728 x 90

گردهمايي بزرگ ايرانيان,

یانی چیکو: شما به موسیقی ارزش دادید به‌عنوان‌ سازی برای آزادی

-

یانی چیکو رهبر ارکستر رادیو تلویزیون آلبانی
یانی چیکو رهبر ارکستر رادیو تلویزیون آلبانی
رهبر ارکستر رادیو تلویزیون آلبانی یانی چیکو در سخنان خود گفت: خانم رجوی عزیز! دوستان گرامی من! باعث افتخار من است که در این گردهمایی شرکت می‌کنم. ما آلبانیها می‌دانیم که معنی سرکوب چیست وقتی که سایهٴ ترور و وحشت را بالای سرخود احساس می‌کنید.

یانی چیکو در ادامه گفت: شما مردم ایران باید افتخار کنید چون به استبداد تن ندادید. جنبش شما نماینده عزم شما برای آزادی و دموکراسی است. ارزشی که شما برای هنر قائلید برایم قابل تقدیر است. باید در برابر همهٴ چالشها ایستاد. می‌دانم که دهها هزار نفر در جنبش شما جانشان را برای آزادی فدا کردند اما شما باز هم دست از ترویج هنر و موسیقی برنداشتید. شما به موسیقی ارزش دادید به‌عنوان ‌سازی برای آزادی، سازی برای کمک به آزادسازی مردم در زنجیر.

یانی چیکو سپس خطاب به مجاهدان اشرفی گفت: من همهٴ قطعات موزیکی که توسط شهروندان ساکن شهر اشرف و لیبرتی درست شده دیده‌ام خیلی الهام‌بخش هستند و توانستم با خیلی از اشرفیها آشنا شوم و تجاربشان بسیار غنیمت است. توانستم با آقای محمد شمس کار کنم و این قطعات نتیجه کار مشترک هنرمندان ما و هنرمندان ایرانی است. موزیک یک زبان بین‌المللی است بنابراین از طرف همهٴ هنرمندان حاضر در ارکستر برنامه خودمان را به قهرمانان زن و مرد در مقاومت ایران تقدیم میکنم. بتهوون استاد تاریخی موسیقی یک نتیجه‌گیری تاریخی کرد که از میان درد و رنج باید شادی را وارد کرد. زنده باد ایران، زنده باد آزادی، زنده باد دموکراسی.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/22123adf-9dcd-4c4d-9302-11728656703d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات