728 x 90

مذاكرات هسته اي,اخبار اروپا,اخبار امريكا,

بیانیه مشترک مطبوعاتی رژیم ایران و پنج به‌علاوه یک

-

جواد ظریف - فدريكا موگرینی
جواد ظریف - فدريكا موگرینی
پس از 9روز مذاکرات در لوزان سوئیس جواد ظریف و فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا در دانشگاه لوزان به صحنه آمدند و بیانیه مشترکی را به زبانهای فارسی و انگلیسی قرائت کردند.
خبرگزاری رسمی رژیم ایران (ایرنا) این بیانیه را این‌گونه منعکس کرده است: «اینها راه‌حلهای تفاهم شده برای رسیدن به برنامه جامع اقدام مشترک است. این راه‌حلها جنبه حقوقی نداشته و صرفاً راهنمای مفهومی تنظیم و نگارش برنامه جامع اقدام مشترک را فراهم خواهد ساخت. بر این اساس تدوین برنامه جامع اقدام مشترک با مبنا قرار دادن این راه‌حلها در آینده نزدیک آغاز خواهد گردید».

بر اساس گزارش این خبرگزاری در ادامه بیانیه مشترک مطبوعاتی رژیم و پنج به‌علاوه یک همچنین آمده است:
«بر اساس راه‌حل به دست آمده دوره زمانی برنامه جامع اقدام مشترک در خصوص برنامه غنی‌سازی ایران 10ساله خواهد بود. پایان یافتن این مرحله از مذاکرات، تدوین پیش‌نویس برنامه جامع اقدام مشترک تا بازه زمانی 10تیر در آینده نزدیک آغاز خواهد شد».

به گفته ایرنا، در بیانیه همچنین آمده است: «ایران در جهت شفافیت و اعتمادسازی به‌صورت داوطلبانه پروتکل الحاقی را به‌صورت موقت اجرا نموده و در ادامه فرآیند تصویب این پروتکل طبق یک جدول زمانی در چارچوب اختیارات رئیس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی به تصویب خواهد رسید».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92e321c7-4aef-4e45-8dfc-4c4384acee97"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات