728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

بیانیه بیش از ۲۲۰ نماینده پارلمان اروپا در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس

-

پارلمان اروپا
پارلمان اروپا
حمایت از حقوق‌بشر و تغییر دموکراتیک در ایران
در آستانه برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس در 13ژوئن، بیانیه‌یی از سوی بیش از 220تن از نمایندگان پارلمان اروپا در روز اول ژوئن (11خرداد) صادر شد که در آن آمده است:
بنا‌ به اظهارات سازمان ملل و سازمانهای حقوق‌بشری، تحت ریاست‌جمهوری حسن روحانی، ایران (تحت حاکمیت آخوندها) به نسبت جمعیت بالاترین تعداد اعدام در جهان را داشته و وضعیت حقوق‌بشر وخیم‌تر شده است.
به گزارش خبرنگاران بدون مرز، ایران (تحت حاکمیت آخوندها) بالاترین تعداد روزنامه‌نگاران زن زندانی را دارد و «فریدوم هاوس» ایران را به‌عنوان بدترین کشور از لحاظ دسترسی به اینترنت در سال۲۰۱۴ نامیده است. تعدادی از زندانیان اقلیتهای قومی و مذهبی اعدام شده‌اند یکی از این زندانیان به‌دلیل کمک به سازمان مجاهدین خلق ایران، اعدام گردید.
زنان و دختران قربانیان اصلی این رژیم محسوب می‌شوند و بسیاری از آنها به بهانه بدحجابی هدف اسیدپاشی قرار گرفته‌اند.
تاثیر مخرب دخالتهای رژیم ایران باعث نگرانی روزافزون است. عفو بین‌الملل گزارشهای متعددی در رابطه با جنایات جنگی شبه‌نظامیان شیعی در عراق که با رژیم ایران در ارتباط هستند منتشر کرده است.
رژیم ایران در قلب بحران در خاورمیانه قرار دارد و به‌هیچ‌وجه جزیی از راه‌حل آن نیست. برای از بین بردن بنیادگرایی و افراطی‌گرایی در منطقه، باید به نقش مخرب رژیم ایران و دخالتهای آن در منطقه خاتمه داده شود.
سرکوب و محاصره مخالفان ایرانی در کمپ لیبرتی در بغداد بدون وقفه هم‌چنان ادامه دارد. تا کنون ۱۱۷نفر از آنان به‌دستور تهران کشته و بیست و پنج تن دیگر نیز به‌دلیل محاصره ضدانسانی پزشکی زجرکش شده‌اند.
حضور فعال نیروی قدس٬ حزب‌الله و دیگر شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران (در سوریه و حمایت آنها) از دیکتاتوری اسد تا کنون به ۳۰۰٬۰۰۰کشته منجر شده است. در عین‌حال رژیم ایران سلطه خود را بر یمن گسترده است.
ما همبستگی خود را با برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی اعلام می‌کنیم. این برنامه خواهان یک جمهوری دموکراتیک کثرت‌گرا بر اساس حق رأی همگانی، آزادی بیان، لغو شکنجه و مجازات اعدام، جدایی دین و دولت، یک ایران غیرهسته‌ای، یک سیستم قضایی مستقل، حقوق اقلیتها، همزیستی مسالمت‌آمیز در منطقه، برابری جنسیتی و تعهد به اعلامیه جهانی حقوق‌بشر است.
ما همچنین بر اجرای اقدامات ضروری زیر تأکید می‌کنیم:
۱ - وضعیت حقوق‌بشر در ایران باید در رابطه با این رژیم مورد نظر گرفته شود. رژیم ایران باید اعدامها را متوقف کند، زندانیان سیاسی را آزاد سازد، سرکوب زنان را متوقف کند و به حقوق و آزادی شهروندان خود احترام بگذارد.
۲ – رژیم ایران باید به تمام قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با برنامه اتمی خود مقید باشد و به تمامی سؤالات اصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ دهد و در عین‌حال اجازه بازرسیهای سرزده به تمامی اماکن نظامی و غیرنظامی اعلام شده و یا اعلام نشده خود را بدهد.
۳- حفاظت ساکنان کمپ لیبرتی باید توسط عراق، ایالات متحده آمریکا و سازمان ملل‌متحد تضمین شود. لیبرتی باید به‌عنوان کمپ پناهندگی به‌رسمیت شناخته شود. و محاصره این کمپ به‌خصوص محاصره پزشکی باید به‌طور کامل برداشته شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f431a64b-ec39-41b6-baa2-3e507c693733"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات