728 x 90

اخبار يمن,

سناریوهای مختلف عملیات آزادسازی صنعا پایتخت اشغال شده یمن

-

ارتش ملی و نیروی مقاومت مردمی یمن
ارتش ملی و نیروی مقاومت مردمی یمن
به گزارش تلویزیون العربیه استان مأرب یمن شاهد تجمع نیروهای نظامی و تجهیزات پیشرفته ارتش ملی یمن است. این تجمع نیرو برای آمادگیهای لازم و شروع عملیات آزادسازی صنعا پایتخت یمن و سایر استانهای این کشور است.
تجهیزات نظامی به‌طور مستمر وارد استان مأرب یمن می‌شود. صدها تانک و زرهی، نفر بر، موشک‌انداز، هلیکوپترهای آپاچی و سیلی از نیروهای ائتلاف به‌منظور آماده‌سازی یک عملیات زمینی گسترده است که در آن ابتدا استانهای مأرب، الجوف و صعده آزاد خواهند شد، پس از آن نیروهای مقاومت به همراه ارتش ملی یمن و نیروهای ائتلاف عربی به سوی صنعا خواهند رفت. بر اساس آخرین رویدادها، دهها خودرو نظامی به جبهه جفینه در استان مأرب و اطراف پادگان سهل الجن منتقل شدند تا عملیات پاکسازی استان مأرب با قدرت ادامه یابد.
به موازات این اقدامات، نیروهای مقاومت مردمی و ارتش ملی یمن از تیپ 107 در منطقه صافر به سمت شهرستانهای شرق استان مأرب رفتند و با دهها ماشین‌آلات نظامی و تجهیزات نظامی تقویت شدند. این عملیات زمینی اولین عملیاتی است که در این منطقه علیه شبه‌نظامیان حوثی و عوامل علی عبدالله صالح انجام می‌شود.
در استان الجوف فرماندهی نظامی ارتش ملی یمن اعلام کرد ده‌هزار رزمنده آماده است تا این استان و استان صعده را آزاد کند و پس از آن در عملیات آزادسازی صنعا شرکت کند.
این فعالیتهای نظامی با بمبارانهای شدیدی بر روی مواضع شبه‌نظامیان در صنعا همراه است.
پادگانهای متعددی که در کنترل حوثیهاست در کنار دانشکده پلیس و منازل تعدادی از سران حوثیها بمباران شد.
در رابطه با آمادگیهای رزمی مقاومت مردمی و ارتش ملی یمن تلویزیون العربیه از سرتیپ فایز الدویری کارشناس نظامی سؤال کرد.
سرتیپ فایز الدویری: این مرحله از کار شامل تجمع نیرو است، نیروهایی که برای شروع عملیات صنعا اماده شدند.
برای عملیات آزادسازی صنعا سه تابلوی فرضی وجود دارد و این تابلوها به‌نحوه مدیریت جنگ بر می‌گردد.
اول این‌که ما می‌خواهیم قبل از شروع عملیات صنعا پیروزیهای متعددی را به‌دست بیاوریم و پس از آن حوثیها را وادار کنیم که قطعنامه 2216 را بپذیرند؟
یعنی می‌بایست امنیت استانهای تعز و ذمار و إب را تأمین کنیم. همزمان، شبوه و مأرب و حتی استان عمران را از شبه‌نظامیان تخلیه شده باشد.
این‌گونه می‌توانیم مطابق خواسته خودمان وارد عملیات صنعا شویم.
سناریوی دیگر این است که اگر شبه‌نظامیان حوثی تسلیم نشوند می‌بایست وارد عملیات سریع و غافلگیرانه شد ولی این نیازهای خودش را دارد، اولاً می‌بایست از استان الجوف به سمت صعده و عمران حرکت کنیم و به‌صورت گازانبری از شمال و جنوب صنعا تهاجم کنیم. برای این کار می‌بایست با استفاده از شبکه عشایری و قبایل منطقه نفوذ کرد.
تابلو سومی هم که من با آن موافق نیستم این است که قبل از پاکسازی تمامی استانها وارد عملیات صنعا شویم.
به نظر من بهترین تابلو این است که پیروزیهای متراکمی را به‌دست بیاوریم و پس از آن حوثیها را مجبور کنیم که قطعنامه سازمان ملل را بپذیرند و تسلیم شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6db24aef-c3fc-41fc-80bb-8db451ad3712"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات