک شبکهٴ اجتماعی داخلی داشته باشیم با فرهنگ خودی باهمدیگر صحبت می‌کنند، نرم افزاراشون به آن ترتیب طراحی می‌شود ”. اما بشنوید از دادستان کل کشور که درباره بررسی فیلترینگ تلگرام درکمیته تعیین مصادیق مجرمانه گفته قرار است در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی تهدیدات استفاده از تلگرام بررسی بشود

از یک طرف می‌بینیم که کارگزاران رژیم از تنگ شدن فضای بسیجیها و ریزش آنها به وحشت افتاده‌اند و از طرف دیگر در پی حکم خامنه‌ای، به سرکوب فضای مجازی رو آورده و می‌خواهند به این ترتیب امکان ارتباطی بین جوانان، به‌ویژه بر روی تلفن همراه را فیلتر کنند، یا دست‌کم با ساختن سایتهای مشابه، آن را تحت کنترل خود دربیاروند؛ چرا؟

پاسخ را شخص خامنه‌ای در حرفهایش داد و البته کارگزاران رژیم هم به آن اشاره کردند. خامنه‌ای گفت، همین بسیجی‌ها هستند که در مواقع خطر به داد نظام می‌رسند.

واقعیت این است که کارگزاران رژیم، به‌ویژه پس از سرکشیدن جام زهر از قیام سراسری وحشت دارند و تمام تلاش خامنه‌ای این است که از آثار اجتماعی آن جلوگیری کند، با همین نیت است که از طرفی می‌خواهند نیروهای سرکوبگرشان مجال کار داشته باشند و از طرف دیگر با فیلتر کردن امکانات ارتباطی جوانها، به‌ویژه بر روی تلفن همراه، از هماهنگی آنها برای حرکات اعتراضی جلوگیری کنند. همان حرکات اعتراضی که روزانه در گوشه و کنار میهنمان به چشم می‌خورد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ad66a2d-8fb7-415e-812c-651f34a1e327"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات