728 x 90

دخالتهای ایران,تشدید سرکوب ,

گزارش سالانهٴ اداره حراست از قانون اساسی آلمان

-

ادارهٴ حراست از قانون اساسی آلمان
ادارهٴ حراست از قانون اساسی آلمان
ادارهٴ حراست از قانون اساسی آلمان گزارش سالانهٴ خود را در 260 صفحه و با مقدمه‌یی به قلم توماس دمزیر وزیر کشور آلمان، منتشر کرد.
بخشی از گزارش سالانهٴ ادارهٴ حراست از قانون اساسی آلمان، منتشر شده در ژوئیه 2015 گوشه‌هایی از فعالیتهای وزارت اطلاعات و سفارت رژیم آخوندی در سال 2014 را نیز دربرمی‌گیرد.
این گزارش که توسط وزارت کشور آلمان تنظیم شده، تصریح می‌کند که جاسوسی و مبارزه با اپوزیسیون ایران مهمترین کار دستگاه اطلاعاتی رژیم آخوندی‌ست و به‌ویژه مجاهدین و شورای ملی مقاومت و هواداران مقاومت ایران را هدف اقدامات جاسوسی و اطلاعاتی خود قرار می‌دهد.
توجه شما را به قسمتهایی از صفحات 152 و 153 این گزارش که مربوط به این فعالیتها ست، جلب می‌کنیم:
گزارش سالانه اداره حراست از قانونی اساسی آلمان با پرداختن به سرویسهای اطلاعاتی رژیم و زیر عنوان «سرویس‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران»، می‌نویسد:
جاسوسی و مبارزه با جنبش‌های اپوزیسیون در ایران و خارج از آن، هم‌چنان یکی از اصلی‌ترین نقاط تمرکز کار دستگاه اطلاعاتی رژیم ایران را تشکیل می‌دهد. بدین‌خاطر این سیستم‌های اطلاعاتی در کشورهای غربی، اطلاعاتی در زمینه سیاسی، اقتصادی و علوم را کسب می‌کنند.
اصلی‌ترین عامل فعالیتها علیه آلمان، هم‌چنان وزارت اطلاعات و امنیت (رژیم ایران) است. تمرکز آن به‌طور خاص بر سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران است. در کنار آن فعالیتهای اطلاعاتی و شناسایی علیه سیستم‌ها و تجهیزات آلمان در داخل و خارج از کشور، منافع ادامه‌دار اهداف آلمان، قبل از هر چیز در محدوده سیاست خارجی و امنیتی، قرار دارد.
این گزارش زیر عنوان «روش کار»، می‌افزاید:
کنترل فعالیتهای اطلاعاتی برای کسب اطلاعات، در اولین قدم، به‌وسیلهٴ مقر اصلی وزارت اطلاعات و امنیت در تهران، صورت می‌گیرد. برای محقق‌کردن آن، وزارت اطلاعات، به‌خصوص از سفرهای خانوادگی و یا کاری افرادی به ایران که از اهداف این وزارت هستند، استفاده می‌کند. چرا که در آنجا کمتر امکان‌پذیر است خودشان را از دست وزارت اطلاعات بیرون بکشند، این یک پیش‌فرض ایده‌آل برای شرایط و کارهای سیستمهای اطلاعاتی است.
هم‌زمان، مقر مرکزی و قانونی وزارت اطلاعات و امنیت سفارت (رژیم) ایران در برلین، فعالیتها و کارهای مهمی در رابطه با فعالیتهای اطلاعاتی انجام می‌دهد. از جمله وظایف آن حمایت و پیشبرد عملیات اطلاعاتی است که از مرکز وزارت اطلاعات داده می‌شود؛ (این عملیات) عمدتاً علیه اهدافی در آلمان است، اما در مواردی نیز علیه افراد یا تأسیساتی در کشورهای اروپایی است. همکاران نمایندگی‌های کنسولی (رژیم) ایران در آلمان، وظیفه دارند از مقر مرکزی و قانونی وزارت اطلاعات و امنیت حمایت کنند.
دستگاههای اطلاعاتی (رژیم) ایران، از ابزار اصلی در دست سران سیاسی (رژیم) برای تضمین هژمونی آنهاست؛ بر این اساس، اپوزیسیون ایران هم‌چنان در توجه و نظر وزارت اطلاعات و امنیت قرار می‌گیرد.
در گزارش ادارهٴ حراست از قانون اساسی آلمان همچنین آمده است:
رژیم ایران خودش را به‌عنوان یک قدرت مذهبی با یک ترکیب و خواسته، در بیرون از مرزهایش قلمداد کرده و یک جهت‌گیری ضد غربی و ضد صهیونیستی را هم چاشنی آن کرده است.
همزمان علائم روشنی در مورد درهم شکستن دراماتیک وضعیت اقتصادی این رژیم، به‌خاطر تحریمهای اعمال شده به‌خاطر برنامه اتمی آن، مشاهده می‌شود.
در این شرایط، با توجه به منافع رژیم در داخل ایران، (نیاز آن به) کسب اطلاعات در مورد سیاست آینده غرب، به‌عنوان مثال در مورد سیاست و امنیت خارجی آلمان و کسب اطلاعات در مورد نقل و انتقالهای غیرقانونی، به‌منظور دور زدن تحریمها در صورت امکان افزایش بیشتری پیدا می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d44d5d20-689e-44ee-94ae-169ec5de5378"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات