728 x 90

كمپ ليبرتى,

کمپ لیبرتی: گسترش و شدت یافتن محاصره لجستیکی

-

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ايران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ايران
در سومین هفته علاوه بر ممانعت از ورود وسایل لازم برای تعمیر و نگهداری زیر ساختها نیروهای عراقی از ورود الزامات اولیه مانند وسایل آشپزخانه و وسایل بهداشتی جلوگیری می‌کنند

در روز چهارشنبه 3ژوئن (13خرداد ماه) در سومین هفته تشدید محاصره لجستیکی لیبرتی، نیروهای عراقی به دستور کمیته دولتی سرکوب، علاوه بر جلوگیری از ورود اقلام مورد نیاز برای حفظ و نگهداری سیستمهای برق و آب و زیرساختهای کمپ، از ورود الزامات اولیه و پایه‌یی زندگی نیز ممانعت به‌عمل آوردند.

برخی از اقلامی که در روز چهارشنبه 3ژوئن (13خرداد) از ورود آنها جلوگیری به‌عمل آمد، عبارتند از: وسائل آشپزخانه، کولر آبی، پنکه، قطعات کولر آبی، منابع پلاستیکی آب، لامپ روشنایی، پریز برق، شلنگ آب، سه شاخه برق، شیر حمام، خمیر دندان، مسواک، کرم پوست، حشره کش، شامپو، پارچه، وسایل خیاطی، باطری قلمی، اسکاچ، چراغ قوه، میخ، چسب، قطعات یدکی دوچرخه، باطری خودرو، آداپتور ژنراتور، سیم جوش، سیمان، قطعات یدکی ژنراتور و... موارد فوق به یونامی اطلاع داده شده است. جلوگیری از اقلام فوق به‌ویژه در فصل گرما ساکنان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

اکنون هجدهمین روز است که مأموران کمیته سرکوب از جمله سرهنگ صادق محمد کاظم و سرگرد احمد خضیر به دستور سفارت رژیم ایران در بغداد، در ورودی شماره 4 منطقه فرودگاه مانع ورود اقلام حیاتی به کمپ می‌شوند. نمایندگان ساکنان جزییات این محاصره ضدانسانی را به‌طور روزانه با نمایندگان یونامی در میان گذاشته‌اند.
جلوگیری از ورود نیازمندیهای اولیه انسانی نقض آشکار یادداشت تفاهم امضا شده بین ملل‌متحد و دولت عراق در 25دسامبر 2011 و نقض بسیاری از معاهدات بین‌المللی و یک اقدام مجرمانه و شایان پیگرد قانونی است.

مقاومت ایران ملل‌متحد و دولت آمریکا را که به‌طور مکرر و به‌صورت مکتوب نسبت به سلامت و امنیت ساکنان لیبرتی متعهد شده‌اند به اقدام فوری برای پایان دادن به این محاصره ضدانسانی فرا می‌خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
14خرداد ماه 1394 (4ژوئن 2015)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fde5309e-d4c2-4d46-acd7-df456a2bc358"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات