728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,اخبار خليج فارس,

گفتگو با خالد خوجه رئیس ائتلاف ملی سوریه

-

ديدار خالد خوجه با جان كرى
ديدار خالد خوجه با جان كرى
تلویزیون العربیه 13اردیبهشت 94:
ناظران می‌گویند چشم‌اندازهای جدیدی در رابطه با ارتش آزادی سوریه و مسلح شدن آن به سلاحهای ضدهوایی پیدا شده است.
همچنین گزینه ایجاد منطقه پرواز ممنوع و منطقه امن دوباره مطرح شده است که می‌تواند تعادل صحنه نبرد را به نفع مردم سوریه تغییر دهد و روند سقوط اسد را هر چه سریعتر کند.
خالد خوجه در جریان سفر به آمریکا از یک تحول مهم سیاسی در مواضع کشورهای حامی مقاومت سوریه در زمینه کمکهای نظامی به ارتش آزادی پرده برداشت.
رئیس ائتلاف ملی سوریه در گفتگویی با روزنامه الشرق‌الأوسط گفت: ممنوعیت دادن  سلاح ضدهوایی به رزمندگان سوریه برداشته می‌شود. خالد خوجه اظهار داشت  اطلاعاتی به ‌دست آورده است که نشان می‌دهد واشینگتن در تلاش است راه کاری برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع و منطقه امن در سوریه پیدا کند، در حالی‌ که واشینگتن می‌گوید این گزینه با چالشهای بزرگی روبه‌رو است، رئیس ائتلاف تأکید می‌کند نزدیکی بین کشورهای منطقه و در صدر آنها عربستان سعودی بسیاری از معادلات را در منطفه تغییر داده است.
خصوصا عملیات توفان قاطع پایانی بر دخالتهای رژیم ایران در منطقه گذاشته است. به گفته خالد خوجه آمریکا تحولات منطقه را مثبت ارزیابی می‌کند. وی گفت: با وزیر خارجه آمریکا در رابطه با این‌که تحولات صحنه سریعتر از تحولات و حساب و کتابهای سیاسی خواهد بود صحبت کرده است.
به گفته خالد خوجه رژیم اسد ممکن است هر لحظه و خارج از حساب و کتابهای معمول در هم بریزد و سقوط کند. رئیس ائتلاف ملی سوریه تصریح کرد در هر حال غیرممکن است که اسد بخشی از روند انتقال سیاسی باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb745430-1051-44a4-8f19-9d43f93bf757"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات