728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

سخنرانی روحانی دور جدیدی از درگیریهای باندی را دامن زد

-

--
--
سخنرانی روز یکشنبه آخوند روحانی منجر به دور جدیدی از درگیریهای باندهای حاکم در تله مذاکرات اتمی شد.
آخوند روحانی ضمن اذعان به آثار مرگبار تحریمها بر روی رژیم، سیاستهای بی‌دنده و ترمز باند خامنه‌ای را زیر ضرب برد و گفت: اینها نمی‌دانستند که بر اثر ادامه تحریمها رژیم مانند بیماری از پا افتاده شده که به بیمارستان رفته و دیگر نمی‌تواند تکان بخورد.
در مقابل، باند خامنه‌ای دولت روحانی را سالخورده و بی‌خاصیت توصیف کردند که از تحریمها برای توجیه ناتوانی برای حل معضلات استفاده می‌کند.
روحانی در سخنرانی خود گفت: «تحریمهای ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانکها احیا شوند».
احمد توکلی، عضو مجلس ارتجاع، طی یک سخنرانی به او جواب داد که: اگر ‌چه تحریمها ظالمانه است و باید برطرف شود، اما باید بدانیم که لغو تحریمها حلال همه مشکلات کشور نیست و اتفاقاً ممکن است در برخی موارد با رفع تحریمها برخی از مشکلات بیشتر شود. (تسنیم)
خبرگزاری سپاه پاسداران نیز نوشت: روحانی با اظهارات «آب‌دار» خود مسائل داخلی را به بحث مذاکرات گره زد و دایره تاثیر تحریمها را گسترده‌تر کرد.
کیهان خامنه‌ای با تیتر «حل همه مشکلات در گرو مذاکرات حتی آب خوردن!» نوشت: موضعگیری اخیر روحانی در حالی انجام می‌شود که خبرها حاکی است موضوع تحریمها یکی از اصلی‌ترین موانع پیش روی مذاکره‌کنندگان است؛ چرا که آمریکایی‌ها به هیچ عنوان نمی‌خواهند تحریم را به‌عنوان ابزاری برای فشار بر ایران از دست دهند. به نظر می‌رسد اعلام چنین مواضعی از سوی مقامات رسمی کشور در بحبوحه مذاکرات، نتیجه‌یی جز جری‌تر شدن دشمن و افزایش سقف مطالبات و زیاده‌خواهی‌های آنها نخواهد داشت.
کیهان خامنه‌ای در مطلب دیگری با عنوان «کلیدی که به همه قفل‌ها می‌خورد اما باز نمی‌کند!» نوشت: اگر اقلام منابع و مصارف دولت را نگاه کنیم، می‌بینیم دولتی که به مردم سخت می‌گیرد آن هم با این رویه‌ها، نان را در ماه‌های پایانی سال 30 درصد گران می‌کند، اما اذعان دارند که دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت در سال آینده ندارد. این‌گونه صحبتها مایه نگرانی است... شیطان بزرگ با شنیدن این تحلیل غلط که فراتر از صنعت، حتی آب و محیط زیست ایرانی‌ها نیز به لغو تحریمها گره خورده، چرا باید برای معامله متوازن و برابر روی خوش نشان بدهد و چرا طلبکارتر نشود؟!
گره زدن همه مشکلات خرد و کلان به تحریمها در حالی است که روحانی و مشاوران و حامیان نزدیک وی دو سال پیش به دفعات تصریح کرده بودند 80 تا 90 درصد مشکلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریت و تنها 10 تا 20 درصد آن مربوط به تحریمهاست اما اکنون حتی مشکل آب و محیط زیست هم به تحریمها ربط داده می‌شود. آیا معنای دیگر این سخن خطا آن نیست که ظرفیت 80-90 درصدی تدبیرها در داخل تعطیل است و نباید به دولت تدبیر و امید دل بست؟!
اینکه تعدادی آدم خسته و سالخورده در دولت بنشینیم و بلند شویم، که نمی‌شود... نصف مهلت دولت گذشت. وزرا و شخص رئیس‌جمهور باید فکر کنند که اگر نبودند چه اتفاقی می‌افتاد؛ نباید که بی‌خاصیت بود»!؟
روزنامه جوان متعلق به سپاه پاسداران نیز به تیتر «آب و باد و خاک و جنگل هم به تحریمها گره خورد» نوشت: این حرفهای روحانی موجب تعجب بسیاری از کارشناسان داخلی شده است، به‌گونه‌یی که در کمتر از چند ساعت بسیاری از شبکه‌ها و رسانه‌های معاند غربی طوری خبر را مخابره کردند که نشان دهند تحریمها نظام را به زانو درآورده است!
یک روزنامه دیگر حکومتی به نام وطن با عنوان «تحریم باید از بین برود تا مشکل آب خوردن مردم حل شود!»، نوشت: رئیس‌جمهور که در هر سخنرانی بخش زیادی از سخنان خود را به مذاکرات هسته‌یی اختصاص می‌دهد این‌بار بازه تاثیر‌گذاری تحریمها را تا آب خوردن مردم بسط داد.
آخوند روحانی روز یکشنبه در سخنرانی خود گفته بود:
یک عده‌یی بودند اولش نمی‌دونستند اینها یعنی چه این تحریم مثل یک بیماری می‌مانه که اولش خب تحریم چیزی نیست... .
ادامه پیدا می‌کنه تا می‌اندازدش وقتی افتاد رفت بیمارستان دیگه نمی‌تونه تکان بخوره... .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/487cdf1a-5e00-4493-a7a7-d62c9038e15a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات