728 x 90

اخبار خاورمیانه,اخبار عراق,اخبار امريكا,

فراخوان اعضای کنگره آمریکا به تسلیح عشایر سنی عراق

-

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا
فراخوان به ضرورت تسلیح عشایر سنی عراق در سنا و کنگره آمریکا، در میان ژنرالها و سفرا رو به گسترش است.
به گزارش سی.ان.ان، سناتور جان مک‌کین رئیس کمیته قوای مسلح در سنای آمریکا، به‌دنبال مصاحبه‌های اخیر خود در مورد خطر شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی و انتقاد از سیاستهای دولت اوباما، در جلسه رسمی سنا نیز واکنش غیرجدی کاخ سفید در این رابطه مورد انتقاد قرارداد و گفت: اخلاق ما کجا رفته؟ معرفت ما کجاست؟ نگرانی ما بر سر این هزاران نفری که قتل‌عام و آواره می‌شوند کجاست؟ این رویکرد عصبانی‌کننده است».
سی.ان.ان سپس نظر اد رویس رئیس کمیته خارجی کنگره آمریکا را پرسید و او پاسخ داد: ما باید موضوع مسلح کردن کردها و عشایر سنی را اعمال کنیم. این کار ضروری است چرا که سنیها باید بتوانند از خودشان دفاع کنند.
رئیس کمیته خارجی کنگره آمریکا افزود: در بغداد باید دولتی وجود داشته باشد که از همه شهروندانش حفاظت کند، نه این‌که تنها یک دولت شیعی باشد که آن هم در حال حاضر متکی به رژیم ایران است. ما باید سلاحها را به کردها و عشایر سنی برسانیم و این یک موضوع جدی است.
در همین حال کریستوفر هیل سفیر پیشین آمریکا در عراق به سی.ان.ان گفت: عراق را نمی‌توان تنها با شیعیان اداره کرد، باید کردها و سنیها هم به‌طور کامل وارد شوند.
وی افزود: این روند باید به جلو برود و باید اقدامات جدی صورت بگیرد، حتی کارهایی مانند تغییر قانون اساسی، صورت بگیرد.
به گزارش سی.ان.ان، ژان کوبیس، نماینده ویژه دبیرکل و رئیس یونامی در عراق نیز بر ضرورت قدرت بخشیدن و مسلح کردن داوطلبین سنی برای تأمین حفاظت از خود تأکید کرد و گفت: بدون این کارها، نمی‌توان بر داعش غلبه کرد.
وی افزود: باید یک معاهده جدید ملی ایجاد کرد که به تمامی اجزای عراق، از شیعی، سنی، کرد و ترک و غیره، قدرت بدهد و احساس کنند که شهروندان برابر هستند و حقوقشان محترم شمرده شده و می‌توانند در اداره کشور سهم داشته باشند.
روزنامه فرانسوی فیگارو نیز روز 22می اظهارات «ژنرال مایکل باربرو، یکی از فرماندهان اصلی نیروهای آمریکایی در سالهای 2008 و 2007 در عراق، را منتشر کرد و نوشت: او به حمایت گسترده از عشایر سنی و نیز کردها، فرا می‌خواند.
ژنرال مایکل باربرو به فیگارو گفت: برای خروج از این بن‌بست، من چاره دیگری جز تغییر ریشه‌یی استراتژی نمی‌بینم. عنصر کلیدی در این ماجرا سنیها هستند. همچنین باید از تشویق حضور شبه‌نظامیان شیعی که حضورشان در قلب استان سنی الانبار کاملاً نتیجه عکس دارد، خودداری کرد. حضور این شبه‌نظامیان این احساس را تقویت می‌کند که دولت بغداد یک دولت شیعی و فرقه‌گرای تحت کنترل رژیم ایران است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e0fc0457-3aed-4fd2-971e-f29bf3ba99cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات