728 x 90

انتخابات عراق,بحران سياسي عراق,

تظاهرات در شهرهای مختلف عراق و طنین شعار رژیم ایران، اخراج اخراج

-

تظاهرات مردم عراق - آرشیو
تظاهرات مردم عراق - آرشیو
تظاهرات مردم عراق در شهرهای مختلف علیه دخالتهای رژیم ایران و فساد ناشی از سلطه عوامل رژیم در عراق ادامه دارد. تلویزیون العربیه الحدث گفت: به گفته تحلیلگران تظاهرات در عراق را فضایی از آگاهی سیاسی پوشانده است و به‌رغم بسیاری تلاشها برای طفره رفتن از اهداف آن و خرابکاری در آن؛ این جنبش خواسته‌های روشن و مشخصی دارد. همه فراخوانها و حرکتهای سیاسی تلاشی است برای دورکردن رژیم ایران از صحنه عراق یا دست‌کم محدود کردن نقش این رژیم و بازگشت به حاکمیت ملی عراق به دور از دست اندازیهای رژیم ایران.

العربیه الحدث افزود: همزمان با خشم و نفرت مردم عراق از سلطه رژیم ایران در عراق و اعلام عدم پذیرش قاطعانه این سلطه ویرانگر که دخالتهایش را از طریق عوامل فرقه‌گرا… به سردمداری نوری مالکی، پیش برده و عراق را به آستانه پرتگاه رسانده است، همه فراخوانها علیه احزاب حاکم و فساد آنها طی 10سال گذشته بالا گرفته است که نشانه تغییر در راستای پس زدن رژیم ایران از عراق است. فراخوان مقتدا صدر رهبر جریان صدر برای این‌که هوادارانش در تظاهرات جمعه در بغداد شرکت کنند؛ از جمله این موارد است.
العربیه الحدث افزود: حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق به‌رغم رودرویی با احزاب و فراکسیونهای سیاسی مورد حمایت رژیم ایران در حاکمیت؛ روند اصلاحات را شروع کرده و از خواسته‌های مردم حمایت می‌کند.
در نتیجه خیزش علیه فساد رایج در دوره حاکمیت دولت وابسته به رژیم ایران همه حرکتها به یک سمت نشانه رفته است.
در بغداد تظاهر کنندگان بدون این که با هیچ‌گونه مخالفتی از جانب کسی مواجه شوند؛ عکسهای خامنه‌ای را پاره کردند و شعارهایی سردادند که هر گونه دخالت رژیم ایران در هر موضوعی در عراق را رد می‌کرد.
تظاهر کنندگان شعار می‌دادند: رژیم ایران، اخراج اخراج - بغداد آزاد باقی می‌ماند.

به گزارش تلویزیون تی.آر.تی دکتر طارق الهاشمی معاون سابق رئیس‌جمهور عراق درباره اصلاحات نخست‌وزیر عراق و تظاهرات مردم عراق در مصاحبه با این تلویزیون گفت: امروز حتی اگر هیأت کل پاکسازی لیست بلندی از اسامی کارمندان فاسد را هم منتشر کند مردم عراق دنبال نفرات اصلی هستند که مرتکب فساد شدند و در رأس آنها نوری مالکی برکنار شده است. … امروز حیدر العبادی بایستی از نوری مالکی بخواهد که گزارش پایانی مربوط به بودجه سال 2014 خودش را ارائه کند آن زمان بودجه دولت 140میلیارد دلار بود در حالی که آن چه به گردش انداخته شد یک‌هزارم بودجه در نظر گرفته شده دولت نیز نبود. دکتر طارق الهاشمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر شاهد یک حاکمیت موازی در عراق هستیم. یکی دولت رسمی است که عبارت از حکومت تحت فشار حیدر العبادی است و دیگری نوری مالکی است که کماکان دولتی در دولت است و با کمک 45 گروه و دسته شبه‌نظامی فرقه‌گرای مورد حمایت رژیم ایران حمایت می‌شود و مشغول پیشبرد خط رژیم ایران است… طارق الهاشمی تصریح کرد: در گزارش مهمی که به مجلس ارائه شد؛ نوری مالکی در صدر لیست متهمین سقوط موصل قرار داده شده بود و وی را به خیانت بزرگ متهم نموده بود که مجازات آن در قانون نظامی اعدام است…

طلال الزوبعی رئیس کمیسیون پارلمانی سالم‌سازی اعلام کرد: قضاییه به‌زودی پرونده‌های زیادی، شامل پرونده مالکی و وزرای سابق را به جریان خواهد انداخت. طلال الزوبعی به خبرگزاری کل العراق گفت در نتیجه فشار مردمی اجباری برای فعال کردن رسیدگی به پرونده‌های فشار وجود دارد که در نتیجه ما با شورای عالی قضایی برای تسریع در تعیین‌تکلیف پرونده‌های مربوط به مبارزه با فساد هماهنگی بالایی کرده‌ایم. تلویزیون الجزیره در گزارش خود از بصره و حمله به چادر متحصنان گفت: محمد عادل العراقی یکی از سازمان‌دهندگان بصره به الجزیره گفت: تحصن 18روز ادامه داشت تا این‌که شبه‌نظامیان تا دندان مسلح به چادر تحصن حمله کردند وسایل موجود در چادر و حتی برگه شناسایی تحصن‌کنندگان و اموال آنها را دزدیدند و لوله سلاح را به سمت سرشان گرفتند و به آنها گفتند اشهد خود را بخوانید و این لحظات پایان زندگی شماست…
محمد عادل افزود: اما داستان تحصن هرگز با برچیدن چادر تحصن تمام نمی‌شود و تحصن‌کننندگان ادامه خواهند داد. آنها مردم بصره هستند که تسلیم شبه‌نظامیانی که نسبت به قانون متجری هستند نخواهند شد... ما تسلیم نمی‌شویم و مسیر اصلاحات را ادامه خواهیم داد… و صدای ما علیه فساد همیشه بلند و افشاگرانه خواهد بود.»

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق به فرماندهان امنیتی و نظامی دستور داد علیه تظاهر کنندگان نباید اقدام به شلیک هوایی کنند… عبادی در جلسه فرماندهان امنیتی و نظامی که در آن وزرای کشور و دفاع نیز حضور داشتند گفت نیروهایی وجود دارند که می‌خواهند با نفوذ به صفوف تظاهرات آن را تخریب کنند و با ایجاد برخورد و ایجاد درگیری و آشوب؛ میان شهروندان و نیروهای امنیتی تفرقه ایجاد کنند. نخست‌وزیر عراق به نیروهای امنیتی تأکید کرد که آنها مسئول حافظت از تظاهر کنندگان هستند و نباید با مردم برخورد کنند.
روزنامه الشرق‌الأوسط فاش ساخت که پس از حملات شبه‌نظامیان عصائب به چاپخانه این روزنامه در بغداد به دستور رژیم ایران، چاپ روزنامه خود در عراق را متوقف کرده است. به گزارش تلویزیون التغییر؛ روزنامه الشرق‌الأوسط لندن در شماره چاپ روز سه‌شنبه خود فاش ساخت، که شبه‌نظامیان عصائب در بغداد به چاپخانه‌هایی که این روزنامه در آنها چاپ می‌شود، حمله می‌کردند و با توسل به سلاح و به‌صورت غیرقانونی، به‌عنوان ناظر؛ مقالات و گزارشهای منتشره در این روزنامه را که جنایتهای شبه‌نظامیان مردمی را برملا می‌کرد و یا به سیاستهای مداخله‌جویانه رژیم ایران در منطقه انتقاد می‌کرد، حذف می‌کردند یا تغییر می‌دادند.
این روزنامه با شرح اقدامات شبه‌نظامیان عصائب، نوشت که این شبه‌نظامیان مقاله‌ها و تیترهای این روزنامه را که از خامنه‌ای انتقاد می‌کرد تغییر می‌دادند و یا آنها را تحریف می‌کردند. این روزنامه دولت عراق را در قبال سلامت و امنیت کارمندان و گزارشگران این روزنامه مسئول دانست و خواهان ارائه تضمینهای جدی برای متوقف کردن این حملات ننگین و برای احترام به آزادی بیان شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/49510100-cec6-476c-98ff-dbc0f0a0cf64"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات