728 x 90

سالگرد تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران,

گرامیداشت پنجاهمین سال تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران در لندن

-

 -
-
جشن پنجاهمین سال تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران، با حضور جمع کثیری از هواداران سازمان مجاهدین، پارلمانترها و شخصیتهای سیاسی و حامیان مقاومت ایران در لندن برگزار شد.

در این مراسم لرد تونی کلارک رئیس پیشین حزب کارگر انگلستان و عضو مجلس اعیان، والری کوربت مدافع حقوق زنان و همسر زنده یاد لرد رابین کوربت، دکتر طاهر بومدرا مسئول حقوق‌بشر یونامی و مسئول پرونده اشرف در فاصله سالهای 2009 تا 2012 و نویسنده کتاب داستان ناگفته اشرف، شرکت و سخنرانی کردند و شماری از نمایندگان از هر دو مجلس انگلستان و گروهی از حقوقدانان و شماری از انجمنها و تشکلهای ایرانی در انگلستان به همین مناسبت پیامهای تبریک و همبستگی فرستادند.

خواهر مجاهد سعیده فخار، اولین سخنران این مراسم بود. وی در بخشی از سخنانش گفت:

 

 
بنام خدا – به‌نام آزادی و به‌نام بنیانگذاران شهید سازمان مجاهدین خلق ایران
خواهران، برادران دوستان عزیز
سلام به همه شما
من سعیده‌ هستم، کاندیدای آزمایشی شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق ایران. مادرم سعیده عضو سازمان مجاهدین بود که در عملیات کبیر فروغ جاویدان به‌شهادت رسید. حالا من همون سعیده‌ام با همون پرچم و با همان آرمان در قلبم و با همان ایمان در اراده‌ام - به شما پنجاهمین سال بنیانگذاری سازمان مجاهدین خلق ایران رو تبریک و تهنیت می‌گویم.
خطاب اولم به مرتجعین تاریخ است، اون‌هایی که مجاهدین را کشتند، اونهایی که مجاهدین را هزار هزار قتل‌عام کردند، آنهایی که حتی به مادران پیر و بچه‌های ما رحم نکردند، فکر می‌کردند که مجاهدین از بین خواهند رفت، کاملاً اشتباه کردند.
نه --- مجاهدین از بین رفتنی نیستند. این وعده خدا به مجاهدین است.
و حالا سازمان ما با 50سال مبارزه مستمر و بی‌امان با پایداری بر اصولی که بنیانگذاران محمد حنیف‌نژاد و یارانش سعید محسن و علی اصغر بدیع زادگان ترسیم کردند، تبدیل به گنجینه مبارزاتی برای مردم ایران شده است.
به همین دلیل، جشن 50ساله شدن سازمان نه فقط جشن مجاهدین است بلکه در عین‌حال یک جشن ملی هم هست، برای مردم ایران که بهای نبرد با رژیم آخوندی و نه گفتن به اون رو تا به امروز به سنگین‌ترین وجه پرداخته‌اند و در این مسیر 120000 شهید و دهها هزار زندانی سیاسی شکنجه شده را، تقدیم راه آزادی کرده‌اند. از حنیف تا اشرف و موسی تا جاودانه‌فروغ‌ها و تا زهره و گیتی، صبا و آسیه و رحمان و یاسر.
بله، در این مسیر مجاهدین توانستند به یمن رهبری برادر مسعود و خواهر مریم، از سرفصلهای زیادی با موفقیت عبور کنند، و با کمک تک به تک شما، طرحهای رژیم برای نابودی مقاومت را شکست بدهند و توطئه‌هایشان را به خودشان برگردانند.
خواهران و برادران
به‌عنوان آخرین کلام اجازه بدهید از آخرین دستاورد ایدئولوژیک سازمان مجاهدین در پنجاهمین سالگرد بگویم. تشکیل شورای مرکزی سازمان متشکل از هزار زن مجاهد خلق پدیده نویی است که نسل تازه‌یی از زنان مجاهد را شامل می‌شود که بعد از انقلاب ضدسلطنتی یا بعد از سی خرداد به دنیا آمده‌اند. ارزشی که این شورا حول آن شکل گرفته و معیاری که هر کدام بر اساس آن زنان مجاهد به عضویت این شورا انتخاب شده‌اند ارزش بدهکاری و مسئولیت‌پذیری است.
یعنی هر چه آخوندهای حاکم در سرکوب و جنایت، فساد و غارت، جنگ قدرت و بدترین پستیها فرو می‌روند پاسخ مجاهدین اما راه و رسم انسانی، تواضع، بدهکاری و تهی شدن از فردیتهای خودخواهانه و تعهدپذیری مضاعف است.
پس بیایید، بار دیگر تعهد خودمان را در پیشگاه خلق قهرمانمون و در برابر رهبری پاکبازمون تکرار کنیم و آمادگی خودمان را برای پذیرش مسئولیتهای دوران سرنگونی اعلام کنیم.
از همه شما تشکر می‌کنم، حمایت و عشق شما به مجاهدین بالاترین دلگرمی برای همه ماست.
بله سازمان ما با رهبری برادر مسعود و خواهر مریم و با همه شما اشرف‌نشانها پیروز خواهد شد.
متشکرم

در ادامه این مراسم، شماری از نمایندگان جوانان طی سخنانی، پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران را گرامی داشتند.

نغمه رجبی با یادآوری خاطره بستگان شهیدش افسانه و زهرا رجبی گفت:
 
 
 مقاومت ایران سرشار از وجود زنان و مردان شجاعی است که برای آزادی جنگیدند و به خاک افتادند، از جمله مردان و زنان شجاع و جوان. من درودهای خودم را نثار خواهران و برادرانم در سازمان مجاهدین خلق ایران می‌کنم، من مفتخرم که خودم را یک عضو کوچک این جنبش مقاومت بدانم و از خدا می‌خواهم که به من و ما قدرت پایداری در این مسیر را بدهد تا وطن زیبایمان ایران را از چنگال دیکتاتورهای حاکم هر چه زودتر رها کنیم.

فرزانه حسینی – نماینده انجمن وکلای ایرانی در لندن... که عمه و عموهایش با نثار جانشان، بهای آزادی ایران‌زمین را پرداخته‌اند گفت:

 

 
من مفتخرم که امروز در پنجاهمین سالگرد تولد سازمان پرافتخار مجاهدین در برابر شما ایستاده‌ام.
ما جوانان ایرانی امروزه شاهدان زنده‌ای هستیم که (بگوییم) دشمن نمی‌تواند این سازمان را با هیچ وسیله‌ای از بین برد چرا که آنها برحق هستند و جنگ آنها نیز عادلانه است. ما همچنین به نبرد خود برای حقوق رزمندگان آزادی در کمپ لیبرتی ادامه خواهیم داد.

رعنا رحمانی طی سخنانی گفت:
 
 
 من 4ساله بودم که به انگلستان آمدم و وقتی با سازمان و آرمانش آشنا شدم متوجه شدم که منشأ همه این دستاوردها بنیانگذار این سازمان محمد حنیف‌نژاد است.
من از این‌که می‌دیدم دختران و پسران جوان به جرم هواداری از مجاهدین اعدام شده‌اند، شوکه می‌شدم، در میان آنها عموی خودم هم بود که در سن 19سالگی به همین جرم اعدام شد، وقتی بزرگتر شدم، ارزش فداکاری این جوانان را بیشتر فهمیدم.
وی با یادآوری جنایات رژیم علیه جوانان و کودکان و زنان ایرانی گفت: من امید به آینده روشن ایران را در چشمان مریم رجوی و راهی که او نمایندگی می‌کند می‌بینم.

سخنران بعدی این مراسم، لرد تونی کلارک، عضو مجلس اعیان انگلستان بود.
 
 
 لرد کلارک که طی سه دهه گذشته، از مقاومت ایران و مجاهدین حمایت کرده و در صحنه‌های نبرد سیاسی مقاومت در انگلستان، از جمله در کارزار خروج نام مجاهدین از لیستهای تروریستی انگلستان و اروپا، حضور فعال داشته است. در سخنانی خطاب به حاضران در این مراسم گفت: من دولت خودمان را به حمایت از برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی برای ایران آینده فرا می‌خوانم، برنامه‌ای که خواهان ایرانی مبتنی بر حکومت قانون و جدایی دین از دولت است. ایرانی که توسط منتخبان مردم، که در یک انتخابات آزاد و منصفانه انتخاب شده باشند رهبری شود و ایرانی مبتنی بر روابط صلح‌آمیز با همسایگان، بدون تسلیحات اتمی و هر سلاح کشتار جمعی دیگر.
لرد کلارک ضمن مروری بر جنایات رژیم علیه مردم ایران و موج اعدامها در ایران به‌ویژه در دوران ریاست‌جمهوری آخوندی روحانی، سیاست مماشات با دیکتاتوری آخوندی را محکوم کرد. وی با یادآوری فریبکاری رژیم در زمینه اتمی و ضرورت اتخاذ یک سیاست قاطع در قبال پروژه اتمی رژیم بر نقش مجاهدین در خدمت به صلح جهانی با افشای برنامه اتمی رژیم تأکید کرد.
(سران کشورها) باید بیاد بیاورند که این سازمان مجاهدین بود که اولین بار برنامه اتمی رژیم ایران را افشا کرد و اگر به‌خاطر سازمان مجاهدین نبود دنیا هنوز در بیهوشی و بی‌خبری به سمت رژیم ایران که با سلاح اتمی مجهز شده کشیده می‌شد.
لرد تونی کلارک در سخنرانی خود ضمن فراخوان سازمان ملل و آمریکا به انجام تعهداتی که در قبال مجاهدان مستقر در لیبرتی به‌عنوان افراد حفاظت‌شده تحت کنوانسیون چهار ژنو دارند، خاطرات خود از سه دهه همراهی و حمایت از مجاهدین و مقاومت ایران را بازگو کرد. وی در بخشی از سخنان خود گفت:
زمانی که من رئیس کنفرانس (حزب کارگر) بودم توانستم اعلام کنم که خانم رجوی و دیگران که در بالکن محل کنفرانس هستند برای بازدید از کنفرانس آمده‌اند و آنوقت کنفرانس شلوغ شد و همه خوشحال شده و کف زدند.
حالا من افتخار ملاقات خانم رجوی را به دفعات طی این سالیان داشته‌ام. هیچ وقت نبوده که به‌خاطر خلوص رهبری‌اش و انگیزه‌ای که به بیرون می‌دهد تکان نخورده باشم و تحت‌تاثیر قرار نگرفته باشم.

سخنران بعدی این مراسم خانم والری کوربت، همسر لرد کوربت فقید بود.
 
 
 وی در سخنان خود با یادآوری خاطراتی از فعالیتها و حمایت خستگی‌ناپذیر لرد کوربت از مقاومت ایران از جمله پیشتازی او در کارزار مبارزه برای خروج نام مجاهدین از لیست تروریستی انگلستان و اروپا، خطاب به حاضران گفت: جامعه جهانی هیچ‌گاه به‌اندازه امروز به سازمان مجاهدین خلق ایران نیازمند نبوده است، فعالیتهای شما برای افشای تاکتیکهای دشمنانه آخوندها، به میلیونها ایرانی که برای آزادی در ایران فریاد می‌زنند، امید یک ایران غیراتمی با آینده‌ای بهتر را نوید خواهد داد.
خانم کوربت همچنین دولت انگلستان را به حمایت علنی از برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی فراخواند و خواستار اتخاذ اقدامات عملی برای تأمین حفاظت و لغو محاصره لیبرتی به‌ویژه محاصره ضدانسانی پزشکی ساکنان لیبرتی شد. وی گفت: یک اقدام عملی در این زمینه این است که دولت در مجامع سازمان ملل و اتحادیه اروپا دست اقدامات عملی برای تأمین حفاظت از ساکنان کمپ لیبرتی، و احقاق حقوق آنها مطابق کنوانسیون چهارم ژنو بزند.

طاهر بومدرا مسئول پرونده اشرف در سازمان ملل، سخنران دیگر این مراسم بود.
 
 
 وی در قسمتهایی از سخنان خود با یادآوری این‌که پدر و مادرش نیز جزو مجاهدین الجزایر بودند که برای عدالت و استقلال الجزایر جنگیدند و جانشان را در این مسیر فدا کردند، گوشه‌هایی از مشاهدات خود در ارتباط با مجاهدین در اشرف را بازگو کرد:

دوستان عزیز
من امروز این‌جا هستم که پنجاهمین سالگرد جنبش اصلی مقاومت ایران را جشن بگیریم. اینها انسانهای شجاعی هستند و من شانس ملاقات با آنها را در عراق داشته‌ام. ما در مورد صبر و پایداری صحبت می‌کنیم، من به‌طور واقعی این چیزها را با دوستان خودم در اشرف مشاهده کردم. آنها به‌خاطر ارزشهای اصیلی که به آنها معتقد بودند زندگی می‌کردند و بسیار بسیار متعهد بودند. آنها به استانداردهای بالای ارزشهای انسانی متعهد بودند و مبارزه می‌کردند و حاضر بودند بیشترین را به‌خاطر عقاید خودشان بپردازند.
طاهر بومدرا در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن یادآوری تجارب و مشاهداتش در عراق پیرامون توطئه‌های رژیم و مزدورانش علیه اشرفیان، و سکوت و همراهی یونامی با آنها گفت:
وقتی که در عراق بودم به من گفته شد که سازمان مجاهدین یک سازمان تروریستی است و من باید اطمینان حاصل کنم که آنها افشا شوند. این سازمان ملل بود که به من به‌عنوان یک افسر حقوق‌بشر نصیحت می‌کرد و می‌گفت که سازمان مجاهدین نباید اجازه داشته باشد که در یک کمپ مستقر شود و باید افشا‌ شده و به زندان بروند. این القاءات سازمان ملل بود که من در بغداد دریافت می‌کردم و وقتی که خودم با اشرفیها کار می‌کردم دیدم که چه انسانهای با شرفی هستند و در کنار آنها قرار گرفتم و کماکان در کنار آنها هستم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c87d29e-838a-4e1c-925c-f806701b0f22"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات