728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

پیام‌های نمایندگان پارلمان اروپا درباره بیانیه بیش از ۲۲۰ نمایندهٴ این پارلمان در حمایت از حقوق‌بشر و تغییر دموکراتیک در ایران

-

تونه کلام - پتری سارواما - جیم نیکولسون
تونه کلام - پتری سارواما - جیم نیکولسون
تونه کلام – نایب‌رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا از استونی
من از جانب گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا با شما صحبت می‌کنم که خودم یکی از نایب‌رئیسان آن هستم. من تونه کلام از کشور استونی هستم و این سومین دوره‌یی است که کشورم را در پارلمان اروپا نمایندگی می‌کنم. مدت 11سال است که عضو گروه دوستان ایران آزاد هستم. این فقط کشورهای مرکز و یا جنوب اروپا نیستند که (از اپوزیسیون ایران) حمایت می‌کنند، بلکه بسیاری کشورهای اسکاندیناوی و کشورهای بالتیک هم از اپوزیسیون دموکراتیک ایران به رهبری خانم مریم رجوی حمایت می‌کنند. ما از اپوزیسیون دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران حمایت می‌کنیم که به‌دنبال ایرانی دموکراتیک، غیرمذهبی و غیرهسته‌یی است و به حقوق اقلیتها و تساوی حقوق زنان با مردان معتقد است. ما به‌شدت در مورد وخامت وضعیت حقوق‌بشر نگرانیم و در عین‌حال از واکنش هراس‌آلود مقامات رژیم ایران نسبت به بیانیه امضا شده توسط بیش از 220 نماینده پارلمان اروپا تشویق شده‌ایم. این بیانیه بر نگرانی‌های ما درباره وضعیت حقوق‌بشر تأکید می‌کند. اخیراً دو زن به‌خاطر حمایت از حقوق زنان و کودکان دستگیر شدند. (رژیم) ایران بالاترین تعداد اعدام در جهان را دارد. ما نگران آن هستیم در حالیکه غرب بر روی مذاکرات هسته‌یی متمرکز شده که هیچ ضمانت جدی نسبت توقف برنامه نظامی هستی‌یی (رژیم) ایران نمی‌دهد - توجه به وضعیت حقوق‌بشر به کناری گذاشته شده است. لذا هدف ما این است که توجه را به این مسألهٴ مبرم حقوق‌بشر برگردانیم، چرا که بدون آن، هیچ‌گونه توافق سیاسی، اعتباری ندارد و قابل اتکا نیست.
و ما هم‌چنان برای دموکراسی واقعی، آزادی واقعی و یک دولت غیرمذهبی واقعی در ایران تلاش می‌کنیم. پس نباید کسی دچار توهم باشد، ما نیاز به یک تغییر واقعی داریم و از آن حمایت می‌کنیم. تغییری که قانع‌کننده باشد و به‌نفع دموکراسی در سراسر جهان باشد.
 
پتری سارواما - نمایندهٴ پارلمان اروپا از فنلاند
عکس‌العمل اخیر وزارت‌خارجه رژیم ایران مستحق واکنشی مناسب از جانب پارلمان اروپا نیز هست. ما با واکنش‌های رژیم کاملاً آشنا هستیم. ما تماماً از برنامه ۱۰ ماده‌یی خانم رجوی برای برقراری یک ایران آزاد و دموکراتیک حمایت می‌کنیم.

جیم نیکولسون - نمایندهٴ پارلمان اروپا از ایرلند شمالی
من جیم نیکولسون و از سال ۱۹۸۹ نماینده پارلمان اروپا هستم. من حامی دیرینهٴ گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا هستم و به حمایت خودم از این گروه ادامه می‌دهم. بسیار مفتخرم که بیش از ۲۲۰ نماینده پارلمان اروپا این بیانیه را امضاء کرده‌اند. گروه ایران آزاد حمایت همهٴ گروه‌های سیاسی را در پارلمان اروپا به همراه دارد و ما به حمایت خودمان از آن ادامه خواهیم داد. امیدوارم که خانم موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این پیام را به‌روشنی بگیرد که ما تا برقراری عدالت در این بخش از جهان از پا نخواهیم نشست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f7eeef16-68f6-442b-9a1e-1c0b417218fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات