728 x 90

اخبار خاورمیانه,اخبار خليج فارس,اخبار امريكا,روابط

کاخ سفید: اوباما، ملک سلمان را در مورد مقابله با تهدید رژیم ایران مطمئن خواهد کرد

-

 -
-
بر اساس گزارش خبرگزاریها و رسانه‌های بین‌المللی باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در کاخ سفید با ملک سلمان پادشاه عربستان ملاقات خواهد کرد. این اولین دیدار ملک سلمان از آمریکا بعد از رسیدن به پادشاهی می‌باشد.
مقامهای کاخ سفید روز چهارشنبه 11شهریور 94 گفتند: باراک اوباما در ملاقات با ملک سلمان او را نسبت به تعهد آمریکا برای کمک به مقابله با تهدیدهای امنیتی رژیم ایران مطمئن خواهد ساخت.
کاخ سفید گفت: باراک اوباما و ملک سلمان موضوع توافق اتمی با رژیم ایران، رشد خطرناک داعش و وضعیت منطقه خاورمیانه را در ملاقات روز جمعه مورد گفتگو قرار خواهند داد.

 

 
بن رودز معاون مشاور امنیت ملی اوباما روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: باراک اوباما موضوع بازار جهانی انرژی را با ملک سلمان مورد گفتگو قرار خواهد داد. او گفت: گفتگو در مورد انرژی موضوع اولویت دار گفتگوها نخواهد بود.
بن رودز افزود: با در نظر گرفتن تحولات بسیار مهم منطقه و توافق اتمی با رژیم ایران و پیگیری موضوعات کنفرانس سران در کمپ دیوید این یک سفر مهم و در زمان مهمی صورت می‌گیرد.
ما دارای منافع مشترک با عربستان هستیم.
این سفر فرصتی برای رئیس‌جمهور آمریکا جهت پیگیری پیشرفتهایی که ما در رابطه با موضوعات در دستور کار کنفرانس کمپ دیوید داشته‌ایم خواهد بود.
این فرصتی برای گفتگو در مورد توافق اتمی با رژیم ایران و همچنین تلاشهای ما برای عقب راندن و مقابله علیه تلاشهای شریرانه رژیم ایران در منطقه و طیف کاملی از موضوعات منطقه‌یی خواهد بود.
عربستان نگرانیهایی در مورد رفتار رژیم ایران در منطقه دارد.
ما به این مسأله اذعان داریم که ضروریست تا تضمین کنیم که ما در حال انجام همه کارهایی که بتوانیم برای مقابله با تلاشهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران در این منطقه هستیم.
همیشه این خطر وجود دارد که رژیم ایران اقدام به تأمین هزینه مالی برای تلاشهای شریرانه بکند.
 
جف پریسکات مدیر ارشد خاورمیانه در شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت:
باراک اوباما و ملک سلمان در مورد توافق اتمی با رژیم ایران گفتگو خواهند کرد. آنها راههای ارتقا امنیت شامل هماهنگی بسا نزدیکتر برای مقابله با تلاشهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه را مورد گفتگو قرار خواهند داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/613a2f80-746d-473a-adbc-7c89b8b73245"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات