728 x 90

رئیس جمهور برگزیده مقاومت درگذشت مادر حاجی‌نژاد را به هموطنانمان درخوی و تهران تسلیت گفت

خانم مریم رجوی
خانم مریم رجوی

با تأسف و تأثر بسیار مطلع شدیم که مادر مجاهد رضیه ذاکری(مادر حاجی نژاد)، مادر مجاهدان شهید احد، صمد و علی حاجی نژاد، پس از 32سال فعالیت و حمایت از مجاهدین در برابر دو دیکتاتوری شاه و شیخ، درتهران بدرود حیات گفت و به رحمت ایزدی پیوست.

مادر حاجینژاد، از سال 1353 از طریق فرزندش مجاهد شهید احد حاجی نژاد، دانشجوی رشته فیزیک دانشگاه تهران، با دانشجویان هوادار مجاهدین آشنا و در فعالیتهای مربوط به پشتیبانی از مجاهدین با آنان همراه شد. در تظاهرات دوران انقلاب ضد سلطنتی در جمع خانوادهها و هواداران مجاهدین شرکت فعال داشت. پس از انقلاب و در دوران مبارزه سیاسی علیه ارتجاع، همراه با فرزندان مجاهدش در صحنههای دفاع از مجاهدین و رو در رویی با چماقداران ازجمله در تظاهرات 200هزارنفره مادران در اعتراض به کشتار نوجوانان میلیشیا حضور داشت.

مادر حاجی نژاد عشق عمیقی به رهبری مقاومت داشت . او همواره میگفت فرزندان من به عشق مسعود درراه مجاهدین و درراه آزادی قدم گذاشتند واز مریم رهایی به عنوان سرچشمه خیر وبرکت برای مجاهدین به ویژه زنان مجاهدیاد می کرد.

پس از سرفصل 30خرداد، مادر مجاهد حاجینژاد که دوستان و آشنایان وهمه فرزندان مجاهدش «آنا» خطابش  می کردند، مستمرا تحت تعقیب دستگاه سرکوب آخوندی قرارداشت. ازهمین رو خانه و زندگی را رها کرد و با حضور در پایگاه های مجاهدین به صف مقدم کارزار علیه آخوندهای جنایتکار پیوست. مادرحاجی نژاد پس از شهادت فرزند مجاهدش، احد و دستگیری فرزند دیگرش، خواهر مجاهد مهری حاجی نژاد، بارها مورد حمله و اذیت و آزار پاسداران جهل و جنایت قرار گرفت، اما به رغم بیماری و کهولت تا آخرین روزهای حیاتش در هرکجا و در هرجمعی به افشای توطئههای رژیم آخوندی علیه مجاهدین و دفاع از آرمان آنها میپرداخت و خمینی و آخوندهای خمینی صفت را مورد لعن و نفرین قرار میداد وشهادت سه فرزندمجاهدش، احد، صمد و علی حاجی نژاد، و هم چنین دامادش مجاهد قهرمان فرزاد گرانمایه بر عزم مادر برای حمایت از آرمان مجاهدین افزود و او که در سفر به شهر اشرف روسری فرم ارتش آزادیبخش را به عنوان یادگار با خود برده بود، در تمامی جلسات و اجتماعات با آن روسری حاضر میشد و خود را رزمنده ارتش آزادی معرفی میکرد.

رئیس جمهور برگزیده مقاومت، خانم مریم رجوی، درگذشت مادرحاجی نژاد را به هموطنانمان درخوی و تهران،  به ویژه به حامیان مجاهدین وخانواده های شهیدان و هم چنین به  تمامی بازماندگان وخانوادهای ذاکری وحاجی نژاد به خصوص به خواهرمجاهد مهری حاجی نژاد، عضو شورای رهبری مجاهدین تسلیت گفت و تأکید کرد که روح پرفتوح این مادر بزرگوار با فرزندان شهیدش محشور وقرین رحمت ایزدی است. برای آن فقید سعید شادی روح و برای همه بازماندگان صبر وسلامتی آرزو نمود.

پیکر پاک مادر مجاهد حاجینژاد توسط جمعی از خانوادهها و هواداران مجاهدین در تهران تشییع و به خاک سپرده شد و مراسم بزرگداشت او در زیر پرده سیاه اخنتاق سرکوب آخوندی برگزار گردید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c404a77-fba3-4f16-9891-d34ffa2b84d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات