728 x 90

دخالتهای ایران,

تلاش رژیم ایران برای دخالت در کشورهای آمریکا لاتین

-

لوئیس هبر - مت سالمون - ایلیانا رزلهتینن - الیوت انگل
لوئیس هبر - مت سالمون - ایلیانا رزلهتینن - الیوت انگل
گروهی از نمایندگان کنگرهٴ آمریکایی و نمایندگانی از مجالس کشورهای آمریکای لاتین که با یکدیگر در فلوریدا دیدار کردند می‌گویند، (رژیم) ایران حضور خود را در آمریکای لاتین به‌نحو قابل توجهی افزایش می‌دهد و یک تهدید امنیت ملی برای منطقه ایجاد کرده است.
واشینگتن فری بیکن ضمن درج این خبر می‌نویسد، رژیم ایران به مقامهای خود پاسپورتهای ونزوئلایی یا کشورهای دیگر می‌دهد تا بتوانند به‌راحتی در سراسر آمریکای جنوبی سفر کنند.
الیوت انگل عضو ارشدکمیته امور خارجی کنگره تأکید کرد: ما می‌دانیم که (رژیم) ایران پشت بمب‌گذاری بوئنوس‌آیرس و فعالیتهای مخرب دیگری در آمریکای لاتین است.
لوئیس هبر عضو سنای اروگوئه در این رابطه گفت: مأموران رژیم ایران که گمان می‌رود برخی از آنها عضو سپاه پاسداران باشند، در کشورش با پاسپورتهای ونزوئلایی شناسایی شده‌اند.
ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیتهٴ خاورمیانه و شمال آفریقا در کنگرهٴ آمریکا نیز تصریح کرد، (رژیم) ایران کنسولگریهایی در کشورهای آمریکای جنوبی ایجاد می‌کند و سپس از آنها به‌عنوان پایگاهی برای جاسوسی و دیگر فعالیتهای مخفی استفاده می‌کند.
مت سالمون از اعضای کمیته خارجی کنگرهٴ آمریکا نیز، اظهار داشت: «شکی نیست که ما شاهد افزایش نفوذ (رژیم) ایران در نیمکره غربی هستیم. متأسفانه به‌نظر می‌رسد دولت آمریکا، می‌خواهد چشمانشان را به آنچه در حال وقوع است، ببندند».
مت سالمون همچنین به «تحقیقات بین‌المللی» در مورد قتل قاضی آرژانتینی آلبرتو نیسمن فراخوان داد.
وی گفت: «با توجه به مرگ نابه‌هنگام (آلبرتو) نیسمن که تحت شرایط مشکوکی (رخ داد)، بسیاری بر این باورند که وی هشتاد و پنجمین قربانی (بمب‌گذاری بوئنوس آیرس) است».
لوئیس هبر عضو سنای اروگوئه نیز تأکید کرد، شکی نیست که (رژیم) ایران او را به قتل رسانده است.
واشینگتن فری بیکن در گزارش خود همچنین به‌نقل از یک منبع دیگر، می‌نویسد: «(رژیم) ایران و متحدانش در آمریکای لاتین (قتل نیسمن) را برنامه‌ریزی کردند» و شواهدی را بر جای گذاشتند تا این قتل مثل یک خودکشی به‌نظر برسد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f4a9324-1e8d-48b0-ba14-41f32999390f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات