728 x 90

مذاكرات هسته اي,روابط ایران آمریکا,

مارکو روبیو تأیید توافق اتمی در شورای امنیت را کاپیتولاسیون اوباما نام گذاشت

-

--
--
30تیرماه 1394 - سناتور مارکو روبیو، از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ از سوی جمهوری‌خواهان، روز تأیید توافق اتمی با رژیم ایران در شورای امنیت را ’دوشنبه کاپیتولاسیون اوباما’ خوانده است.
در همین رابطه باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا نیز از دولت این کشور به‌خاطر تصویب قطعنامه مربوط به توافق اتمی ایران در شورای امنیت سازمان ملل، پیش از بررسی آن در ایالات متحده، انتقاد کرده است.
آقای کورکر گفته است: تصمیم دولت برای تصویب توافق اتمی در سازمان ملل، پیش از رأی‌گیری برای آن در کنگره، با روح قانون بازبینی توافق اتمی ایران مغایر است؛ قانونی که به تصویب گروه بزرگی از نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان رسید و رئیس‌جمهوری هم آن را امضا کرد.
جمهوری‌خواهان در هر دو مجلس آمریکا اکثریت را در دست دارند، اما برای آن که بتوانند توافق اتمی با رژیم ایران را رد کنند به‌صورتی‌که اوباما نتواند آن را وتو کند، به رأی دهها نماینده دموکرات نیاز دارند.
کنگره آمریکا از روز دوشنبه ۶۰ روز فرصت دارد تا توافق اتمی با رژیم ایران را تأیید یا رد کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a2da437-09e9-4efc-ac8d-e8cff99e6873"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات