728 x 90

مذاكرات هسته اي,اخبار امريكا,روابط ایران آمریکا,

تونی بلینکن: آژانس باید به هر سایتی در ایران دسترسی داشته باشد

-

تونی بلینکن
تونی بلینکن
تونی بلینکن معاون وزارت‌خارجه آمریکا در کنفرانس امنیتی در واشینگتن تصریح کرد در هر توافق اتمی، رژیم ایران باید به بازرسیهای سرزده و بازدید از سایتهای نظامی تن بدهد.
وی گفت: تلاش برای مهار برنامه هسته‌یی رژیم ایران که نتواند در مسیر تولید سلاح هسته‌یی پیشرفت کند، با نزدیک شدن مهلت ۳۰ ژوئن، در صدر تفکر دولت آمریکا قرار دارد.
وی روز جمعه 5تیر 94 گفت: «‌ما هنوز به توافق جامع نرسیده‌ایم و اگر در رابطه با چند مسأله اصلی توافق نشود ممکن است به این توافق جامع دست نیابیم».
معاون وزیر خارجه آمریکا افزود: «توافقی که برای حصول آن تلاش می‌کنیم چهار مسیر تولید مواد شکافت پذیر را برای رژیم ایران تعطیل خواهد کرد؛ غنی‌سازی اورانیوم در نظنز و فردو، کارخانه پلوتونیوم اراک و هر مسیر مخفی بالقوه که رژیم تهران می‌تواند برای دستیابی به مواد شکافت پذیر از آن استفاده کند. برای مسدود کردن تمامی مسیرها، هر توافق جامعی با رژیم ایران باید شامل محدودیتهای استثنایی بر برنامه هسته‌یی این رژیم باشد و باید نظارت و بازرسیهای شفاف و سر زده را در بر گیرد».
تونی بلینکن همچنین گفت: آمریکا تنها در صورتی توافق خواهد کرد که تضمین‌کننده دسترسی به موقع آژانس بین‌المللی اتمی به هر سایتی در ایران باشد.
معاون وزیر خارجه آمریکا افزود: با وجود توافق اتمی پشتیبانی از آنهایی که خواهان احترام به حقوق‌بشر و حاکمیت قانون در ایران هستند، ادامه می‌یابد. این‌گونه توافقها از تعهد آمریکا برای مقابله با تلاش رژیم ایران در گسترش بی‌ثباتی و تروریسم در منطقه نمی‌کاهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/822a4419-2e20-46a1-a248-3745dc9f6d91"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات