728 x 90

زندانیان سیاسی,اذيت و آزار زندانيان,

ایران: محاکمه نمایشی زندانی سیاسی علی معزی برای سومین بار با پرونده سازیهای مسخره

-

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ايران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ايران
زندانی سیاسی علی معزی محکومیتش رو به پایان است و باید از زندان آزاد شود

دژخیمان رژیم آخوندی در روز یکشنبه 15شهریور، آقای علی معزی زندانی سیاسی هوادار مجاهدین را از زندان مرکزی کرج با زور و با دست‌بند و پابند به یک شعبه از بیدادگاههای رژیم موسوم به «دادگاه انقلاب تهران» منتقل کردند. وی توسط آخوند دژخیمی معروف به قاضی مقیسه به اتهام «تبلیغ علیه نظام» برای سومین بار مورد «محاکمه» قرار گرفت. علی معزی با تأکید بر این‌که این دادگاه نامشروع است و در اعتراض به انتقال اجباری خود و پرونده سازیهای جدید از پاسخ دادن به اتهامهای وارده و سوالهای این آخوند جنایتکار خودداری کرد.
او در اردیبهشت ماه گذشته (می 2015) نیز در شرایطی که دوران محکومیت پنج ساله‌اش رو به پایان بود برای بار دوم در یک دادگاه نمایشی «محاکمه» و به یک سال حبس اضافی محکوم شد. هنگامی که او در پاسخ به احضاریه برای حضور در این دادگاه به‌طور کتبی اعلام کرد «این دادگاه را غیرقانونی و نامشروع می‌داند و در آن حضور نخواهد یافت» گله‌یی از پاسداران او را مورد ضرب و جرح قرار داده و با پیشانی شکافته، با دست‌بند و پابند به‌زور به دادگاه منتقل کردند.
دژخیمان آشکارا او را تهدید کرده‌اند که وی را به اتهام تبلیغ علیه نظام به اعدام محکوم خواهند کرد. شکنجه‌گران بارها او را که پدر دو تن از مجاهدان اشرفی در لیبرتی است، تهدید کرده‌اند که «تو نبایستی زنده از زندان بیرون بروی ما نهایتاً تو را در زندان زجرکش خواهیم کرد».
علی معزی، از زندانیان سیاسی دهه60، به‌خاطر سالها تحمل حبس و شکنجه از بیماریهای مختلف از جمله بیماریهای حاد کلیه و انسداد روده رنج می‌برد، وی آخرین بار در خرداد90 (ژوئن 2011) دستگیر و در شرایطی که به‌خاطر ابتلا به بیماری سرطان در شرایط حادی به‌سر می‌برد به زندان منتقل شد. او از آن زمان تا کنون از درمان و مراقبتهای مورد نیاز خود محروم بوده است. او در این مدت همواره زیر شدیدترین فشارها و شکنجه‌های جسمی و روحی قرار داشته است.
مقاومت ایران همه مدافعان حقوق‌بشر، کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران و گزارشگر شکنجه را به محکوم کردن روند جنایتکارانه قضایی در ایران از جمله محاکمات خودسرانه و اقدام فوری برای آزادی زندانی سیاسی آقای علی معزی فرا می‌خواند.

 دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
16شهریور 1394 (7سپتامبر 2015)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c26b62b2-20b5-4b5a-82f2-6d6b84659e23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات