728 x 90

قتل عام,

مزار شهیدان قتل‌عام سال ۱۳۶۷

-

 -
-

تهران - بهشت زهرا

گورستان بهشت‌زهرا در 15‌کیلومتری جنوب تهران و غرب جاده قدیم قم و جنوب روستای باقرآباد قرار دارد (باقرآباد در تقسیمات کشوری در سالهای اخیر به بخش تبدیل شده است).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تهران - گورستان خاوران:

گورستان خاوران، در 20کیلومتری جنوب شرق تهران، در نزدیکی شهرک خاورشهر قرار دارد. این گورستان از شمال محدود به جاده تهران - مشهد می‌باشد.

 

 

 

 

 

 

کرج - گورستان بهشت‌سکینه

این گورستان واقع در کیلومتر4 اتوبان کرج ـ قزوین، در نزدیکی زندان قزلحصار و گوهردشت واقع شده است. سالها قبل به‌صورت افواهی شنیده می‌شد که تعدادی از تیرباران‌شدگان زندانهای قزلحصار و گوهردشت را به‌صورت گمنام در یکی از قطعات این گورستان دفن کرده‌اند. اما رژیم هیچ‌گونه ردی از شهیدان دفن شده در این گورستان را نمی‌داد.

 

 

 

 

 

 

اصفهان - باغ رضوان

باغ‌رضوان آرامگاه بسیاری از مجاهدان و مبارزان راه آزادی در شهر اصفهان است؛ که در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67 در زندان اصفهان به‌شهادت رسیدند.

 

 

 

مشهد - بهشت‌رضا

بهشت‌رضا در کیلومتر 12 جاده مشهد به نیشابور در جنوب‌شرقی شهر مشهد احداث شده است. این گورستان از شمال‌غربی به زیارتگاه «خواجه اباصلت» و از جنوب شرقی به موازات جاده نیشابور در مساحتی بالغ بر 4000 متر ‌مربع امتداد یافته است. ارتفاعات معروف به «خواجه مراد» در جنوب‌غربی گورستان در فاصله تقریبی 5 کیلومتر مشرف بر جاده و گورستان بهشت‌رضا می‌باشد.

 

 

 

 

 

 

بابل - گلستان جاوید

گلستان جاوید در مرکز شهر بابل، محله بهایی‌ها «بهایی محله» قرار دارد. این گورستان از شرق به بهایی محله، از غرب به جاده کمربندی بابلسر، از سمت شمال به گورستان بهائی‌ها و از جنوب به سمت ساختمان هلال‌احمر محدود شده است.

 

 

 

 
 
لاهیجان - گورستان آقا سیدمرتضی
گورستان آقاسیدمرتضی در شهر لاهیجان آرامگاه بسیاری از مجاهدان و مبارزان راه آزادی است که در دوران سیاه دیکتاتوری آخوندی، در گورهای جمعی و بعضاً انفرادی، اما پراکنده و برخی بدون سنگ! دفن شده‌اند. آخوندهای جنایتکار در وحشت از تبدیل شدن مزار شهیدان مجاهد و مبارز به زیارتگاه مردم، مذبوحانه تلاش کرده و می‌کند با مخفی‌کاری و از بین بردن هر‌ گونه اثری از مزار شهیدان، سمبلهای مقاومت و آزادی را به دست فراموشی بسپارد! اما تاریخ همواره بر خلاف خواست دیکتاتورها این سمبل‌ها را بعد از گذشته بیش از سه دهه هر چه برجسته‌تر کرده است... !
 
 
 
 
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9dc27c11-ca82-4ba4-98dc-777498b7c965"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات