728 x 90

مذاكرات هسته اي,پرونده هسته ای ایران,

نیویورک تایمز: خامنه‌ای هم تحریمها و هم بازرسی از سایتهای نظامی را به چالش کشید

-

مذاکرات هسته‌ای در لوزان سوئیس
مذاکرات هسته‌ای در لوزان سوئیس
نیویورک تایمز ضمن اشاره به سخنرانی خامنه‌ای و با تأکید بر اینکه دو اصل مبنایی آمریکا در مذاکرات اتمی، یعنی تحریمها و بازرسی از سایتهای نظامی را به چالش کشید، نوشت: این موضعگیری خامنه‌ای می‌تواند تاکتیکی جهت ایجاد فضا برای خودش و مذاکره‌کنندگان باشد تا به این وسیله سخت‌سران مخالف با چهارچوب معامله با آمریکا را با خود همراه کند. با این حال، این اظهارات نشان می‌دهد موانع سختی که در پیش رو قرار دارد.
نیویورک تایمز با یادآوری تأکید اوباما و کری که بارزسیهای در نظر گرفته شده در توافق، سرزده‌ترین بازرسیها در تاریخ خواهد بود، نوشت: اشاره خامنه‌ای به سایتهای نظامی نیز مشکل‌زا است. چندین سایت مورد نگرانی آمریکا از جمله مرکز فردو در پایگاههای نظامی قرار دارند.
نیویورک تایمز افزود: حتی اگر تحریمها به‌طور قانونی حذف شوند شرکتهای عمده در ابتدا ممکن است تمایلی به انجام تجارت در ایران نداشته باشند. سرمایه‌گذاران از آن بیم دارند اگر اختلاف بین طرفین ایجاد شود، بار دیگر تحریمها تجدید شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8da66e94-abfb-43ec-8b93-10c11e4cd669"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات