728 x 90

تشدید سرکوب ,اقلیتهای مذهبي,حمايت جهاني از مقاومت

کنفرانس در پارلمان اروپا درباره سرکوب پیروان مذاهب مختلف توسط رژیم آخوندی

-

کنفرانس در پارلمان اروپا درباره سرکوب پیروان مذاهب مختلف
کنفرانس در پارلمان اروپا درباره سرکوب پیروان مذاهب مختلف
در کنفرانسی در پارلمان اروپا درباره آزادی مذهب در ایران، سرکوب پیروان مذاهب مختلف توسط رژیم ضدبشری آخوندی مورد بحث قرار گرفت.
شاهدان شرکت کننده در این کنفرانس، تجارب شخصی خود را از ظلم و ستم رژیم آخوندی در حق پیروان سایر ادیان در ایران تشریح و تأکید کردند که در دوران آخوند روحانی، این ستم و سرکوب وخیم‌تر نیز شده است.
به‌دعوت رسمی برگزار کنندگان این کنفرانس، هیأتی از مقاومت ایران به سرپرستی سنابرق زاهدی، مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت در این اجلاس شرکت و سخنرانی کرد.
نمایندگان پارلمان اروپا که در این جلسه حضور داشتند، حکومت آخوندی را یک رژیم نقض‌کننده جدی آزادیها و حقوق مذهبی خواندند و در این رابطه به نمونه‌هایی از سرکوب و کشتار پیروان ادیان مختلف اشاره کردند. آنها از اتحادیه اروپا خواهان اتخاذ اقداماتی علیه نقض حقوق اقلیتهای مذهبی توسط رژیم ایران شدند و گفتند، هر چند مذاکرات اتمی مهم است، اما نمی‌توان وضعیت حقوق‌بشر و آزادیهای مذهبی در ایران را نادیده گرفت.
کریسی تیلور از مسئولان سازمان مدافع حقوق مسیحیان ایران در این جلسه گفت: مسیحیان در ایران، از زمان روی کارآمدن رژیم حاکم، درد و رنج کشیده‌اند.
وی با اشاره به اعدام جنایتکارانهٴ کشیش‌های مسیحی توسط رژیم افزود: در دوران روحانی هم وضعیت مسیحیان بهتر نشده است... تعداد زیادی از مسیحیان در زندان به‌سر می‌برند... رژیم ایران خواهان آن است که جامعه مسیحی از کشور خارج شود...
کریسی تیلور ابراز امیدواری کرد که موضوع نقض حقوق مسیحیان ایران، بیش از پیش در پارلمان اروپا و سایر ارگانهای اروپایی، مورد بحث قرار گیرد.
مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت در سخنرانی خود ضمن تشریح سرکوب اقلیتهای مذهبی توسط حکومت آخوندی و با ذکر نمونه‌هایی از قتل و کشتارهایی که رژیم در حق آنها مرتکب شده، از جمله گفت: «سیستم حکومتی ایران کنونی که نظام ولایت‌فقیه نامیده می‌شود یک نظام دیکتاتوری مذهبی تمام‌عیار است که در عمل هیچ حقی برای هیچ عقیده، دین، مذهب و فکری به جز اندیشهٴ رسمی آخوندها قائل نیست.
این رژیم دهها تن از هموطنان مسیحی را در جریان قتل‌های زنجیره‌یی و در جریان اعدام‌های گسترده زندانیان سیاسی به قتل رسانده است. اما فکر می‌کنم کیس کشیشهای سه‌گانه بهترین گواه در مورد جنایاتی ا ست که رژیم در حق مسیحیان ایران مرتکب شده است.
در مورد سرکوب اقلیتهای دینی وقتی نوبت به هموطنان کلیمی می‌رسد ابعاد بسیار گسترده‌تر است به‌طوری‌که اکثر آنان یا کشور را ترک کرده‌اند یا این‌که از اعلام دین و مذهب خود ترس دارند.
در رابطه با هموطنان بهایی سرکوب سیاه‌تر و ضدانسانی‌تر است تا جایی که اساساً رژیم ایران برای آنها هویت و موجودیت قائل نیست.
در مورد برادران اهل سنت‌ما نیز وضعیت به همین ترتیب است. در جریان موج قتلهای زنجیره‌یی در دهه 90 قرن گذشته دهها تن از رهبران اهل سنت در کردستان و بلوچستان توسط باندهای سیاه پاسدار به قتل رسیدند و هزاران تن از فرزندان خلق کرد و همچنین هموطنان بلوچ یا در نبرد و یا در سیاهچالهای ولایت‌فقیه جان باخته‌اند.
رژیم ولایت‌فقیه جنایات خود را تحت نام اسلام مرتکب می‌شود. اما من به‌عنوان یک مسلمان و کسی که در زمینه مسائل اسلامی سالها کار تحقیقی کرده و (به‌عنوان عضو) یک جنبش گسترده مردمی که محور آن یک سازمان با ایدئولوژی اسلامی- سازمان مجاهدین خلق ایران - است اعلام می‌کنم، جنایات رژیم آخوندی تنها برای سرکوب و ادامه حاکمیت ننگین خودش است و این جنایات هیچ ربطی به اسلام ندارد.
سنابرق زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود در کنفرانس پارلمان اروپا، گفت: ظهور یک گروه جنایتکار به اسم داعش در عراق و سوریه و ارتکاب فجایع این گروه نباید بر رژیم ولایت‌فقیه سایه بیندازد، رژیمی که بیشترین زندانیان سیاسی مخالف را از جنگ جهانی دوم به بعد اعدام کرده است. در واقعیت گروه داعش که خود را خلافت می‌نامد نسخه کوچک سنی همان رژیم ولایت‌فقیه حاکم بر ایران است.
البته در برابر رژیم ولایت‌فقیه یک مقاومت گسترده و مسئول قرار داشته که تا کنون 120هزار تن از اعضا و هوادارانش توسط این رژیم اعدام شده‌اند.
مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت سپس طرح مصوب جدایی دین از دولت شورای ملی مقاومت را تشریح کرد و در پایان سخنان خود، اظهار داشت:
رژیم ولایت‌فقیه که ادعای اسلام و تشیع دارد، دشمن اصلی تمامی مسلمانها و شیعیان است. یک بررسی ساده نشان می‌دهد که هیچ رژیمی در جهان معاصر به‌اندازه این رژیم که اسم اسلام بر خود نهاده مسلمانها و شیعیان را نکشته است. این واقعیت دیگر امروز برای همه روشن شده است که با وجود رژیم آخوندی در ایران صلح، ثبات، آرامش و آسایش به منطقه خاورمیانه باز نخواهد گشت. به همین دلیل بایستی به کلیه دولتها و کشورهایی که با این رژیم داد و ستد می‌کنند تأکید کرد، هر گونه مراوده و رابطه با این رژیم بایستی مشروط به رعایت حقوق‌بشر و حقوق اولیهٴ مردم ایران باشد وگرنه هیچ پیشرفت واقعی در هیچ زمینه‌یی، از جمله در زمینه اتمی، صورت نخواهد گرفت».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d0939f9-a6c5-478e-ae9d-3d44f672a361"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات