728 x 90

-

اطلاعیه جامعه ایرانیان در تبعید ـ برلین - شکست فضاحت‌بار لابی‌ خارج کشوری رژیم آخوندی در برلین

-

اطلاعیه جامعه ایرانیان در تبعید ـ برلین
اطلاعیه جامعه ایرانیان در تبعید ـ برلین
برگزاری جلسه «پلی بین ایران و آمریکا و اروپا» و یا «فرصتها و چالشها برای کارآفرینی دانش بینان در ایران» در برلین که توسط رژیم آخوندی و لابی‌هایش برای سرپوش نهادن بر وضعیت درهم شکسته نظام ولایت‌فقیه برگزار شد به یک شکست فضیحت بار برای برگزار کنندگان آن تبدیل شد. این برنامه که یکی از پرهزینه‌ترین نمایشهای تبلیغاتی رژیم و لابی‌هایش در خارج ایران بود، و با هدف جذب سرمایه‌گذاران خارجی با وعده سرمایه‌گذاریهای نوپا و سودآور در ایران ترتیب داده شده بود، خود به آیینه‌یی برای نمایش بی‌آیندگی رژیم تبدیل شد و به خوبی نشان داد که هیچ‌کس حاضر به سرمایه‌گذاری بر روی اسب مرده نیست.
هدف از برگزاری این جلسه یاری رساندن به رژیم ددمنشی بود که برای خلاصی از تبعات زهرخوران اتمی و در هراس از خیزش مردم به جان آمده ایران، به‌نحوی فاجعه‌بار بر ابعاد سرکوب افزوده است. امواج اعدامهای جمعی و خودسرانه چنان بالا گرفته که در بسیاری روزها در هر 90دقیقه یک زندانی اعدام می‌شود.
گروه‌های لابی و عوامل رژیم ایران از آمریکا تا اروپا با هدایت متمرکز از تهران در پی برگزاری این گردهمایی بودند که میلیونها دلار هزینه آن شده بود. گردانندگان جلسه اعلام کرده بودند که این گردهمایی به‌طور مستقیم توسط دفتر ریاست‌جمهوری حسن روحانی حمایت می‌شود. بنا‌ به اظهارات یکی از مقامات بلندپایه رژیم آخوندی «کنفرانس برلین به‌دلیل افت شدید درآمدهای نفتی و این‌که احتمال می‌رود این کاهش در سالهای آتی نیز ادامه یابد از اهمیت ویژه‌یی برای این رژیم برخوردار می‌باشد، پیشاپیش تبلیغ می‌کردند که این جلسه که در مرکز کنگره‌های برلین به‌نام سیتی کیوب برگزار می‌شود، بزرگترین گردهمایی ایرانیان در خارج کشور طی 30سال گذشته خواهد بود و بیش از 2000نفر در آن شرکت خواهند کرد. دیدارهایی توسط مؤسسان 80 شرکت فن‌آوریهای عالی از ایران با طرف قراردادهای (آتی) آمریکایی و اروپایی صورت خواهد گرفت. همچنین گفته شده بود که روزنامه تایمز مالی نیز پیشرفت این جلسه را لحظه به لحظه مانیتور و مخابره خواهد کرد. زمان‌بندی این کنفرانس را هم طوری تنظیم کرده بودند که در آستانه برگزاری اجتماع بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس باشد تا به خیال خودشان به‌نحوی آن را تحت الشعاع قرار دهند.
بادکنکهای تبلیغاتی اما همان ساعتهای اول ترکیدند. کمتر از 100نفر در جلسه شرکت کردند به‌طوری‌که برگزارکنندگان نتوانستند از آن حتی یک فیلم تبلیغی تهیه کنند. جلسه در کوچکترین سالن مرکز کنگره‌ها با صندلیهای خالی برگزار شد که ماکزیمم ظرفیت 200نفر را دارد. عمده این نفرات نیز چنان‌چه از ظاهرشان در تنها کلیپ یک و نیم دقیقه‌ای که توسط یک شرکت اجاره‌یی روسی در یوتیوب از صحنه‌های خالی جلسه گذاشته شده، مشخص است که عمده نفرات وارداتی و خلاصه از ابواب جمعی سفارت و لابی‌های مرتبط هستند.
جالب توجه این است که هیچ شخصیت آلمانی یا سیاستمدار امور اقتصادی و یا سیاسی از آلمان در جلسه شرکت نکرد. در برنامه سه روزه جلسه که مشخص است به زحمت زمانبندیهای آن پرشده، تنها یک نفر از آلمان به‌عنوان مجری یک کارگاه و نه سخنران معرفی شده است. این خانم کارمند یک شرکت برگزاری جلسات در آلمان است.
مطبوعات آلمان و البته عموم رسانه‌های بین‌المللی با بی‌اعتنایی کامل با این گردهمایی برخورد کردند. حتی یک خبر از برگزاری این جلسه مخابره نشد و هیچ خبرنگار آلمانی یا خارجی در این جلسه حاضر نشد. تنها انعکاس مطبوعاتی مربوط به وایر انگلیسی زبان خبرگزاری ایرنا است که در آن نوشته شده که این جلسه 2000 شرکت کننده و تماشاچی آنلاین داشته است. خبرگزاری حکومتی حفره بزرگ 100شرکت کننده را با دروغ 2000 تایی پر کرده است. فضاحت آن‌قدر بالا بوده که بخش فارسی خبرگزاری ایرنا هنوز هیچ خبری در این باره منتشر نکرده است.
فرشاد نوشادی، نایب‌رئیس تکنولوژی و استراتژی بانک سامان، از قبل به‌عنوان یکی از سخنرانان جلسه اعلام شده بود. اما به‌دنبال افشاگریهای گسترده‌یی که معترضان و فوروم ایرانیان در مورد این‌که بانک سامان در لیست تحریمهای آمریکا قرار دارد، برگزارکنندگان صبح روز برگزاری جلسه اسم او را بی‌سر و صدا از لیست سخنرانها خارج کردند.
این کنفرانس قرار بود پیش از این در انگلستان برگزار شود که در اثر فشارهای آمریکا به‌خاطر تحریمهایی که پابرجا هستند، گردانندگان آن مجبور به انصراف از برگزاری این کنفرانس در لندن شدند.
این شکست خفت‌بار یکبار دیگر نشان داد که این رژیم وحشی نه در عرصه اقتصادی و نه سیاسی هیچ اعتماد و اعتباری جلب نمی‌کند و از نظر مردم ایران و جامعه بین‌المللی عمر آن به‌سر رسیده و باید سرنگون شود.

جامعه ایرانیان در تبعید ـ برلین
5ژوئن 2015
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28b19544-70e4-4999-8d02-5f58e50c91ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات