728 x 90

تشدید سرکوب ,

رژیم ایران در قعر جدول شاخص جامع آزادی انسان قرار گرفت

-

مؤسسه تحقیقاتی کاتو در واشینگتن  -  انتشار گزارش جدید خود درباره شاخص سالانه آزادی انسان
مؤسسه تحقیقاتی کاتو در واشینگتن - انتشار گزارش جدید خود درباره شاخص سالانه آزادی انسان
مؤسسه تحقیقاتی کاتو در واشینگتن با انتشار گزارش جدید خود درباره شاخص سالانه آزادی انسان اعلام کرد رژیم ایران در قعر این جدول قرار گرفته است.
شاخص آزادی انسان، جامع‌ترین ملاک سنجش آزادی و در زمینه‌های ذیل تعریف شده است: حاکمیت قانون، امنیت و ایمنی، حق حرکت، مذهبی، جامعه مدنی و اجتماعات، بیان، روابط، اندازه دولت، نظام حقوقی و حق مالکیت، دسترسی به پول، آزادی تجارت، ضوابط اعتباری و کار.
بر اساس گزارش فوق، هنگ‌کنگ، سوئیس و فنلاند در صدر و میانمار، جمهوری دموکراتیک کنگو و رژیم ایران در قعر جدول قرار دارند.
این جدول که سه شاخص آزادی فردی، آزادی اقتصادی و شاخص آزادی را در نظر دارد و در آن آمریکا در جایگاه بیستم، روسیه در رتبه ۱۱۱، چین ۱۳۲، و ایران در رتبه آخر یعنی ۱۵۲ قرار دارند.
در بررسی شاخص آزادی انسان به شکل منطقه‌یی نیز از بین ۱۷ منطقه، بالاترین سطح آزادی در اروپای شمالی و آمریکای شمالی و غرب اروپا معرفی شده است و پایین‌ترین سطح آزادی نیز در خاورمیانه و شمال آفریقا، شرق اروپا، جنوب آفریقا و جنوب آسیا است.
آزادی زنان بر اساس پنج فاکتور در اروپا و آمریکای شمالی دارای بهترین وضعیت، و در جنوب آسیا، جنوب صحرای آفریقا، خاورمیانه و شمال آفریقا در بدترین وضع است.
لازم بیادآوری است که گزارش مؤسسه تحقیقاتی کاتو محصول مشترک مؤسسه کاتو، مؤسسه فریزر در کانادا و مؤسسه لیبرال‌ها در بنیاد فردریش نومان در آلمان می‌باشد و در آن تأکید شده است که کشورهای دارای شاخص آزادی بالاتر، درآمد سرانه بالاتر نسبت به دیگر کشورها دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10c742d1-ee65-4320-a89e-fd35a876a5aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات