728 x 90

افشاگريهاى اتمى مقاومت ايران,

مجاهدین خلق: رژیم ایران با همکاری کره شمالی هم‌چنان در پی تولید سلاح اتمی است

-

--
--
گزارشی از العربیه 10خرداد94
سازمان مجاهدین خلق ایران روز پنجشنبه 28 مه 2015، رژیم ایران را متهم به همکاری گسترده در زمینه تسلیحات هسته‌ای با کره شمالی کرد و تأکید کرد که تهران از تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی دست برنخواهد داشت.
بر اساس گزارش رسیده به العربیه. نت، در مدارک برملا شده توسط این سازمان و با استناد به چندین منبع درون رژیم ایران، همکاری میان کره شمالی و رژیم ایران برای تولید کلاهکهای هسته‌ای و موشکهای بالستیک ادامه دارد.
بر اساس این گزارش که خبرگزاریهای بین‌المللی از جمله خبرگزاری فرانسه آن را دریافت کرده‌اند، کارشناسان کره‌ای در هفته پایانی ما آوریل به مدت هفت روز در یکی از سایتهای وزارت دفاع ایران در نزدیکی تهران حضور داشته‌اند و تأکید شده که هیأت کره‌ای متشکل از کارشناسان هسته‌ای و بالستیک برای سومین بار در سال 2015 از ایران بازدید می‌کنند، و تهران هم همواره کارشناسان هسته‌ای خود را کره می‌فرستد.

 

مجتمع امام خمینی و مهمانسرای کارشناسان کره شمالی
تحلیل سیاسی مجاهدین از همکاری پیونگ یانگ و تهران
مجاهدین خلق به‌تازگی در تحلیل سیاسی خود در این باره می‌گویند که "این اطلاعات که حلقه دیگری از برنامه مخفی هسته‌ای رژیم را افشاء می‌کند، به‌وضوح مبین این واقعیت است که تا جاییکه به رژیم ملایان بر می‌گردد، هیچ قصد ندارد که برنامه بمب‌سازی خود را کنار گذاشته و تلاش برای دستیابی به تکنولوژی تسلیحات هسته‌ای، هم‌چنان در کانون برنامه هسته‌ای ایران قرار دارد. همکاری گسترده با کره شمالی و حضور مستقیم در هنگام تست بمب اتمی کره شمالی و اقدامات مشابه هیچ پیامی جز این ندارد."

این سازمان مخالف رژیم ایران معتقد است که "این عملکرد با مواضع هفته‌های اخیر سید علی خامنه‌ای رهبر رژیم از جمله در 20 مه و سایر مقامات ارشد مبنی بر رد هر گونه بازرسی از مراکز نظامی و مصاحبه با متخصصان اتمی توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همخوان است. هدف رژیم چیزی جز ادامه فریبکاری و مخفی کاری به‌منظور تکمیل و توسعه پروژه‌های اتمی و دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست."

مجاهدین در ادامه تحلیل سیاسی خود می‌گوید" عملکردهای رژیم همزمان با مذاکرات اتمی، بار دیگر این حقیقت را اثبات می‌کند که این رژیم تنها زبان قاطعیت و قدرت را می‌فهمد و بعد از سه دهه مخفیکاری و فریبکاری افزودن 6 یا 9ماه به نقطه گریز، راه‌حل نیست. بلکه اجرای بی‌کم و کاست قطعنامه‌های شورای امنیت ملل‌متحد یگانه تضمین برای ممانعت از دستیابی رژیم به بمب اتمی است."
در تحلیل مجاهدین خلق چنین پیشنهاد شده است که " امکان بازرسیهای سر زده در هر زمان و در هر مکان از تمام سایتهای نظامی و غیرنظامی، پاسخگویی رژیم درباره وجوه نظامی پروژه‌های اتمی و دادن دسترسی بی‌قید و شرط آژانس به متخصصان هسته‌ای رژیم شروط پایه و غیرقابل اغماض هر توافق هسته‌ای با رژیم می‌باشند. در غیر اینصورت هر گونه ادعا مبنی بر این‌که راههای دسترسی رژیم به بمب اتمی بسته شده‌اند در بهترین حالت خودفریبی بیش نیست."
سازمان مجاهدین خلق در نتیجه‌گیری خود با اشاره به آنچه "فاشیسم دینی" نامیده افزوده است "مذاکره با فاشیسم دینی در چارچوب مماشات نه تنها به جهان امنیت اتمی نمی‌دهد، بلکه با زمان دادن به ملایان تروریست، خطرات آنها را برای مردم ایران و منطقه و جهان هر چه بیشتر می‌کند."

مجتمع همت در منطقه خجیر
متن افشاگری اتمی ارسالی از سوی مجاهدین خلق
ادامه همکاری گسترده رژیم ملایان با کره شمالی در زمینه تسلیحات هسته‌ای، کلاهک هسته‌ای و موشک بالستیک
بنا بر اطلاعات موثق و با جزییات به‌دست آمده از داخل رژیم ملایان، تبادلات گسترده رژیم تهران با حکومت کره شمالی در زمینه سلاح هسته‌ای و کلاهک هسته‌ای از جمله اعزام هیأتهای متخصص تا اواخر آوریل 2015 در جریان بوده است.
بنا بر همین گزارشات هنگام آخرین تست هسته‌ای کره شمالی، کارشناسان تسلیحات هسته‌ای رژیم ایران به‌عنوان ناظر در آنجا حضور داشتند.
این اطلاعات مشخصاً در دو سال و نیم گذشته توسط شبکه سازمان مجاهدین خلق ایران از دهها گزارش منابع مختلف در داخل رژیم ملایان به‌طور خاص از درون سپاه پاسداران، وزارت دفاع، سازمان پژوهشهای نوین دفاعی (سپند- ارگان کار روی پروژه تسلیحاتی کردن اتمی - ستاد بمب‌سازی اتمی)، و سازمان هوا و فضا گردآوری شده‌اند.
آخرین گزارشها حول این موضوع در هفته آخر ماه آوریل جمع‌آوری گردید و در ماه مه، پروسه آخرین مرورها و چکها صورت گرفته‌اند.
حضور هیأت هسته‌ای کره شمالی در ایران در ماه آوریل 2015
بنابراین گزارشها آخرین هیأت اتمی کره شمالی شامل 7 متخصص در هفته آخر ماه آوریل به‌مدت یک هفته در ایران بوده است و سپس به کره شمالی بازگشته است.
بنا بر اطلاعات مشخص، این سومین هیأت هسته‌ای و موشکی کره شمالی بود که در سال 2015 به ایران تردد کردند.
این متخصصان شامل کارشناسان هسته‌ای، متخصصان کلاهک هسته‌ای و سیستم هدایت موشک و بعضاً متخصصان سایر بخشهای موشکهای بالستیک می‌باشند. علاوه بر کارشناسان هسته‌ای، متخصصان کره‌ای بطور خاص در زمینه ایرودینامیک، بدنه کلاهک هسته‌ای و همچنین وجوه الکترونیک کلاهک به رژیم ملایان کمک کرده و مشورت می‌دهند.
بنا بر همین اطلاعات، هیأت بعدی یک گروه 9نفره از متخصصان خواهند بود که قرار است در ماه ژوئن وارد ایران شوند.
ورود و خروج مخفیانه و افشای محل استقرار کارشناسان کره‌ای در تهران
بواسطه حساسیتهای فوق‌العاده امنیتی، هیأتهای هسته‌ای و موشکی کره شمالی به‌طور کاملاً مخفیانه وارد ایران شده و خارج می‌شوند.
هیأتهای هسته‌ای- موشکی که امسال از کره شمالی به تهران آمده‌اند، در مهمانسرای مخصوص سازمان صنایع هوا-فضا در نزدیک سایت همت در منطقه خجیر، واقع در جنوب شرقی تهران مستقر بودند.
سازمان صنایع هوا-فضا یک محل مخصوص حفاظت‌شده برای استقرار متخصصان نظامی خارجی اختصاص داده است. این محل در منطقه حکیمیه واقع در شرق تهران در «مجمتع امام خمینی» ملقب به 2000 واحدی واقع شده است. مجمتع امام خمینی در کنترل وزارت دفاع قرار داشته و مربوط به پرسنل وزارت دفاع است.

این مهمانسرا در بلوک 1 کوی یاس5 مجمتع ساختمانی امام خمینی قرار دارد، که یک ساختمان 8 طبقه می‌باشد. این محل در منطقه انتهایی مجمتع خمینی واقع شده و با فنس از بقیه ساختمانها جدا شده و استتار می‌باشد.
آدرس دقیق این محل عبارت است از: انتهای اتوبان بابایی به سمت شرق، بعد از تالار مروارید در مجتمع خمینی.
این مجموعه در مجاورت کارخانه‌های صنایع همت واقع شده و متخصصان کره شمالی از مسیرمخصوص از مهمانسرا به سایت همت وارد شده و به مجموعه صنایع موشکی همت و باکری در جنوب جاده دماوند در منطقه خجیر می‌روند. آنها با ماشینهای ون با شیشه‌های دودی و پرده جابه‌جا می‌شوند. این مهمانسرا در کنترل مأموران حفاظت اطلاعات وزارت دفاع قرار دارد و شرایط امنیتی ویژه‌ای در آن برقرار است.
مقاومت ایران در فوریه سال 2008 از فعالیت در منطقه خجیر برای ساخت کلاهک هسته‌ای پرده برداشته بود.
نکته قابل‌توجه این است که آژانس انرژی اتمی در گزارش مه 2008 خود در مباحث مربوط به پروژه کلاهک هسته‌ای ایران، (Missile Re-entry Vehicle) به یک مدرک مورخ 3مارس 2003 از جانب محسن فخری زاده، به مدیریت گروه صنایع شهید همت که به طرح «آماد» اشاره کرده و خواستار انتقال سریع اطلاعات در مورد پروژه «111» می‌شود اشاره کرده است.
محسن فخری زاده، یک سرتیپ پاسدار و نفر کلیدی وجوه نظامی برنامه هسته‌ای ایران است. آژانس سالها است که خواستار مصاحبه با او می‌باشد. «آماد»، ارگان طراحی و نظارت بر تولید سلاح هسته‌ای در دهه 1990 و سالهای اول 2000، در طی سالیان به «سپند» تکامل یافت. محسن فخری‌زاده در آن زمان مسئول «آماد» بود و اکنون مسئول «سپند» است.
وزارت امور خارجه آمریکا در تاریخ 29 اوت 2014 «سپند» را بواسطه دخالت در امر تولید سلاحهای کشتار جمعی و هسته‌ای در لیست تحریمهای خود قرار داد. محسن فخری‌زاده از سال 2006 طبق قطعنامه در لیست تحریم سازمان ملل قرار دارد.
شرکت فخری‌زاده و متخصصان سازمان سپند در آخرین آزمایش هسته‌ای کره شمالی
بنابراین اطلاعات، هیأتهایی از متخصصان و فرماندهان وزارت دفاع و سپاه پاسداران به‌ویژه در زمینه هسته‌ای و موشکی مستمراً به کره شمالی سفر می‌کنند.
بنا بر گزارشات مشخص، محسن فخری‌زاده در هنگام سومین آزمایش انفجار هسته‌ای کره شمالی در 12فوریه 2013 در آنجا حضور داشت.
این خبر اول بار حدود دو سال قبل توسط روزنامه تایمز لندن اعلام گردید.
مقاومت ایران بعد از بیش از دو سال تحقیقات توانست تدقیق نماید که فخری‌زاده با اسم مستعار دکتر حسن از مسیر چین به کره شمالی رفته بود.
او در مدت سفر به پیونگ یانگ، در هتل کوریو (Hotel Koryo) مستقر بوده است. این هتل دومین هتل لوکس شهر پیونگ یانگ محسوب می‌شود.
بنابراین گزارشات، دو متخصص هسته‌ای دیگر از سپند که فخری‌زاده را هنگام آزمایش هسته‌ای کره شمالی همراهی می‌کردند.
منصور چاوشی، سفیر رژیم در کره شمالی شخصاً به استقبال فخری‌زاده رفته و ارتباطات فخری‌زاده با مقامات کره شمالی را دنبال می‌کرده است.
محسن فخری‌زاده مهابادی فقط حدود دو ساعت در سفارت رژیم در کره شمالی بوده و دیگر در حین این سفر به سفارت تردد دیگری نکرده است. به‌منظور مخفی ماندن هویت فخری زاده، در طول سفر او را به اسم دکتر محسنی خطاب می‌کردند.
کل این پروژه توسط وزارت دفاع ایران با وزارت دفاع کره شمالی هماهنگ شده و هزینه‌های سفر توسط وزارت دفاع ایران پرداخت گردید.
در آنزمان، علیرضا غنیمت پور نفر بعد از سفیر، سرهنگ حسن رضا حسینی وابسته نظامی رژیم در کره شمالی (و اصغر باقرپور مأمور رمز در سفارت ایران در پیونگ یانگ بوده‌اند.
اخیراً وابسته نظامی سفارت رژیم در پیونگ یانگ تغییر کرده و سرهنگ قنبری وابسته نظامی سفارت شده است.
سفارت رژیم در کره شمالی دارای 4 کارمند محلی نیز هست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eda0d42e-81ad-4fe7-87e4-4669e39c6d8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات