728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,

فراخوان نذیر حکیم دبیر سیاسی ائتلاف ملی سوریه به اقدام شورای امنیت علیه کشتار مردم بیگناه سوریه

-

 -
-
نذیر حکیم دوشنبه 2شهریور 94 در مصاحبه با سیمای آزادی، نسبت به جنایات مشترک دیکتاتور خون‌آشام سوریه و خامنه‌ای علیه مردم و انقلاب سوریه و قتل‌عام مردم این کشور هشدار داد و دبیرکل و شورای امنیت ملل‌متحد را به اقدام عاجل فراخواند.

نذیر حکیم گفت: امروز و در مقابل چشم همهٴ دولتهای جهان، رژیم اسد در غوطهٴ شرقی دست به کشتار می‌زند، در ادامه قتل‌عام‌هایش در مناطق سوریه.

رژیم اسد که می‌خواهد فشار را از روی خودش در منطقهٴ زبدانی کم کند، با حمایت مستقیم رژیم ایران بازار شهر دوما را موشک‌باران کرد. بعد از آن هم به موشک‌باران و گلوله‌باران این مناطق ادامه داد. آقای بان‌کی‌مون با کمتر از این اینها نگران می‌شد. اما خون مردم سوریه که به‌دست رژیم آخوندی حاکم بر ایران و رژیم قاتل سوریه ریخته می‌شود او را نگران نکرد. در گذشته نزدیک ما دیدیم که در رابطه با مواردی کمتر از این کشتارها، جامعه جهانی به‌حرکت درآمد و در یوگسلاوی و بسیاری از مناطق وارد عمل شد.

ما چگونه این وضعیت را بپذیریم؟ آیا خون خلق سوریه از یک قطره خون در جاهای دیگر دنیا بی‌ارزش‌تر است؟ سکوت جامعه جهانی با مؤسسه‌ها و هیأتهای آن، از کشورهای عربی گرفته تا سازمان ملل و سازمانهای بین‌المللی، سکوت بسیاری از سیاستمداران، این موضع باعث شده تا رژیم اسد (به جنایتهایش) ادامه دهد.

دیروز 50 شهید و روز قبل از آن 30 شهید، تا کی باید خون مردم سوریه بی‌ارزش باقی بماند و این‌گونه به‌زمین ریخته شود؟

ما از جامعه جهانی می‌خواهیم مسئولیت خود را برعهده بگیرد، آن هم بر اساس این محورها:

کسانی را که غوطهٴ دمشق را بمباران کردند به دادگاه جنایی بین‌المللی یا به دادگاههای عدالت بین‌المللی بکشانند.

 



ما خواهان این هستیم که در کنار اپوزیسیون سوریه قرار بگیرند تا بتواند با رژیم سوریه و کسانی که از این رژیم حمایت می‌کنند و در این کشتار نقش دارند مقابله کند.

 



نمی‌توانیم بگوییم که رژیم ایران از این جنایت بری است؛ چون دیده‌ایم که آنها در زبدانی، کفریا و فوعه حضور دارند. هم‌چنان‌که آنها به‌طور مستمر در تمامی این سلسله عملیات‌ حضور دارند.

سرپاسدارجنایتکار جاویدان با نیروهای سپاه موسوم به  محمد رسول الله (ص) در قرارگاه زبدانی - سوریه

زمان آن فرا رسیده که جامعه جهانی به مسئولیت خود عمل کند و جلوی این قتل‌عام‌ها را بگیرد وگرنه حرفی نداریم جز این‌که بگوییم، کرامت انسان بالاتر از هر چیزی است. لذا آقای بان کی‌مون باید نگران شود، شورای امنیت سازمان ملل باید تحقیق کند و همهٴ نیروهای با شرافت در دنیا باید دست به‌عمل بزنند، برای حمایت از مقاومت ما، مقاومت مردم ما و (باید) به ما کمک کنند، برای سرنگون‌کردن رژیم سوریه و تمامی رژیم‌های دیکتاتوری که از آن حمایت می‌کنند که در رأس این رژیم‌های دیکتاتور، رژیم آخوندی حاکم بر ایران قرار دارد و همهٴ نیروهایی که از آن حمایت می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc672e85-1077-49d1-b6a9-5721b24cca80"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات