728 x 90

-

گزارش اورینت، تلویزیون اپوزیسیون سوریه از کنفرانس اسلام دموکراتیک و بردبار علیه ارتجاع و بنیادگرایی - تیر1394

-

کنفرانس اسلام دموکراتیک و بردبار علیه ارتجاع و بنیادگرایی - تیر۱۳۹۴
کنفرانس اسلام دموکراتیک و بردبار علیه ارتجاع و بنیادگرایی - تیر۱۳۹۴
تلویزیون اورینت، 14تیر 94
خانم مریم رجوی و شخصیتهای عربی شرکت کننده در مراسم افطار رمضان در پاریس خواستار پایان دادن به نقش رژیم ایران در نفوذ و گسترش بنیادگرایی در منطقه شدند. سخنرانان متفق‌القول بودند که بنیادگرایی در منطقه متوقف نخواهد شد مگر این‌که رژیم آخوندی در تهران سرنگون شود.
در مراسمی که به‌مناسبت ماه رمضان توسط مقاومت ایران در پاریس برگزار شده بود سخنرانان متفق‌القول بودند که مشکل بنیادگرایی که خاورمیانه از آن رنج می‌برد و تمامی کشورهای عربی را نگران کرده است، منبع آن رژیم آخوندی در تهران است.

به‌رغم ترویج مذهبی بی‌سابقه در منطقه خاورمیانه و دنیای عرب، حضور شخصیتها و نمایندگانی از کشورهای منطقهٴ خلیج فارس و فلسطین و سوریه و اردن در این مراسم محسوس بود. آنها به اصل موضوع و مشکل پرداختند و تلاش خلقهای منطقه برای صلح و آزادی به دور از هر گونه فرقه‌گرایی که رژیمهای مستبد و دیکتاتور و هپیمانان آنها مروج آن هستند را منعکس کردند.

جمال علی ابو یاسین نماینده پارلمان بحرین در مصاحبه با اورینت گفت:
این گردهمایی رمضانی مبارک که مقاومت ایران به آن دعوت کرده، برای کرامت امت اسلامی است و از اسلام به‌عنوان یک دین بردبار که خواهان همزیستی میان خلقهاست، دیدگاهی روشن می‌دهد و این دیدگاه که اسلام دین بنیادگرایی نیست همان‌طور که رژیم ایران که مدعی جمهوری اسلامی است اما در واقع جمهوری بنیادگرایی و تروریسم است، رژیمی است که به اعمال تروریستی در تمامی کشورها از جمله در عراق و لبنان و سوریه دست می‌زند و از آن حمایت می‌کند.

شیخ تیسیر التمیمی قاضی‌القضات پیشین فلسطین در گفتگو با اورینت گفت:
ما آمده ایم تأکید کنیم که خلقهای آزاد هرگز اسیر اشغالگری و استبداد باقی نخواهند ماند. خلقها بر اشغالگری و استبداد شورش خواهند کرد و آن را از بین خواهد برد. بنابراین کرامت و شرافت و آزادی و استقلال به امید خدا به خلقها باز خواهد گشت.

تلویویون اورینت افزود:
نمایندگان سوری نیز با انگشت گذاشتن بر روی شبه‌نظامیان فرقه‌گرا به‌عنوان مشکل و معضل اصلی که رژیم ایران آنها را اعزام کرده و رژیم اسد در جنگ علیه مردم سوریه آن را به‌کار می‌گیرد، تأکید کردند که آزادی سوریه و مردم این کشور از آزادی منطقه می‌گذرد.

دکتر نذیر الحکیم نماینده ائتلاف ملی سوریه گفت:
ما به این گردهمایی آمدهایم و این وظیفه ماست که شرکت کنیم تا تصویری واقعی از سوریه ارائه کنیم و از این فرصت برای توضیح مسأله سوریه در تمامی زمینه‌ها استفاده کنیم.

گزارشگر:
در شرایطی که به پایان ضرب‌الاجل توافق اتمی با رژیم ایران نزدیک می‌شویم، شخصیتها و رهبران و شرکت کنندگان در این گردهمایی، پیامی به مذاکره‌کنندگان فرستادند. چرا که نگرانیهایی نسبت به توافقات و مذاکرات آینده در مورد پروژه اتمی رژیم ایران وجود دارد و بیم آن می‌رود که این مردم و خلقهای منطقه باشند که قیمت نهایی آن را خواهند پرداخت.
با نزدیک شدن ضرب‌الاجل نهایی درباره توافق اتمی با رژیم ایران، مقاومت ایران نیز فعالیتهای خود را گسترش داده است. گردهماییهایی این‌چنینی به‌طور قطع پنهانکاریهای اتمی این رژیم را بسا بیشتر افشا خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95ffc10d-d883-4789-a2d1-a047541e971e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات