728 x 90

اخبار يمن,

جزییاتی از نبردهای مقاومت مردمی یمن در تعز

-

نیروی مردمی مقاومت یمن
نیروی مردمی مقاومت یمن
نیروهای مقاومت مردمی در تعز موفق شدند کاخ ریاست‌جمهوری و پادگان نیروهای ویژه را در این شهر به تصرف خود درآورند.

تلویزیون العربیه:
همزمان با شروع عملیات در داخل شهر تعز، کودتاگران حوثی که در مقابل سیل تهاجم نیروهای مقاومت، روحیه خود را باخته بودند، پا به فرار گذاشته یا خود را تسلیم کردند.
مقاومت مردمی به همراه گردانهایی از ارتش ملی یمن، وارد آخرین درگیریها برای آزادسازی کامل شهر تعز از دست شبه‌نظامیان حوثی و نیروهای دیکتاتور مخلوع علی عبدالله صالح شدند. آنها در نبردهای چند روز گذشته تلفات سنگینی به شبه‌نظامیان حوثی و عوامل علی عبدالله صالح وارد کردند و توانستند مواضع استراتژیکی و بخش اعظم استان را به تصرف خود درآورد.
مقاومت مردمی اخیراً موفق شد منطقه کمپ در مجاورت کاخ ریاست‌جمهوری و پادگان تشریفات را که شامل گردان نیروهای ویژه است تصرف کند. آنها کاخ ریاست‌جمهوری را نیز به تصرف خود درآوردند
یک رزمنده: به اهالی تعز و محله‌های آن این پیروزی بزرگ را تبریک و تهنیت می‌گویم.
پیشتر مقاومت مردمی قلعه قاهره و ساختمان امنیت سیاسی و محله مرور و سه خیابان دیگر را در شهر تعز تصرف کرده بود. مقاومت همچنین به پاکسازی گسترده در کوه صبر پرداخته است. رزمندگان مقاومت درگیریهای گسترده‌یی را با کودتاگران حوثی در دیگر محله‌های شهر شروع کردند که به کشته و زخمی شدن تعدادی از کودتاگران منجر شد. همزمان با شروع درگیریها تعداد زیادی از حوثیها پا به فرار گذاشته و شماری دیگر خود را تسلیم نیروهای مقاومت کردند.
در صنعا نیز هواپیماهای ائتلاف عربی حملات خود را علیه پادگان هوایی دیلمی از سر گرفته‌اند. در اثر این بمبارانها آتش‌سوزی گسترده در داخل پادگان رخ داد. این پادگان در مجاورت فرودگاه بین‌المللی صنعا قرار دارد.
هواپیماهای ائتلاف همچنین حملاتی را به نیروهای ویژه شبه‌نظامیان در استان بیضاء انجام دادند. در استان مأرب نیز چندین حمله هوایی به مواضع حوثیها صورت گرفت که در اثر آن تعدادی تانک و زرهی منهدم گردید.
مقاومت مردمی در استان مأرب، تهاجم حوثیها در منطقه جوفینه را دفع کرد و دهها تن از آنها را کشته و زخمی کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1441c7c-0e17-4296-8f7a-c75284aa17c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات