728 x 90

اخبار امريكا,اخبار خليج فارس,

گزارش نیویورک تایمز از دیدار باراک اوباما و ملک سلمان در کاخ سفید

-

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا - ملک سلمان پادشاه عربستان
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا - ملک سلمان پادشاه عربستان
روزنامه نیویورک تایمز 13شهریور 94 گزارش کرد باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در کاخ سفید با ملک سلمان پادشاه عربستان ملاقات کرد تا در مورد موضوعاتی شامل توافق اتمی با رژیم ایران و درگیریهای سوریه گفتگو کنند.
رهبران دو کشور در حضور خبرنگاران در کاخ سفید بر همکاریهای تاریخی و طولانی دو کشور و دوستی بین ایالات متحده و عربستان سعودی تأکید کردند.
باراک اوباما در حضور ملک سلمان به خبرنگاران گفت: ما در مورد اعمال مؤثر توافق اتمی برای اطمینان از این‌که رژیم ایران دسترسی به تسلیحات اتمی نخواهد داشت و همچنین مقابله با تلاشهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران در این منطقه گفتگو خواهیم کرد.
ملک سلمان در کاخ سفید گفت: از این‌که به یک کشور دوست برای ملاقات با دوستی آمده‌ام خوشحال هستم ما خواهان همکاری برای صلح جهانی هستیم. ملک سلمان اضافه کرد منطقه ما باید به ثبات دست یابد ما خواهان شکوفایی برای تمامی منطقه خاورمیانه هستیم.
باراک اوباما گفت: ما در مورد یمن و ضرورت برقراری دولت فعال و فراگیری در آن که قادر به کاهش وضعیت انساندوستانه باشد نگرانیهای مشترکی داریم. ما دارای نگرانیهای مشترکی در مورد بحران سوریه هستیم و فرصت بررسی آن را داریم که چگونه می‌توان به یک روند گذار سیاسی در سوریه دست یافت که نهایتاً به درگیریهای هولناک آن پایان دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/53ec6e41-670b-4bc6-9997-e6f118c4778c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات