728 x 90

فروغ جاويدان,

۲۷سال پس از عملیات فروغ جاویدان - قسمت سوم

-

فروغ جاویدان
فروغ جاویدان
سلسله برنامه‌یی درباره هراس رژیم از مجاهدین و ارتش آزادی و لرزه بی‌پایان سرنگونی بر ارکان رژیم زهر خورده آخوندی
(قسمت سوم)
سرکردگان هراسان سپاه و نظام آخوندی:
«ما برای بود و نبود نظام می‌جنگیدیم»
من نگاه کردم و گفتم آقای سردار ناصح
من پرچم ایران را می‌بینم روی هر تپه‌ای که تسخیر می‌کردند دیدم اینها مجاهدین هستند


پرچم ایران اما با سه رنگ، وسط آن آرم شیر و خورشید
قصد مجاهدین این بود که محور را بشکنند
و از قلاجه بیایند به سمت اسلام‌آباد...
تلویزیون شبکه دو (رژیم) 5 مرداد 94
سرلشکر شهید نور علی شوشتری فرمانده قرارگاه نجف در حین عملیات: عملیات مرصاد در دوران دفاع مقدس یکی از عملیاتهای بسیار مهم و با اهمیت و با ویژگیهای خاص خودشه

رضا شاویسی: سردار ناصح اون موقع جانشین سپاه چهارم کرمانشاه بود مارو همراهی می‌کرد و نظارت کاملی بر امورات کار ما داشت با هم تو یک سنگر بودیم من نگاه می‌کردم به این نیروهای دشمن که جلوی ما قرار داشتند رو تپه‌های جلو با چشم غیرمسلح هم دیده می‌شدند که من نگاه کردم و گفتم آقای سردار ناصح من پرچم ایران رو می‌بینم رو هر تپه‌ای که می‌رسیدند تسخیر می‌کردند رو اون تپه یک پرچمی رو می‌زدند گفتم اینها عراقی نیستند آقای ناصح گفت پس کی‌اند اینها؟ گفتم پرچم ایران رو پس چرا دارند اگر عراقی‌اند گفت فکر نکنم این پرچم ایران باشه من با دوربین نگاه کردم یک سنگری بود رو باز با دوربین که نگاه می‌کردم دیدم اینها منافقین هستند یعنی پرچم ایران اما با سه رنگ ایران اما وسط اون آرم شیر و خورشید و آرم منافقین توش بود من دیدم منافقین تو این محور حمله کردند، قصد و غرض منافقین این بود که این محور رو بشکنند و به‌راحتی بیایند گیلانغرب از قلاجه بیایند به سمت اسلام‌آباد...

ـ درویشوند: سازماندهی کرده بودند در غالب 5 تا لشگر که لشگر پنجمشون لشگری بود به‌نام سیمرغ، سازماندهی اینها اعم از لجستیک و پشتیبانی و تدارکاتی کاملاً از تهران تا بغداد بود.

کوثری: نهایتاً یک آتش‌سوزی بسیار عظیمی این‌جا ایجاد شد که اصلاً می‌خواهم بگم در طول جنگ فقط من یک نقطه به‌اصطلاح دیده بودم اونهم کربلا 5 بود که این‌قدر اونجا آتش روشن شده بود که این‌جا هم باید بگیم همان شباهت رو داشت

اسدالله ناصح: اتفاق بعدی که افتاد بچه‌های لشگر بدر بودند اولین درگیری که جدی با اینها بچه‌های لشگر بدر بودند داشتند نیرو می‌بردند جنوب تو دشت حسن آباد به اینها برخورد کردند

- رضا شاویسی: شهدای بزرگواری مثل شهید سردار شوشتری که فرمانده قرارگاه نجف بود و من خاطره‌ای از ایشان بگم: فرمودند موقعی که من تو گردان مرصاد بودم سید احمد اقا از قول امام یک دستوری بمن داد گفت که آقای شوشتری شما تا که تو قرارگاه نجف هستید تو منطقه غرب بودن و نبودن شما یعنی مجموعه سپاه پاسداران دشمن رو باید دفع کنید. پیام امام از طریق سید احمد آقا به ما رسید وضعیت در این‌جا متحول شد و همه آن اقداماتی که منافقین انجام داده بودند و با تمام وجود آمده بودند تا تهران بروند اصلاً ورق برگشت و ما توانستیم بر دشمن غالب بشیم.

تلویزیون شبکه خبر رژیم 4مرداد95
حاج علیانی: منطقه ظرفیت اش رو نداشت، حضوری که در این مرحله بود، من در هیچ عملیات و در هیچ دوره‌ای از دفاع مقدس حقیقتاً ندیدم.

«همه سازمانها و سیستم‌های اداری کشور حضور یافتند»
خبرگزاری مهر 5مرداد94
سردار عبدالله ویسی رئیس سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس عملیات مرصاد را از برجسته‌تری عملیات در طول تاریخ کشور برشمرد و ابراز داشت: به‌جرأت می‌توان گفت در این عملیات موفق همه سازمانها و سیستم‌های اداری کشور به همراه کسانی که شاید یکبار هم به جبهه نیامده بودند در آن شرایط حضور یافتند

خبرگزاری مهر 5مرداد94
«آنها کلیت نظام را هدف قرار داده بودند»
عبدالرضا حاجی علیانی فرمانده تیپ و لشکر عملیاتی سپاه ضد نبی اکرم (ص): هدفشان رسیدن به تهران بود و آنها کلیت نظام را هدف قرار داده بودند.
هدف جمهوری اسلامی ایران نیز در این عملیات دفاع و حراست از کلیت نظام و انقلاب و همچنین خون مطهر شهدا و همه داشته‌ها بود بنابراین این عملیات از هر عملیاتی در طول ۸ سال دفاع مقدس مهمتر شناخته شد.

سپاه پاسداران ـ 1مرداد94
«نظامی‌های خودی، خسته و وحشت‌زده، همه در حال فرار بودند»
بچه‌ها از کنارم که رفتند، دم در ایستادم. دست‌هایم را زیر بلغم زدم و به دور دست نگاه کردم. احساس کردم صدای داد و فریاد و هیاهو می‌آید. کنجکاو شدم و بهتر نگاه کردم. صدای زنجیر تانک و فریاد نیروها در هم قاطی شده بود.
با وحشت به روبه‌رو نگاه کردم. باورم نمی‌شد. تانکهای ایرانی، رو به عقب برمی‌گشتند. بعضی‌ها از روی تانکها فریاد می‌زدند. «‌فرار کنید!»
تانکها که نزدیک شدن، سربازی را دیدم که روی تانک ایستاده. چوبی را که در دستش بود، از وسط شکست. دلم لرزید. یعنی این‌که ما شکست خورده‌ایم؟ شکسته‌ایم؟
نظامی‌های خودی، خسته و وحشت‌زده، همه در حال فرار بودند. کلاه‌ها و لباس‌هاشان به هم ریخته بود. هر کس از گوشه‌یی فرار می‌کرد. به گور سفید که می‌رسیدند، فریاد می‌زدند: «‌فرار کنید… الآن دشمن می‌رسد. دشمن پشت سر ماست، فرار کنید»

خبرگزاری کردپرس 5مرداد94
فرمانده سپاه ضد نبی اکرم خمینی:
یکی از پیچیده‌ترین رویاروییهای نظامی ما بعد از انقلاب بود
که اولین ویژگی آن رویارویی با نیروهایی بود که ایرانی بودند

خبرگزاری مهر آخوندی ـ 5مرداد94
مراسم سالروز عملیات مرصاد در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) شهر کرمانشاه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و جمعی از بسیجیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: شهدای مرصاد واقعاً مظلوم واقع شده‌اند و به همین دلیل بایستی در معرفی هر چه بیش‌تر رشادتهای آنان بکوشیم.

پاسدار بهمن ریحانی فرمانده سپاه ضد نبی اکرم استان کرمانشاه در گفتگو با خبرگزاری مهر اظهار داشت: عملیات مرصاد در منطقه چهارزبر کرمانشاه یکی از پیچیده‌ترین رویارویی‌های نظامی ایران بعد از پیروزی انقلاب بود. این پیچیدگی دو عامل مهم داشت که اولین آنها رویارویی با گروهی بود که نیروهای آنها ایرانی و فارسی زبان بودند. منافقان تا دندان تجهیز تسلیحاتی شده بودند.

خبرگزاری رسمی رژیم (ایرنا) ـ 5مرداد94
یادوارهٴ 1280کشته در اسلام‌آباد
کرمانشاه - یادواره عملیات مرصاد و یک‌هزارو 280 شهید شهرستان اسلام‌آباد با حضور گسترده مردم و مسئولین شامگاه یکشنبه در مزار شهدای باغ رضوان این شهر برگزار شد.

سایت واحد مرکزی خبر6مرداد94
ابوالقاسم اسماعیل‌زاده فرمانده گردان امام صادق (ع) از لشکر ویژه شهدا در عملیات مرصاد به درجه رفیع شهادت نائل شد.

خبرگزاری حکومتی ایسنا ـ 6مرداد94
34 کشته از لشگر 71 روح الله
جانشین بسیج… با اشاره به سالروز عملیات بزرگ مرصاد گفت: این عملیات در شرایط حساس انقلاب و دوران دفاع مقدس انجام شد... . در عملیات مرصاد 34 شهید از لشکر 71 روح‌الله استان مرکزی تقدیم اسلام شد.

تلویزیون شبکه خبر 5مرداد94
لشکر ضدانصارالحسین استان همدان در چهارزبر 120کشته داد

در جریان عملیات مرصاد لشگر انصارالحسین استان همدان به‌دلیل قرار گرفتن در تنگه چهارزبر 120نفر کشته داد

آدرس: ش خ_120 به هلاکت رسیده از همدان در فروغ جاویدان_940505_1330

ارگان پاسدار رضایی (تابناک) ـ ۵مرداد94
پاسدار فضلی جانشین بسیج: در عملیات مرصاد دشمن در این خیال بود که با پیشرویهای خود می‌تواند وارد تهران شده و طرفدارانی نیز برای خود پیدا کند.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدر (تسنیم) ـ ۴مرداد94
اعترافنامه 700صفحه‌یی، تحت عنوان یادنامه «بر بلندای بیستون» در کرمانشاه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان این‌که دو برنامه شاخص به‌مناسبت سالروز عملیات مرصاد در کرمانشاه برگزار می‌شود، عنوان کرد: یادنامه استاد بهزاد کرمانشاهی با مقالات و یادداشتهای مفاخر و فرهیختگان در 700 صفحه جمع‌ آوری شده است.
رحیمی‌زنگنه برگزاری ارکستر «فخرآفرینان ایران» را یکی دیگر از برنامه‌ ها گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد عنوان کرد و افزود: این کنسرت به خوانندگی سالار عقیلی ساعت 21 و 30دقیقه روز هشتم مرداد ماه در مجتمع ورزشی امام خمینی برگزار می‌شود.
رحیمی زنگنه با بیان این‌که جشنواره نمایشنامه نویسی مرصاد مرداد ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ ریزی های انجام شده و به‌منظور تقویت نمایشنامه‌ ها، جشنواره مرصاد یک سال در بخش نمایشنامه‌ نویسی و یک سال در بخش تئاتر صحنه‌ای برگزار می‌شود.

خبرگزاری مهر آخوندی ـ 4مرداد94
برگزاری مراسم «شب خاطره کرمانشاه»
کرمانشاه- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی‌کرمانشاه از برگزاری مراسم «شب خاطره کرمانشاه» به‌مناسبت سالروز عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه با حضور آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس خبر داد.

سروری، دیدار با رهبر معظم انقلاب را خواسته مردم کرمانشاه در سالروز عملیات مرصاد عنوان کرد و گفت: متأسفانه به‌دلیل برخی ناهماهنگیها آن‌گونه که شایسته است در این خصوص و ثبت ملی کرمانشاه پیگیری لازم صورت نگرفته است.
... سروری در پایان بر ترسیم و تبیین ابعاد مختلف عملیات مرصاد و جنایات صورت گرفته از سوی مستکبران جهانی تأکید کرد.

خبرگزاری حکومتی ایسنا ـ 4مرداد94
برگزاری «همایش بزرگ مرصاد» در کرمانشاه
مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه از برگزاری همایش بزرگ حماسه مرصاد خبر داد.
سرهنگ پاسدار مرادعلی محمدی اظهار کرد: هم زمان با سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد، برنامه‌هایی در سطح استان توسط سازمانها و مراکز مختلف برگزار می‌شود که مهمترین آن همایش بزرگ مرصاد در حسینیه ثارالله سپاه است که در این مراسم سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود: در این مراسم از کتب دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز رونمایی خواهد شد.

خبرگزاری کردپرس ـ ۴مرداد94
نمایشگاه عکس «اسلام‌آباد در جنگ»
فرمانده سپاه شهرستان اسلام‌ آباد غرب گفت: به‌مناسبت سالروز عملیات مرصاد و روز ملی اسلام‌آباد غرب برنامه‌ های متنوعی از جمله برپایی نمایشگاه عکس ’ اسلام‌آباد در جنگ’ در سطح این شهرستان تدارک دیده شده است.
سرهنگ محمدی با اشاره به این‌که برگزاری برنامه خاطره‌ گویی و عصر شعر مرصاد نیز از برنامه‌ های این روز است، گفت: برپایی ورزش‌ های همگانی هم‌چون کوهپیمایی، دوچرخه‌ سواری، پیاده‌ روی خانوادگی، برگزاری یادواره شهدا در سطوح بخش‌ ها و دهستانها تابعه و رژه تاکسیها در روز پنجم مرداد ماه از دیگر برنامه‌ های تدارک دیده شده است.
... مراسم یادبودی از سوی بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت ودرمان در بیمارستان امام خمینی شهرستان نیز اجرا می‌شود.

سپاه پاسداران ـ4مرداد94
برگزاری یادواره دو شهید با عنوان «‌آبروی محله» و حضور سردار همدانی در تویسرکان و سخنرانی برای مردم منطقه سرابی، بازسازی عملیات مرصاد از برنامه‌های ویژه روز بعد از ویژه‌ برنامه تویسرکان به‌شمار می‌رود.

خبرگزاری ایسنا ـ 4مرداد94
سرکرده سپاه ضد قائم استان سمنان: «عملیات کم نظیر و صددرصد معجزه بود»

سردار سید محمدتقی شاهچراغی، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان: عملیات مرصاد در سه مرحله انجام شد که هدف از آن در مرحله اول سد کردن هجوم نیروهای موسوم به ارتش آزادی‌بخش، مرحله دوم حرکت نیروی زمینی ارتش با پشتیبانی نیروی هوایی و هوانیروز ارتش و همکاری سپاه به سمت دشمن بود. مرحله سوم عملیات مرصاد انهدام دشمن و تحمیل برتری به صدام بود تا این عملیات با پیروزی نیروهای خودی به پایان برسد.

سردار علی شادمانی از معاونان ستاد کل نیروهای مسلح نیز می‌گوید: ... «عملیات فروغ جاویدان» منافقان ما را به‌شدت غافلگیر کرد به‌گونه‌یی که ما هیچ خبری از رسیدن منافقین تا کرند غرب هم نداشتیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79ab4cf7-1490-45ed-8154-296ada0ddba1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات