728 x 90

اخبار يمن,اخبار خاورمیانه,

جزییاتی از نحوه تصرف کامل استان ابین در جنوب یمن

-

نیروهای مقاومت مردمی و ائتلاف عربی در یمن
نیروهای مقاومت مردمی و ائتلاف عربی در یمن
جزییاتی از عملیات نیروهای مقاومت مردمی برای آزادسازی کامل استان ابیناز
 
تلویزیون الجزیره:
فتح کامل استان ابین که با درگیریهای گسترده میان مقاومت و شبه‌نظامیان حوثی همراه بود، دهها کشته از حوثیها به جا گذاشت و کسانی که زنده ماندند به ناحیه کوهستانی ثرا بین مناطق لودر و مکی رات فرار کردند.
در شهر زنگبار مرکز استان نیز که به‌تازگی توسط نیروهای مقاومت آزاد شده، زندگی با وجود نبود برق و آب و ارتباطات، زندگی طبیعی بدون حضور اشغالگران حوثی را از سرگرفته‌اند
مقاومت مردمی پیشروی خود را ادامه می‌دهد. آنها تسلط کامل خود را بر استان ابین در جنوب یمن تثبیت کردند. این استان تا قبل از این در اشغال حوثیها و نیروهای دیکتاتور مخلوع علی عبدالله صالح بود. مقاومت مردمی در سلسله عملیات خود، شهر لودر در شرق استان را نیز تصرف کرد.
شهر لودر در محاصره شدید حوثیها قرار داشت و مردم شرایط سختی داشتند.
مردم و مقامهای محلی در ابین از وجود مینهای فراوانی که حوثیها در همه جای استان کاشته‌اند، نگران هستند.
 
خضر السعیدی استاندار ابین:
ما استان ابین را به‌طور کامل از شبه‌نظامیان حوثی و نیروهای علی عبدالله صالح پاکسازی کردیم. امروز ابین پیروز شد. حوثیها شکست خوردند و اگر پایداری و نبرد قهرمانان مقاومت جنوب نبود، جنایت حوثیها هم‌چنان ادامه پیدا می‌کرد و نقطه پایانی بر آن متصور نبود.
رزمندگان مقاومت پادگان تیپ 15 پیاده مکانیزه را که مرکز توپخانه حوثیها بود و از آنجا شهرهای ابین را توپ‌باران می‌کردند و حتی کودکان هم از خطرات آن در امان نبودند تصرف کردند.
اکنون این پادگان و توپها و تسلیحات آن به دست مقاومت مردمی افتاده. مقاومت تأکید می‌کند به پیشروی در سایر مناطق خارج از استان نیز ادامه خواهد داد.
 
محمد حسین صالح رئیس شورای نظامی زنگبار:
فرماندهی مقاومت در زنگبار تصمیم گرفته که فراتر از استان شبوه پیشروی کند. هدف، رسیدن به صنعاء و آزادسازی پایتخت است. فرماندهی به هر کجا که بگوید ما می‌رویم، هدف تصرف صنعاست.
 
نظیر کندح سردبیر شبکه خبری أبین:
ابین اکنون به استاندار و دولت نیاز دارد که بتوانند برق و آب استان و شهرهای آن را بازسازی و ترمیم کنند.
پایان یافتن محاصره زنگبار در استان ابین که زادگاه رئیس‌جمهور عبد ربه منصور هادی است، یک پیروزی بزرگ برای مقاومت و زمینه‌ساز پیشروی و تصرف استان شبوه و تأمین امنیت برای استانهای عدن و لحج است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bce3ac2f-6cb8-4581-b0bb-65625efbe596"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات