728 x 90

-

۱۲ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های پر درخت گیلانغرب

-

آتش سوزی مراتع و جنگلها
آتش سوزی مراتع و جنگلها
کرم محمدی فرماندار رژیم در گیلانغرب ضمن اعلام خبر وقوع دوباره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان ایلام گفت: حریق جنگل‌ها که شامگاه پنجشنبه ۲۹ مرداد پس از ۹ ساعت خاموش شده بود از ساعت ۱۱ صبح جمعه ۳۰ مرداد، مجدداً بخش‌های وسیعی از جنگل‌ها و مراتع این شهرستان را طعمه آتش نمود.
وی اضافه نمود: در جریان حریق پنجشنبه، تنها یک فروند بالگرد از کرمانشاه به مناطق جنگلی اعزام شده بود در حالی که به‌دلیل صعب‌العبور بودن مناطق آتش‌گرفته، به نیرو و تجهیزات بیشتری نیاز است و در ادامه با وقاحت می‌گوید: قرار است این بالگرد روز جمعه نیز دوباره به اطفای حریق کمک کند.
از ابتدای مرداد تا کنون، ۱۲ مورد آتش‌سوزی در گیلانغرب، در مناطق در ناودار، مله سرخ و قلاجه رخ داده است و زیان نابودی ۷۵ هکتار از جنگل‌ها و مراتع پردرخت گیلانغرب در این آتش‌سوزی‌ها، بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال است.

بی‌تردید رژیم ایران آخوندی که فاقد هر گونه امکانات برای حفاظت از محیط زیست و جنگل‌ها و مراتع است عامل اصلی گسترش خسارات در این‌گونه حوادث است. طوری که مردم محلی با سطل و دبه‌های آب به خاموش کردن آتش می‌پردازند. به‌عنوان نمونه روز ۲۸ مرداد آتش‌سوزی در جنگل‌های کوه باغله در استان لرستان پس از ۵۴ ساعت با وسایل ابتدایی مانند بیل و خاک مهار شد.
لازم بیادآوری است که سازمان جنگل‌های رژیم مساحت جنگل‌های ایران را بین ۱۱ تا ۱۴ میلیون هکتار برآورد کرده است و گیلانغرب که چهارمین شهرستان جنگلی استان کرمانشاه می‌باشد حدود ۱۷۵هزار هکتار مناطق جنگلی را تحت پوشش قرار می‌دهد. اما از سوی دیگر همین رژیم اعلام کرده است که در یک دهه گذشته بیش از ۱۴‌هزار فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های ایران رخ داده که در مجموع به ۱۵۰ هزار هکتار از سطح عرصه‌های طبیعی کشور خسارت وارد کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b52201d-d221-44ab-8074-85a76e29bac5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات