728 x 90

مذاكرات هسته اي,اخبار امريكا,

وال استریت ژورنال: رژیم ایران در توافق اتمی تقلب می‌کند

-

مذاکرات هسته ای
مذاکرات هسته ای
روزنامه وال استریت ژورنال با درج مقاله‌یی به قلم برت استیفنز تحلیلگر ارشد بین‌المللی خود در روز سه‌شنبه 6مرداد نوشت: رژیم سوریه در تعهدات شیمیایی خود تقلب کرد، رژیم ایران نیز در توافق اتمی تقلب خواهد کرد و در هر دو موضوع باراک اوباما اقدام به لاپوشانی می‌کند.
در این مقاله آمده است: یک سال بعد از این‌که غرب خلع‌سلاح ذخایر شیمیایی رژیم بشار اسد را به‌عنوان یک پیروزی سیاست خارجی خود جشن گرفت و به‌رغم ادعاهای متعدد باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و مقامات بلندپایه دولت وی مبنی بر این‌که بشار اسد تسلیحات شیمیایی خود را تحویل داده است، آژانسهای اطلاعاتی آمریکا نتیجه‌گیری کرده‌اند که رژیم بشار اسد آن‌چنان‌که ادعا می‌شود تمامی تسلیحات شیمیایی خود را تحویل نداده است.
وال استریت ژورنال توافق با رژیم سوریه توسط دولت اوباما را با توافق اتمی با رژیم ایران مقایسه کرده و می‌نویسد فریبکاری که در پروسه خلع تسلیحات شیمیایی سوریه صورت گرفت در حال تکرار شدن در مورد یک فریبکاری دیگر در رابطه با رژیم ایران است.
در توافق سوریه نیز گفته شده بود رژیم بشار اسد دسترسی بازرسان بین‌المللی را تأمین خواهد کرد همان چیزی که در توافق اتمی گفته شده است. سازمان سیا در حال حاضر تصدیق می‌کند که رژیم سوریه کمیت قابل ملاحظه‌یی از مرگبارترین تسلیحات اتمی خود را حفظ کرده است.
مقاله می‌افزاید باراک اوباما هنگامی که توافق تسلیحات شیمیایی با رژیم سوریه را اعلام کرد گفت: در صورتی‌که بشار اسد به تعهداتش پایبند نباشد دست به اقدام نظامی علیه آن خواهد زد ولی این یک تهدید توخالی بود و الآن تبدیل به یک موضوع مضحکی شده است. رژیم ایران نیز به‌صورت گام به گام، پیچیده و فزاینده‌یی دست به تقلب در مفاد توافق اتمی خواهد زد.
وال استریت ژورنال در پایان نتیجه‌گیری می‌کند موضوعی که فریبکاری در توافق سوریه با فریبکاری در توافق اتمی با رژیم ایران را بهم پیوند می‌دهد باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا می‌باشد که مصمم به پیش‌بردن توهمات سیاسی خود در داخل آمریکا به بهای واقعیتهای استراتژیک جهانی است، ضعفهای او برای همه بجز خودش روشن و آشکار است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6735aac-410f-493c-a93c-e1059edc9d06"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات