728 x 90

تظاهرات معلمان در شهرهاى ايران,

تظاهرات و تجمعهای گسترده و سراسری معلمان در دهها شهر میهن

-

تظاهرات معلمان مقابل مجلس  ارتجاع در تهران - 17 اردیبهشت
تظاهرات معلمان مقابل مجلس ارتجاع در تهران - 17 اردیبهشت
به‌دنبال فراخوان معلمان زحمتکش میهن برای برپایی گردهماییهای اعتراضی از صبح پنجشنبه 17اردیبهشت دهها شهر میهن صحنه این اعتراضات بوده‌اند.
هزاران معلم با در دست داشتن پلاکارد و تراکت مطالبات و حقوق خود را بیان کردند.
در تعدادی از شهرها مردم در حمایت از خواست معلمان آگاه و زحمتکش به تجمعات آنان پیوسته‌اند در تهران بیش از 6هزار معلم تجمع اعتراضی برپا کردند.
علاوه بر تهران این شهرهای نیز صحنه تظاهرات هستند:
شیراز، مشهد، کرمانشاه، ساری، اسلام‌آباد، اهواز، بابل، سنندج، بندرعباس، اراک، زاهدان، اردبیل، قم، کرج، قزوین، زنجان، گتوند، بوکان، سقز، بوشهر، خمین، بانه، بوشهر، ارومیه، بروجرد، دزفول، تربت حیدریه، یزد، سراب، مریوان، شاهرود، اصفهان
 
این تظاهرات بنا‌ به فراخوان قبلی و در حالی شکل گرفت که روز گذشته خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع معلمان را تهدید کرده و گفته بود: «معلمین از توطئه دشمن غافل نیستند، اینهایی که به‌عنوان معیشت شعار می‌دهند چند تا شعار فتنه‌گرانه و سیاسی و خطی هم در کنارش می‌گنجانند»
شب گذشته نیز رژیم آخوندی تعدادی از معلمان را احضار و تهدید کرد که از شکل دادن تجمعهای اعتراضی خودداری کنند. از بامداد امروز نیز مأمورات اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی و لباس شخصیها تلاش می‌کردند مانع از اعتراضات معلمان شوند اما همه این تدابیر با عزم و اراده معلمان و همبستگی آنان به شکست انجامید.
معلمان در تهران پاسخ سرکوبگری آخوندها را با این عبارات می‌دادند:
می‌زنم فریاد هرچه بادا باد وای از این توفان وای از این بیداد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2918c50a-e00c-4b08-a4bb-395bed93eb90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات