728 x 90

فروغ جاويدان,

۲۷سال پس از عملیات فروغ جاویدان - سلسله برنامه‌یی درباره هراس رژیم از مجاهدین و ارتش آزادی (قسمت چهارم)

-

فروغ جاویدان
فروغ جاویدان
لرزه بی‌پایان سرنگونی بر ارکان رژیم زهر خورده آخوندی
پیام امام خمینی که از رادیو پخش شد واژه جام زهر تلخی وصف ناپذیری به این پیام تاریخی داده بود
هجوم ارتش سازمان مجاهدین خلق نشان از شرایطی سخت و تلخ داشت
نیروهای سازمان مجاهدین با بهره‌گیری از ۲۵ تیپ بر اساس یک برنامه زمان‌بندی شده طی پنج مرحله، از شهرهای سرپل ذهاب، اسلام‌آباد، کرمانشاه، همدان و قزوین عبور و خود را به تهران رسانده (و می خواستند) ضمن اعلام سقوط جمهوری اسلامی جشن پیروزی بگیرند
 
حاج سید احمد خمینی تلفنی پیام خاصی را به فرماندهان ابلاغ می‌کند، امام در این پیام تأکید می‌کند، این، نقطه حیاتی کفر و اسلام است، باید متر به متر جنگید
بهت و حیرت تنها مخصوص مخالفان پذیرش قطعنامه نبود
این خبر برای بسیاری از موافقان ختم جنگ غافلگیرانه بود

غلامعلی رشید از فرماندهان سپاه می‌گوید:
وقتی برای جلسه‌ای مهم برای پایان دادن به جنگ
فراخوانده شده گمان کرده بود که امام مرحوم شدند
شاید علاوه بر فتح کرمانشاه به مرکز کشور می‌رسیدند
و شاید ایران اسلامی برای همیشه از دست می‌رفت
تلویزیون رژیم (جام جم) ـ ۶/۷/۹۳
تلویزیون رژیم: به‌دنبال شعار «امروز مهران، فردا تهران»
منافقین نیز تحت حمایت نظامی عراق با اشغال مهران شعار ”امروز مهران، فردا تهران ”سر می‌دهند
جمهوری اسلامی ایران امروز 27تیرماه 67 در حرکتی که افکار عمومی داخل و خارج را غافلگیر می‌کند قطعنامه 598 را می‌پذیرد.
ابهامات و سؤالات فراوانی درباره علت پذیرش قطعنامه در افکار عمومی به‌وجود آمده است.
اما با توجه به محرمانه بودن اطلاعات نظامی و اقتصادی پاسخ به این سؤالات بسیار دشوار است.
امام خمینی دو روز بعد در پیامی بسیار مهم بخشی از واقعیت پذیرش قطعنامه را برای مردم بازگو می‌کند.
امام می‌گوید تا چند روز پیش معتقد به شیوه قبلی دفاع بودم اما با توجه به نظر تمامی کارشناسان سیاسی و نظامی سطح بالای کشور قطعنامه را قبول کردم و انرا در مقطع کنونی به مصلحت انقلاب و نظام می‌دانم.
حاج سید احمد خمینی تلفنی پیام خاصی را به فرماندهان ابلاغ می‌کند.
امام در این پیام تأکید می‌کند این نقطه حیاتی کفر و اسلام است، باید متر به متر جنگید و ایستادگی کرد.
منافقین نام حمله سوم مرداد را ”فروغ جاویدان “گذاشته و رسماً اعلام کردند سه روزه تهران را فتح می‌کنند.
«بهت و حیرت» در ادامه «بهار تلخ تلخ67»
 
تلویزیون شبکه یک ـ ۴/۷/۹۳
ش یک_ سطرهای ناخوانده- مهمان برنامه محسن رضایی شب دوم_ 930704_2230
بهت و حیرت تنها مخصوص مخالفان پذیرش قطعنامه نبود و این خبر برای بسیاری از موافقان ختم جنگ غافلگیرانه بود.
غلامعلی رشید از فرماندهان سپاه می‌گوید وقتی برای جلسه‌ای مهم برای پایان دادن به جنگ فراخوانده شده گمان کرده بود که امام مرحوم شدند.
بهار 67 تلخ تلخ بود
7فروردین حمله منافقین به فکه
28فروردین حمله همزمان آمریکا به سکوهای نفتی ایرانی و عراقیها به فاو
8خرداد حمله ارتش عراق به شلمچه
29خرداد حمله منافقین به مهران
و در ادامه ان در اون تابستان 4تیر حمله ارتش عراق به جزایر مجنون
21تیر حمله ارتش عراق به دهلران کیلومترها به داخل خاک ایران و اشغالش
پیام امام خمینی در 29تیر که از رادیو پخش شد دل بسیاری از هواداران امام آرام گرفت و البته واژه جام زهر تلخی وصف ناپذیری به این پیام تاریخی داده بود.
تنها حرف امام می‌توانست بسیاری را از چون و چرا در ان شرایط سخت منصرف کند و بعد نیز هجوم عراق پس از پذیرش قطعنامه و بعد از ان هجوم ارتش سازمان مجاهدین خلق نشان از شرایطی سخت و تلخ داشت و
چراها و بایدها و نبایدها باید تا مدتی مسکوت می‌ماندند.

خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۷/۵/۹۳
«رادیو روزگار، ویژه عملیات مرصاد»
اولین برنامه رادیو روزگار ویژه عملیات مرصاد (قسمت اول) با حضور سردار ناصر شعبانی، سردار جعفر جهروتی زاده، امیر خلبان رحمان قضات به روی آنتن می‌رود.
این برنامه جمعه 17مرداد ماه 1393 از شبکه رادیویی کتاب… به روی آنتن می‌رود.

خبرگزاری حکومتی ایسنا ـ ۲۳/۲/۹۴
نمایشگاه کتاب و کتابی تحت عنوان «عملیات مرصاد»
کتاب «عملیات مرصاد» به چاپ رسید. این کتاب را سرتیپ سعید پورداراب در 168 صفحه به چاپ رسانده است. در این کتاب عملکرد نیروهای ارتشی در عملیات مرصاد بیان شده است.
کتاب «عملیات مرصاد» در شمارگان 1000 و قیمت 10هزار تومان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

خبرگزاری کردپرس (رژیم) ۷/۵/۹۴
سوزنامه‌یی تحت عنوان کتاب «حماسه چارزبر»
کتاب «حماسه چارزبر» مجموعه‌یی شامل 14خاطره از رزمندگان 8سال دفاع مقدس و تعدادی از نیروهای مردمی که از نزدیک شاهد عملیات مرصاد بوده‌اند است که از لحاظ موقعیت زمانی و مکانی، اسناد تاریخی و توجه به جزئیات حوادث برتر می‎باشند.
در این کتاب 165 صفحه‌یی تعداد 40 عکس تماشایی از صحنه‌های درگیری با منافقین، عملیات مرصاد، پاکسازی منطقه و همچنین انتقال مجروحان به نمایش درآمده که حس غرور و افتخار را برای خوانندگان را به ارمغان می‌آورد.

نیروی تروریستی قدس ـ ۱۸/۲/۹۴
«مدل‌سازی و شبیه‌سازی»
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: در حال طراحی یک مدل هستیم. در نظر داریم برنامه‌هایی برای مرصاد و پاوه تنظیم کنیم. مدلسازی و شبیه‌سازی ما در این موضوع، بازی دراز است.
سرهنگ نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در گفتگو با تسنیم: در نظر داریم که برنامه‌هایی از این دست را برای مرصاد… نیز تنظیم کنیم. مدلسازی و شبیه‌سازی ما در این موضوع بازی دراز است.

خبرگزاری رسمی رژیم (ایرنا) ـ ۱/۵/۹۴
یادمان شهدای گردان روح الله در عملیات مرصاد توسط بسیجیان شرکتهای آذرآب، ماشین‌سازی و آلومینیوم اراک ساخته شد. فرمانده سپاه روح الله روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از این یادمان اظهار کرد: این یادمان در محل شهادت شهدای گردان روح الله در استان کرمانشاه نصب می‌شود.

نیروی تروریستی قدس ـ ۱/۵/۹۴
123کشته از نیروهای سپاه و بسیجی همدان
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان
سردار مهدی ظفری با اشاره به این موضوع که منافقین از دیرباز به‌دنبال وارد آوردن ضربه به نظام جمهوری اسلامی بودند یادآور شد: نقش رزمندگان استان را در عملیات مرصاد ویژه و قابل‌توجه است چرا که در این عملیات تعداد 123نفر از نیروهای سپاه و بسیجی انصارالحسین (ع) همدان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که در این میان می‌توان بزرگانی چون سردار شهید بهرام مبارکی فرمانده گردان 154، سردار مهدی ملکی تپه کبودی فرمانده گردان 153، سردار شهید هادی فضلی فرمانده اطلاعات عملیات تیپ کربلا از لشکر 32 و شهیدان رمضان مصباحی و محمد شیخ بابایی معاونین گردان 157 لشکر 32 انصار الحسین (ع) را نام برد.

سپاه پاسداران ـ ۳/۵/۹۴
بهرام میرزایی معاون فرهنگی سپاه ضد نبی‌اکرم استان کرمانشاه: توسعه یادمان مرصاد آغاز شده و کاروانهای زیارتی راهیان‌نور از سراسر کشور به این منطقه اعزام می‌شوند و برنامه‌های ویژه‌یی نیز برگزار خواهد شد.
به گفته این مسئول، ایستگاههای صلواتی در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود و نمایشگاه شکست نفاق نیز در حسینیه ثارالله شهر کرمانشاه برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

خبرگزاری حکومتی ایسنا ـ ۳/۵/۹۴
«بر اثر حمله منافقین 545پاسدار فقط از کرمانشاه کشته شدند»
مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه بیشترین تعداد شهدای حمله منافقان به کرمانشاه که تحت عنوان «فروغ جاویدان» در سال 1367 انجام شد؛ کرمانشاهی بوده‌اند. حجت‌الاسلام هادی عسگری توضیح داد: بر اثر حمله منافقین 545 کرمانشاهی شهید شدند

خبرگزاری مهر آخوندی ـ ۳/۵/۹۴
عضو مجلس خبرگان: «برابر با فتح خرمشهر»
نیروهای سازمان منافقین بر اساس یک برنامه زمان‌بندی شده، ۳۳ ساعته با بهره‌گیری از ۲۵ تیپ که مجموعاً چهار تا پنج هزار نفر را در برمی‌گرفت طی پنج مرحله، از شهرهای سرپل ذهاب، اسلام‌آباد، کرمانشاه، همدان و قزوین عبور و خود را به تهران رسانده و ضمن اعلام سقوط جمهوری اسلامی، جشن پیروزی بگیرند.
... این پیروزی در موقعیت زمانی خود با فتح خرمشهر برابری داشت… از این‌رو شورای فرهنگ عمومی با احترام به این همه رشادت، ایثار و فداکاری مردم، تاریخ و تمدن افزون بر ۱۲ هزار ساله و وفادارای و ولایتمداری مردم این خطه، تصمیم گرفت، پنجم مرداد را به‌عنوان روز ملی کرمانشاه اعلام و در تقویمها بگنجاند اتفاقی که تنها در حد یک نام باقی ماند و به هیچ تقویمی نرسید.
... نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: چنان‌چه مردم کرمانشاه در این روز مقاومت نمی‌کردند، دشمن علاوه بر فتح کرمانشاه به مرکز کشور نیز می‌رسید و شاید ایران اسلامی برای همیشه از دست می‌رفت.
... ثبت یک روز در تقویم حداقل حق مردم کرمانشاه است

سپاه پاسداران ـ ۲/۵/۹۴
سرکرده هوانیروز کرمانشاه: شرکت 45 بالگرد هوانیروز در عملیات
فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه عملیات مرصاد را موجب ثبات و پایداری نظام دانست و گفت: 45 بالگرد هوانیروز در این عملیات حضور داشت.

سپاه پاسداران ـ ۲/۵/۹۴
سپاه پاسداران: 223 کشته از پاسداران قزوین
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره 223 شهید تیر و مرداد قزوین و حومه و آزادگان حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد و شهید حسین لشگری که با حضور در عملیات مرصاد به‌شهادت رسیدند، برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، یادواره 223 شهید تیر و مرداد ماه قزوین و حومه که با حضور در عملیات مرصاد به‌شهادت رسیدند، آزادگان حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد و شهید حسین لشگری و همچنین 152تن از والدین شهدایی که در این ماه به فرزندان شهیدشان پیوسته‌اند، ظهر امروز در حسینیه امامزاده حسین (ع) برگزار شد.

ایسکانیوز نوشت:
«… در چهارمین روز از مرداد ماه منافقین در جاده اسلام‌آباد و باختران حضور بسیار گسترده و جدی داشتند و تعداد قابل توجهی نفربر با تانک و کامیون حامل نیروهای منافقین در پشت گردنه حسن آباد در جاده اسلام‌آباد به باختران حضور داشتند که نیروهای ایرانی پیشرفت آنها را مانع شدند و بنا‌ به گفته خلبانان ایرانی هدف‌گیری منافقین به‌دلیل اختلاط با مردم کار را برای هوانیروز مشکل کرده بود اگر ‌چه مشخص شد همکاری هوانیروز در این مورد در حد مطلوب نبوده و با تأکیدهای مسئولان ایرانی آنها بلافاصله خودشان را جمع‌وجور کردند.
برگزاری مسابقه دوچرخه سواری به‌مناسبت جشن سالگرد سرنگون نشدن

خبرگزاری رسمی رژیم (ایرنا) ـ ۷/۵/۹۴
رکاب زنان برتر کشور در جایزه بزرگ دوچرخه سواری مازندران رقابت خواهند کرد
این مسابقه دومین مرحله مسابقه جایزه بزرگ دوچرخه سواری کشوری هست که به‌مناسبت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد در مازندران برگزار خواهد شد.
دبیر هیأت دوچرخه سواری مازندران گفت: دوچرخه سواران در این رقابت یک روزه مسافت 150 کیلومتری امام حسین (ع) ساری و هفت شهر دیگر استان را رکاب خواهند زد.
… خدادادی اضافه کرد: برابر برنامه‌ریزی برای حرکت دوچرخه سواران، پس از ساری از شهرهای قائم شهر، بابل، آمل، محمودآباد، فریدونکنار، بابلسر عبور و در شهر فریدون کنار که خط پایان مسابقات پیش‌بینی شده است، استقبال واز آنان تجلیل خواهد شد.
وی یادآورشد: از سوی هیأت دوچرخه سواری و اسپانسر برگزاری این مسابقات حدود 80 میلیون ریال جایزه نقدی 80 در نظر گرفته شده که به نفرات برتر اهدا خواهد شد.

سپاه پاسداران ـ ۷/۵/۹۴
طی مراسمی با حضور مسولان و مدیران آموزش و پرورش استان لرستان و مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان:
«… در زمان عملیات مرصاد که منافقین کور دل به مرزهای غربی کشور حمله کردند، یک زنجیره دفاعی 11هزار نفره در مرزهای غربی لرستان برای جلوگیری از ورود منافقین به منطقه شکل گرفت که در واقع بسیاری از این افراد را دانش‌آموزان و فرهنگیان لرستان شکل دادند…».

خبرگزاری رسمی رژیم (ایرنا) ـ ۷/۵/۹۴
سرهنگ علی رسولی روز چهارشنبه در آیین بدرقه مسافران این کاروان افزود: این کاروان به‌مناسبت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد و با هدف آشنایی هر چه بهتر نسل جوان با آموزه‌های دفاع مقدس و تبیین شایسته مسیر و منطق شهدا در جامعه اعزام شده است.

سپاه پاسداران ـ ۷/۵/۹۴
به‌مناسبت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد و همزمان با روز ملی انتقال خون فرماندهی و کارکنان پایگاه یکم رزمی هوانیروز در مراسم اهدای خون شرکت می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا (رژیم) ۷/۵/۹۴
364کشته از منطقهٴ ایوان
یادواره سرداران و 364 شهید ایوان به‌مناسبت سالروز حماسه‌ی عملیات تنگ‌کوشک در ایوان برگزار و از مقام شامخ شهدای این شهرستان تجلیل شد، سالروز حماسه‌ای که در آن همزمان با عملیات مرصاد، حماسه‌سازان مانع ورود منافقان به کشور شدند.


خبرگزاری حکومت ایسنا ـ ۴/۵/۹۴
زوایای پنهان مرصاد از لابه‌لای خاطرات هاشمی رفسنجانی

سایت حکومتی عصر ایران ـ ۴/۵/۹۴
حسن روحانی در کردستان: عملیات مرصاد عملیات بزرگی بود که توانست تاریخ ملت را به خوبی ثبت کند

شبکه6 تلویزیون رژیم ۶/۵/۹۴
معرفی کتاب عملیات مرصاد به قلم محمدعلی صدر شیرازی
 
سایت واحد مرکزی خبر ۶/۵/۹۴
یادواره 25 شهید گردان 157 حبیب ابن مظاهر عملیات مرصاد در کبودراهنگ

سپاه پاسداران ـ ۶/۵/۹۴
مستند کبوتر حرم؛ درباره شهید مداح غلامعلی رجبی که سرانجام در عملیات مرصاد توسط منافقین به‌شهادت رسید.

خبرگزاری رسمی رژیم (ایرنا) ـ ۵/۵/۹۴
خبرگزاری کردپرس ـ ۵/۵/۹۴
ستونی متشکل از 5هزار نفر با تجهیزات کامل زرهی از مرز خسروی وارد کرمانشاه شد

خبرگزاری رسمی رژیم (ایرنا) ـ ۵/۵/۹۴
خانواده‌های شهدای عملیات مرصاد در گیلانغرب تجلیل شدند

سپاه پاسداران ـ ۴/۵/۹۴
نماینده مجلس ارتجاع از همدان و فامنین: زوایای عملیات مرصاد برای نسل جوان بازگو شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a9264d7-ef0f-418b-8465-b210a3559ef9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات