728 x 90

اخبار حوادث,

باز هم انفجار مین در کردستان قربانی گرفت

-

انفجار مین
انفجار مین
13مرداد 1394 - انفجار مین در روستای لنگریز استان کردستان باعث کشته شدن یک نوجوان 13ساله و مجروح شدن شدید نوجوان 12ساله دیگر در نزدیکی یک پاسگاه مخروبه شد.
این در حالی است که در گذشته نیز در نزدیکی این پاسگاه مینهای دیگری منفجر شده بودند اما رژیم آخوندی هیچ‌گونه علامت هشداردهنده دال بر این‌که در این پاسگاه مخروبه مین وجود دارد قرار نداده بود.
لازم به‌یادآوری است که مرکز مین‌زدایی رژیم فروردین‌ماه سال گذشته اعلام کرد: ایران دومین کشور آلوده به مین است.

بیشتر بخوانید
بر اساس گزارش که توسط یک تیم کارشناسی رژیم در سال 93 صورت گرفته نشان می‌دهد تا ۵۰ سال آینده اثرات مینهای به‌جا مانده از جنگ باقی خواهند ماند این آمار و ارقام که توسط رژیم اعلام شده در واقع امر به‌دنبال در بردن رژیم از زیر بار مسئولیت این فجایع است. لذا فقط آمار تا سال 1385 را ارائه کرده‌اند.
در این آمار می‌خوانیم: ۳۷درصد از کسانی که تا سال ۸۵ با مین برخورد کرده‌اند و مصدوم شده‌اند کمتر از ۱۵سال سن داشتند و بیش از ۹۵درصد از مصدومین، مین در کردستان را مردها شامل می‌شود.
تنها ۷/۹درصد از مینهای بجامانده در مناطق مرزی استان واقع شده‌اند و بیش از ۸۰درصد آنها در روستا و ۱۷درصد در شهرها وجود دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b6a0657-fe0e-41a5-8803-9fca14b5f058"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات