728 x 90

اخبار يمن,اخبار خاورمیانه,اخبار خليج فارس,

کشته شدن بیش از ۹۰ تن از شبه‌نظامیان در مأرب و تعز یمن

-

درگیریها در یمن
درگیریها در یمن
العربیه نت 6اردیبهشت 94
منابع نظامی وابسته به نیروهای مقاومت مردمی یمن روز یکشنبه 6اردیبهشت 94 از کشته شدن بیش از ۹۰ تن از شبه‌نظامیان حوثی و عوامل علی عبدالله صالح طی درگیریهای شدید در مأرب، تعز و عدن خبر دادند.
به گزارش العربیه، نیروهای مقاومت مردمی تلاش حوثی‌ها برای ورود به «تعز» را با شکست روبه‌رو کردند.
بر اساس این گزارش شبه‌نظامیان حوثی با تحمل ضربات سنگین از سوی نیروهای مقاومت مردمی طرفدار عبدربه منصور هادی، و با دادن دهها اسیر و کشته، از ورود به داخل شهر تعز عاجز مانده‌اند.
مقاومت مردمی تعز که در همه خیابانها و داخل ساختمانهای شهر سنگر گرفته‌اند، شمار زیادی از نفربرهای زرهی و خودروهای نظامی حوثی‌ها را منهدم کردند.
این در حالی است که جنگهای خیابانی در عدن میان نیروهای مقاومت مردمی از یک سو، و شبه‌نظامیان حوثی و صالح از سوی دیگر هم‌چنان ادامه دارد.
در بندر استراتژیک عدن نیروهای مقاومت مردمی‌ توانستند با وارد کردن ضربات سنگینی بر شبه‌نظامیان حوثی و عوامل علی عبدالله صالح آنها را متواری کنند و مناطق اطراف این بندر را بازپس گیرند.
در همین حال مقاومت مردمی در استان «تعز» اعلام کرد، تمام گروه‌های سیاسی این استان متحد و یک صدا از دولت قانونی عبدربه منصور هادی حمایت می‌کنند.
در استان مارب نیز درگیرهای شدیدی میان مقاومت مردمی و شبه‌نظامیان حوثی ادامه دارد و نیروهای مردمی‌توانستند مناطق استراتژیک مهمی در سمت شمال این استان مانند منطقه «جدعان» و اردوگاه «الماس» را از کنترل حوثی‌ها خارج سازند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/34713bec-83f5-4fc0-bcfa-e4b3eb3e656f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات