728 x 90

تشدید سرکوب ,

اعتراف به نقش عوامل رژیم در قتل دکتر پیرزاده در اردبیل

-

ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور
ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور
روز چهارشنبه 14مرداد 94 ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان نمایش آخوندی موسوم به اعطای دومین جایزه بین‌المللی حقوق‌بشر اسلامی: در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران حکومتی در رابطه با پرونده قتل مشکوک دکتر پیرزاده در اردبیل و حادثه دکتر جراح در ممسنی تلویحاً به نقش کارگزاران حکومتی اذعان کرد و از جمله گفت: درباره این دو حادثه مدارک و مستندات بسیاری داریم، ولی به‌خاطر برخی مسائل نمی‌توانیم بیان کنیم. گزارش‌های بسیار خوبی داریم که اگر افشا شود شاید برای برخی از آقایان چیزی نماند.
 
سراج تأکید کرد: گزارش‌ها بسیار سنگین است، اما متأسفانه از نظر قانونی منع انتشار داریم. در این گزارش‌ها برخی از این آقایان مسائلی را عنوان کرده‌اند که اگر مطرح شود، فکر می‌کنم دیگر نتوانند در ایران بمانند.
 
لازم به یادآوری است دکتر پیرزاده حدوداً دو هفته قبل به طرز مشکوکی در اردبیل کشته شد، مردم در اردبیل می‌گویند قتل دکتر پیرزاده سرطان شناس مشهور این شهر به‌دلیل اخطارهای وی در مورد فعالیتهای رژیم و شرکای خارجی‌اش در معادن اورانیوم منطقه سبلان است که منجر به گسترش بی‌سابقه انواع سرطان در این منطقه شده است.
 
خبرگزاریهای حکومتی به‌منظور انحراف افکار عمومی تلاش کردند که این قتل را یک ماجرای عادی جلوه بدهند و نه یک قتل سیاسی، ولی دوستان و نزدیکان دکتر پیرزاده در اردبیل، در سایتهای اجتماعی، قتل وی را به ایادی وزارت بدنام اطلاعات رژیم نسبت داده‌اند، که در واکنش به اعتراضات دکتر پیرزاده در شیوع انواع سرطان در اثر پرتوهای رادیو اکتیو در منطقه او را به قتل رساندند. بر اساس این گزارشها دکتر پیرزاده با مشاهده افزایش سرطان به‌خصوص در کودکان و زنان متوجه فعالیتهای غیراستاندارد شرکتهای روسی و چینی در منابع اورانیوم سبلان می‌شود و در این مورد بارها گزارشهای اعتراضی و هشداری خطاب به ایادی حکومتی می‌نویسد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c312ce04-27e8-4b01-9258-a341f944d2c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات