728 x 90

بنیادگرایی اسلامی,حمايت جهاني از مقاومت ایران,

پیام خانم مریم رجوی به جلسه در کنگره آمریکا

-

مریم رجوی
مریم رجوی
متوقف کردن ایران در دستیابی به بمب، دخالت در امور منطقه و نقض حقوق‌بشر، چالشها و راه کارها
دوستان عزیز،
مایلم در ابتدا از دوستی و حمایت نمایندگان کنگره آمریکا نسبت به هموطنان سرکوب شده‌ام در سراسر ایران و همچنین از حمایت و همبستگی شما با رزم‌آوران آزادی در کمپ لیبرتی در عراق، تقدیر کنم.
اخیراً رژیم آخوندی نقض حقوق‌بشر در ایران را افزایش داده است. اعدامها، از جمله اعدامهای علنی به‌طور گسترده صورت می‌گیرد و زندانیان سیاسی را مورد حمله و اذیت و آزار قرار می‌دهند. از سوی دیگر محاصره ضدانسانی علیه لیبرتی را شدت بخشیده‌اند.

ما از چند هفته پیش و در آستانه توافق اتمی رسماً به وزیر خارجه آمریکا و دبیرکل ملل‌متحد و دیگر مسئولان دست‌اندرکار هشدار دادیم که رژیم ایران از دولت عراق خواسته است، محاصره لیبرتی و تدابیر سرکوبگرانه علیه آن را شدت بخشد و خواستار مداخله آنها برای جلوگیری از این وضعیت شدیم که البته هیچ ترتیب اثری به آن داده نشد.
حقیقت این است که ملاها به‌دلیل ضعف کامل، پای توافق اتمی آمدند. نارضایتی مردم، ایران و فعالیت و افشاگری مقاومت و از سوی دیگر فشار تحریمهای بین‌المللی آنها را وادار به ورود به مذاکرات کرد. در اولین ساعتها‌ی پس از اعلام خبر توافق اتمی میان ملاها و دولتهای 5+1، گرو‌ههایی از مردم در خیابانهای تهران خواستار آزادی و حقوق شهروندی خود و آزادی زندانیان سیاسی شدند.
برخلاف تبلیغات رژیم ایران و لابی‌هایش در غرب، مردم ایران با برنامه اتمی ملاها مخالفند. این‌که آخوندها می‌گویند برنامه هسته‌یی، مایهٴ غرور ملی ایرانیان است دروغ محض است. ما به افشای برنامه هسته‌یی ملاها افتخار می‌کنیم و به آن ادامه می‌دهیم. چون تماماً برخلاف منافع مردم ایران است.
رژیم ایران همزمان با توافق اتمی، علاوه بر تشدید نقض حقوق‌بشر و سرکوب لیبرتی برای گسترش و تشدید دخالتهایش در منطقه خیز برداشته است. خامنه‌ای روز 18 ژوییه با اشاره به گروه‌های تروریستی نظیر حزب‌الله لبنان گفت: توافقنامه چه تصویب بشود چه نشود ما از حمایت دوستانمان در منطقه در سوریه و عراق و بحرین و لبنان و فلسطین دست نخواهیم کشید و افزود سیاستهای آمریکا در منطقه با سیاستهای جمهوری اسلامی 180 درجه اختلاف دارد.
این پیام بسیار روشنی است، ادامه و تشدید کشتار مردم سوریه و عراق و دیگر کشورهای منطقه.


خانمها، آقایان
اکنون پس از دو سال مذاکرات، ما یک توافق در برابر خود داریم. این توافق نباید قطعنامه‌های 6 گانه شورای امنیت را نقض می‌کرد و می‌بایست برچیده شدن کامل برنامه اتمی نامشروع آخوندها را دنبال می‌کرد و برای فریبکاری آخوندها هیچ جایی باقی نمی‌گذاشت.
با این‌حال همین اندازه عقب‌نشینی اجباری از سوی رژیم آخوندی و نقض برخی از خط قرمزهای خامنه‌ای، تعادل رژیم را برهم زده، ولایت‌فقیه را تضعیف کرده و بحران را در درون رژیم در همه زمینه‌ها افزایش می‌دهد.. با توجه به ضعفها و بحرانهای رژیم ایران اگر کشورهای 5+1 یک سیاست قاطع اتخاذ کرده بودند، این رژیم به ناگزیر همه برنامه‌های اتمیش را رها می‌کرد.
با این همه، بزرگترین ضعف سیاست مماشات با رژیم ایران و این توافق سکوت نسبت به مسأله حقوق‌بشر و سرکوب در ایران و سلطه‌جویی ملاها در منطقه است. اما تاریخ نشان داده مماشات با قدرتهای فاشیستی چه عاقبت فاجعه‌باری دارد.
نه مماشات با این رژیم راه‌حل است، نه چشم دوختن به جناحهای درونی آن.
اما جایگزین مماشات، جنگ نیست. بلکه تغییر رژیم در ایران به دست مردم و مقاومت ایران است. این تنها تضمین حل بحران هسته‌یی رژیم ملاهاست.
از این‌رو در شرایط کنونی ما برای یک سیاست مسئولانه و قاطع در قبال رژیم ایران یعنی مهم‌ترین تهدید منطقه و جهان امروز تأکید می‌کنیم. این سیاست عبارت است از:
اولاً، مسدود کردن همه راهها و شکافهایی که آخوندها با استفاده از آن می‌توانند به بمب دست یابند.
ثانیا به‌رسمیت شناختن ارادهٴ مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی در ایران و استقرار دموکراسی و حاکمیت مردم.
ثالثاً خلع‌ید از رژیم ایران و اخراج پاسداران و نیروی تروریستی قدس از منطقه به‌ویژه از عراق و سوریه.
با استفاده از این فرصت، از موضع‌گیریها‌ و تلاش اعضای محترم کنگره ایالات متحده در دفاع از مقاومان ایرانی در کمپ لیبرتی و دفاع آنها از آزادی و حقوق‌بشر مردم ایران و همچنین تلاش شما در راستای برچیدن برنامه اتمی شوم و ضدایرانی ملایان و مقابله با تروریسم و گسترش سیاستهای مهاجم آن در منطقه تشکر می‌کنم.
متشکرم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d83d4975-53d8-4f9d-bd6e-9a1ddec4a02e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات