728 x 90

دریاچه ها و تالاب های ایران,

دریاچه طاق بستان در عرض یک روز خشک شد + عکس

-

--
--
21تیر94 دریاچه طاق بستان در مدت ۲۴ ساعت خشک شده است.
یک کارگزار رژیم در معاونت میراث فرهنگی استان کرمانشاه، روز شنبه ۲۰ تیر (۱۱ ژوئن) به خبرگزاری حکومتی ایسنا گفت: دریاچه طاق بستان که تا چندی پیش پر از آب بود به‌صورتی بسیار عجیب و به یکباره در مدت زمان کمتر از ۲۴ ساعت کاملاً خشکید. برخی کارگزاران رژیم حفر چاه‌های عمیق در نزدیک دریاچه و برخی دیگر خشکسالی و دلایل طبیعی را علت این اتفاق می‌دانند.
 
 
این دریاچه در کنار آثار تاریخی طاق بستان کرمانشاه متعلق به دوره ساسانیان قرار دارد. و با خشک شدن آن تأمین آب مشروب اهالی طاق بستان دچار تنش خواهد شد.
لازم به یادآوری است که سد سازی بی‌رویه و مصرف آب رودخانه‌ها در مسیر منافع اقتصادی شرکتهای عوامل رژیم که عمده آن از آن سپاه پاسداران است، یکی از بزرگترین عوامل خشک شدن رودخانه‌ها و تالابها و تغییرات زیست محیطی است.
 
عیسی کلانتری وزیر اسبق کشاورزی رژیم (خبرگزاری حکومتی ایسنا 19تیر 92) اعتراف کرد نداشتن دید و مدیریت منابع آبی عامل اصلی بحران آب در ایران است. خشک شدن دریاچه‌های ارومیه و بختگان، نشست زمین در بسیاری از دشتهای کشور از دیگر عوارض بی‌تدبیری در نظام ولایت‌فقیه است.
 
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d4673c55-ae7b-4e44-9d20-c8af21213882"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات