728 x 90

بنیادگرایی اسلامی,دخالتهای ایران,

بیانیه مشترک باراک اوباما و ملک سلمان: ضرورت مقابله با نقش بی‌ثبات کننده رژیم ایران

-

دیدار ملک سلمان پادشاه عربستان و باراک اوباما در کاخ سفید
دیدار ملک سلمان پادشاه عربستان و باراک اوباما در کاخ سفید
کاخ سفید 5سپتامبر 2015 ـ 14شهریور 94 ـ بیانیه مشترک باراک اوباما و ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی را پس از دیدارشان در واشینگتن منتشر کرد. در این بیانیه آمده است:
«به دعوت باراک اوباما، خادم حرمین ملک سلمان بن عبدالعزیر آل سعود از آمریکا بازدید و با اوباما در کاخ سفید در 4سپتامبر 2015 ملاقات کرد. دو رهبر گفتگوی مثبت و سودمندی داشته روابط پایدار دو کشور را بررسی کردند.
طی 7 دهه گذشته، روابط در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، امنیتی، فرهنگی و سایر حوزه‌های منافع مشترک، رشد عمیق‌تر و قوی‌تری داشته است.
رئیس‌جمهور آمریکا نقش رهبری این پادشاهی را در جهان عرب و اسلام برجسته کرد.
طرفین بر ضرورت ادامه تلاشها برای حفظ امنیت، شکوفایی و ثبات در این منطقه و به‌طور مشخص در مقابله با فعالیتهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران تأکید کردند»،
در ادامه بیانیه مشترک باراک اوباما و ملک سلمان آمده است:
در مورد یمن، دو طرف بر ضرورت فوری اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت از جمله بر قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کردند.
هر دو به اهمیت دست یافتن به یک راه‌حل پایدار در ارتباط با درگیری سوریه، بر اساس اصول ژنو 1 اشاره کردند تا به این ترتیب، به درد و رنج مردم سوریه پایان داده شود، نهادهای مدنی و نظامی دولت حفظ گردند، از وحدت و تمامیت ارضی سوریه حفاظت شود و نسبت به ظهور یک دولت دموکراتیک، صلح‌آمیز و فراگیر، که رها از تبعیض یا فرقه‌گرایی باشد اطمینان یابند. این دو تأکید کردند هر گونه گذار سیاسی محتوایی، باید شامل رفتن بشار اسد، که مشروعیت خود را در رهبری سوریه از دست داده، بشود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c259d3d-a6df-4a05-97d6-e79b52fee86a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات