728 x 90

اعدام دسته جمعي,

صدور گواهی فوت و تأیید اجرای حکم اعدام علی و حبیب افشاری در زندان ارومیه

-

حبیب الله و علی افشاری
حبیب الله و علی افشاری
17تیر 94 سرانجام پس از ماهها سکوت از طرف ارگان سرکوبگر رژیم در ارومیه سرانجام با صدور گواهی فوت و تأیید اجرای حکم دو برادر زندانی سیاسی کرد، علی و حبیب افشاری از طرف زندان ارومیه، معلوم شد که این دو برادر روز اول اسفند سال 93 همراه 4 زندانی دیگر در زندان مرکزی ارومیه بدار آویخته شدند.
رژیم در وحشت از انعکاس اجتماعی در 29بهمن سال 1393 اعلام کرد که این زندانیان را که در بند 12 زندان ارومیه بودند به مکان دیگری منتقل کرده است، ایادی رژیم تا مدتهای با سردواندن خانواده این زندانیان در پی عزیزانشان از این شهر به آن شهر، در اسفندماه خانواده‌ها را تهدید کرد که دنبال خبر و حتی اجساد فرزندانشان نباشند. فقط می‌توانند در حد بسیار محدود برای آنها مراسم ختم بگیرند.
‌علی افشاری متولد سال ۱٣۵۹، به همراه برادرش حبیب‌الله افشاری متولد ۱٣۶۷، اهل روستای گوگجلو حبیبله از توابع شهر مهاباد هستند که در اوایل سال ۱٣۹۰، توسط ایادی سپاه پاسداران و نیروهای وزارت بدنام اطلاعات در شهرهای بوکان و مهاباد بازداشت شده بودند.
آنها پس از ۷۵ روز بازجویی‌های مداوم پس از تحمل شکنجه‌های جسمی و روانی در بازداشتگاههای اداره اطلاعات مهاباد و ارومیه، ابتدا به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده و سپس در دی‌ماه ۱٣۹۰، از سوی بیدادگاه رژیم در مهاباد، به اتهام محاربه به اعدام محکوم شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/982e6aff-a5f1-4c8a-bad8-9574b038f160"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات