728 x 90

اذيت و آزار زندانيان,

زندانیان زندان فشافویه در ۴۸ساعت گذشته تنها ۲ساعت آب در دسترس داشتند

-

--
--
بیش از پانصد زندانی که به‌تازگی به زندان مرکزی تهران بزرگ موسوم به فشافویه منتقل شده‌اند، در بدو ورود به شرایط نامناسب و کمبود امکانات اولیه اعتراض کردند. این اعتراض منجر به آسیب دیدن یکی از زندانیان به‌نام عباس آهونبر شد.
رژیم آخوندی در حالی که هنوز پروژه ساختمانی این زندان به پایان نرسیده است و حتی این زندان فاقد تأسیسات آب مصرفی و شرب کامل می‌باشد اقدام به انتقال زندانیان به این زندان نموده است.
زندانیان این زندان در گرمای طاقت‌فرسای تابستان امسال در ۴۸ ساعت گذشته فقط ۲ ساعت آب در دسترس داشته‌اند و این مشکل تا ساعت ده صبح یکشنبه ۱۱ مرداد هم‌چنان ادامه داشته است.
بوی تعفن ناشی از سرویس‌های بهداشتی، هواخوری اجباری و زیر آفتاب از ساعت ۹صبح تا ۱۳ ظهر، وضعیت بهداشتی اسفبار، قطع مکرر گاز و آب و عدم استفاده از کولر در گرما، عدم رسیدگی پزشکی، سرکوب زندانیان به‌وسیله پاسداران ویژه زندان امکان زندگی در سالنهای فاز ۴، را غیرقابل تحمل کرده است.
در حال حاضر برای ۵۴۲ نفری که در زندان به‌سر می‌برند فقط ۲۴۰ تخت وجود دارد و سایر زندانیان در کنار دستشوییها و داخل راهروها استراحت می‌کنند. گارد زندان در مقابل اعتراضات با ضرب و شتم و تراشیدن موهای یک زندانی به نام عباس آهونبر که از شروع کنندگان اعتراض بود، عکس‌العمل نشان داد.
لازم به یادآوری است که ظرفیت این زندان ۱۵۰۰۰ در نظر گرفته شده است و زندانیان اوین و قزلحصار به این زندان منتقل خواهند شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b2bb8c1-664a-4bf1-a2f3-dc3cc6707c07"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات