728 x 90

مذاكرات هسته اي,اخبار امريكا,

جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در مورد توافق اتمی با رژیم ایران

-

جلسه استماع در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با حضور وزرای خارجه، انرژی و خزانه‌داری
جلسه استماع در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با حضور وزرای خارجه، انرژی و خزانه‌داری
در شروع روند بررسی توافق اتمی توسط کنگرهٴ آمریکا، روز پنجشنبه جلسه استماعی در کمیته روابط خارجی سنا با حضور وزرای خارجه، انرژی و خزانه‌داری این کشور برگزار شد.
 
جان کری و سایر وزرای آمریکایی در این جلسه از توافق اتمی دفاع کردند. وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی افتتاحیه خود که در سایت کمیته روابط خارجی سنا درج شده بار دیگر تصریح کرد که این توافق همهٴ مسیرهای رژیم ایران را برای تولید بمب اتمی مسدود خواهد کرد.
وی تأکید کرد: اشتباه نکنید، ما هرگز دستیابی (رژیم) ایران را به سلاح هسته‌یی نخواهیم پذیرفت... این طرح فقط برای پاسخگویی به مسألهٴ اتمی بوده و نه برای اصلاح رژیم ایران یا پایان دادن به حمایت آن از تروریسم و کمکش به خشونتهای فرقه‌یی در خاورمیانه. ما نسبت به این مسائل نگرانی عمیقی داریم و هم‌چنان گام‌های واقعی (در رابطه با آن) برخواهیم داشت... این توافق تضمین می‌کند که برنامه اتمی (رژیم) ایران تحت موشکافی شدیدی باقی خواهد ماند.
وی همچنین گفت: که تحریمهای آمریکا در ارتباط با نقض حقوق‌بشر، تروریسم و موشکهای بالستیک رژیم بر سر جای خود باقی خواهند ماند.
 
سناتورهای حاضر در این جلسه استماع در اظهارات و سؤال و جواب‌های خود با وزرای دولت اوباما، بر نواقص توافق اتمی انگشت گذاشتند و بر لزوم اتخاذ سیاستی قاطع در قبال آن تأکید کردند.
 
سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی با تأکید بر این‌که برنامه اتمی رژیم ایران باید بالکل برچیده شود گفت: حتی یک دانشمند و شاهد هم نبوده که یک دلیل عملی برای توسعهٴ این برنامه ارائه کند.
وی در ادامه اظهاراتش به دخالتهای تروریستی رژیم آخوندی در منطقه پرداخت و تأکید کرد، بدون حمایت رژیم ایران، حکومت اسد نمی‌توانست در قدرت باقی بماند.
 
سناتور بن کاردین نایب‌رئیس کمیته روابط خارجی ضمن تأکید بر بی‌اعتماد بودن رژیم ایران گفت: که هدف اصلی توافق جلوگیری از دستیابی رژیم به بمب اتمی است.
 
سناتور منندز در سخنان خودش بر لزوم وجود تدابیر لازم برای اعمال مجدد تحریمها علیه رژیم ایران تأکید کرد.
 
جان کری در پاسخ به سؤالهای سناتورها از جمله گفت: تحت توافق اتمی آن‌چنان محدودیتهای سختی (بر رژیم ایران) اعمال می‌شود که حتی نمی‌تواند به فکر تولید بمب بیفتد.
 
گزارش‌های تکمیلی از این جلسه استماع در بخش‌های بعدی اخبار، از نظرتان خواهد گذشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bcf7a4c1-d43c-4c50-afa2-070e144b8f46"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات