728 x 90

اخبار افغانستان,

کشته شدن ۱۹نفر در جریان نبردهای شمال افغانستان

-

پلیس قندوز در افغانستان
پلیس قندوز در افغانستان
خبرگزاریها دیروز شنبه6تیر 94به‌نقل از سخنگوی پلیس قندوز در افغانستان نوشتند: در جریان عملیات هوایی علیه افراد وابسته به گروه طالبان، ۱۹ شورشی کشته شده‌اند.
بنا‌ به اظهارات سرور حسینی، سخنگوی پلیس قندوز، این افراد جمعه شب در جریان عملیات هوایی علیه شورشیان در منطقه علی‌آباد کشته شدند پنج تن از این کشته شدگان شورشیان خارجی بودند که یک زن خارجی در میان آنان بود، هشت شورشی دیگر در این عملیات زخمی شده‌اند.
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان در یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود چهاردره پاکسازی شده و در نتیجه این عملیات به شورشیان تلفات سنگینی وارد شده، اما آماری در این مورد ارائه نکرده است.
بنا‌ به گفته سخنگوی پلیس قندوز جاده منتهی به این ولسوالی از سوی شورشیان مین‌گذاری و مسدود شده بود که به‌تازگی مین‌ها پاکسازی و این جاده به روی مردم باز شده است.
چهاردره اخیراً به تصرف گروه طالبان درآمده بود و دولت با اعزام نیروهای اضافی به منطقه آن را از کنترل شورشیان وابسته به گروه طالبان بیرون آورد.
طالبان علاوه بر چهاردره، ایالت دشت ارچی را نیز به کنترل خود درآورده بودند.
در روزهای اخیر مناطق مختلف ایالت قندوز شاهد درگیری مرگباری بین نیروهای دولتی و شورشیان چندملیتی بوده است. مقامهای امنیتی می‌گویند که شورشیان خارجی در این نبردها در کنار شورشیان وابسته به گروه طالبان با نیروهای دولتی می‌جنگیدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15ab7854-e889-4a6f-9f77-022538695336"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات