728 x 90

اخبار امريكا,

باراک اوباما: افراط گرایی تنها با اقدام نظامی شکست داده نمی‌شود، نیاز به دیدگاههای جذاب تر و متقاعدکننده‌تر است

-

باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در بازديد از وزارت دفاع آمريكا - پنتاگون
باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در بازديد از وزارت دفاع آمريكا - پنتاگون
باراک اوباما شب گذشته 15تیر 94 هنگام بازدید از وزارت دفاع آمریکا سیاستهای خود در عراق و سوریه برای جنگ علیه بنیادگرایی افراطی را تشریح کرد.

وی گفت: «مقابله با افراط گری، تنها مستلزم یک اقدام نظامی نیست. ایدئولوژیها با سلاح شکست داده نمی‌شوند بلکه با ایده‌های بهتر، دیدگاههای جذاب تر و متقاعد کننده‌تر شکست داده می‌شوند... ما هرگز در جنگ با اسلام نخواهیم بود بلکه با تروریستهایی می‌جنگیم که اسلام را تحریف می‌کنند و قربانیان آن هم، عمدتاً مسلمانان هستند. اما ما همچنین در سراسر جهان، بر روی شراکت با جوامع اسلامی به‌عنوان یک جامعه شکوفا، امن و کرامتی که شایسته‌اش هستند تأکید خواهیم کرد و انتظار داریم که این جوامع قدم جلو بگذارند و تا جایی که می‌توانند در همکاری با سایر افراد دارای حسن نیت، علیه این ایدئولوژیهای تنفرانگیز تلاش کنند تا بتوان آنها را به‌طور موثرتری بی‌اعتبار کرد».

باراک اوباما در سخنرانی خود در پنتاگون بر افزایش حمایت از اپوزیسیون میانه‌رو سوریه و ایجاد دولتی بدون بشار اسد تأکید کرد.

وی گفت: «من برای تیم خود روشن کرده‌ام که ما تلاش بیشتری برای آموزش و تجهیز اپوزیسیون سوریه خواهیم کرد. در سوریه تنها راهی که جنگ داخلی خاتمه خواهد یافت تا که مردم سوریه بتوانند علیه داعش متحد شوند، یک روند گذار فراگیر سیاسی به دولتی جدید بدون بشار اسد است. دولتی که در خدمت همه مردم سوریه باشد».

 

باراک اوباما در مورد عراق نیز گفت: «ما به تسریع در تحویلدهی تجهیزات مهم از جمله سلاحهای ضدتانک به نیروهای امنیتی عراق و از جمله به نیروهای پیشمرگه و رزمندگان عشایر ادامه می‌دهیم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c28bdf59-9fb7-4ce3-962c-48453ebcbc84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات