728 x 90

اخبار مشاهير و هنرمندان,

درگذشت بازیگر برجسته جهان عرب محمد جابر محمد عبدالله نور الشریف

-

بازیگر برجسته جهان عرب محمد جابر محمد عبدالله نور الشریف
بازیگر برجسته جهان عرب محمد جابر محمد عبدالله نور الشریف
روز چهارشنبه 21مرداد 94 جهان هنر عرب یکی از هنرمندان مردم دوست و قدیمی خود را از دست داد. محمد جابر محمد عبدالله که نام هنری نور الشریف را برای خود انتخاب کرده بود، وی در قاهره متولد شد و 170 فیلم بازی کرد و در سریالهای مختلف تلویزیونی نقش بازی می‌کرد. رسانه‌های عربی از او به نیکی یاد کردند، نور الشریف هنرمندی مردمی بود که همواره از مواضع مترقی در قبال مسایل جهان عرب، عدالتخواهی و آزادی حمایت می‌کرد.
در سال ۱۹۴۶ در محله السیده زینب قاهره دیده به جهان گشود. عاشق فوتبال بود ولی به هنر روی آورد و در سال ۱۹۶۷ از دانشکده عالی هنرهای نمایشی فارغ‌التحصیل شد.
عبدالواحد النبوی وزیر فرهنگ مصر درگذشت نور الشریف را خسرانی بزرگ برای هنر عربی توصیف کرد و گفت: حضور او در دنیای هنر باعث شد تا ستاره‌ای تابناک در این عرصه باشد.
او تهیه کننده فیلم‌های سینمایی نیز بود از جمله فیلم آخر الرجال محترمین (آخرین مرد محترم) و ناجی العلی.
به وقت قاهره به کارگردانی امیر رمسیس، آخرین فیلمی بود که نور الشریف در آن نقش ایفا کرد. او جایزه بهترین بازیگر فیلم را در جشنواره بین‌المللی وهران برای فیلم‌های عربی در ماه ژوئن گذشته به‌خاطر این فیلم دریافت کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d0c59e0-aafc-4b77-8781-ad72c9a0ccf6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات