728 x 90

اختلاس در ایران,

یک اعتراف تازه؛ رژیم سراپا در فساد

-

دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی
دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی
اقتصاد درهم شکسته نظام آخوندی، غرق در فساد، رانت خواری، رکود و... است. مسأله‌ای که بسیاری از مقامات، مهره‌ها و کارشناسان اقتصادی هر دو باند رژیم به دفعات به آن اعتراف می‌کنند. این وضعیت محصول سیاستهای ضد‌مردمی رژیم ولایت‌فقیه است. تحریمهایی که به‌خاطر سیاست و برنامه ضدملی اتمی وضع شده است، آثار بسیار مخربی در کنار فساد افسارگسیخته و سوء مدیریت ب راقتصاد کلان کشور به همراه داشته است.
احمد توکلی نماینده مجلس رژیم از باند خامنه‌ای در مورد اثرات مخرب تحریمها بر اقتصاد کشور می‌گوید: ”تحریم عمدتاً از طریق افزایش واردات از جمله تأثیر داشته یکی هم تغییر انتظارات. تغییر انتظارات یعنی این‌که وقتی که سرمایه‌گذاران افق را مبهم ببینند، سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهند. در نتیجه در افزایش نرخ بیکاری اثر بلندمدت دارد و یک تأثیر در قیمت وارادت اینجوری است که وقتی ما تحریم هستیم، تحریم بانکی هستیم نمی‌توانیم از طریق بانکی پول جابه‌جا کنیم، برای جابه‌جا کردنش از صرافیها استفاده می‌کنیم چند دست می‌چرخد تا به فروشنده جنس می‌رسد گران تمام می‌شود، نظیر چرخش پول داریم هزینه بیمه چون نمی‌گذارند همه شرکتهای بیمه، همه شرکتهای بیمه ما رد بیمه کنند، هزینه مون آنجا بالا می‌رود بعضی وقتها حمل مجدد داریم باید برویم در یک بندری مثل دوبی دوباره به وسط ایران منتقل کنیم و شبیه یه این تأثیراتی است که در واقع مثل این می‌موند که ارز گران بشود“ (تلویزیون شبکه خبر12فروردین94)
اما همین مهره باند خامنه‌ای معتقد است به فرض این‌که حتی تحریمها لغو شوند، مشکلات اقتصادی رژیم حل نمی‌شود و ”ایران گلستان“ نمی‌شود!. زیرا مشکل بزرگتری وجود دارد که آثار مخرب آن از آثار مخرب تحریمها بسیار بیشتر است و آن هم مشکل فساد نهادینه شده در اقتصاد رژیم وسوء مدیریت است. در این رابطه توکلی اعتراف می‌کند: ”تحریم حدود حداکثر بین 25 تا 30% تأثیر داره و 60، 70% مربوط است به سوء مدیریت و فساد که تو کشور هست و علمی برخورد نکردند از این قبیل مسائل که کاملاً داخلی است“ (تلویزیون شبکه خبر12فروردین94)
این مهره باند خامنه‌ای به گزارش سازمان شفافیت بین‌الملی در مورد فساد در ایران تحت حاکمیت آخوندها در سال 2007 میلادی اشاره می‌کند که در آن سال34میلیارددلار هزینه فساد و یا به عبارتی هدر رفتن پول وجود داشته است. توکلی در مورد وضعیتی که فساد بر سر اقتصاد کشور آورده است اضافه می‌کند: ”وقتی فساد این بلا را سر کشور میاورد، شما ببینید نمی‌توانید اقتصاد را مقاوم کنید، مبارزه با فساد یک امر کاملاً داخلی است، هیچ ربطی به هیچ جا ندارد“
لازم به یادآوری است که در گزارش سازمان شفافیت بین‌المللی در سال 2014 نیز ایران تحت حاکمیت آخوندها در زمینه فساد در ردیف صد و سی و ششم قرار دارد.
تنها احمد توکلی نیست که اعتراف به فساد تنیده شده در تار و پود اقتصاد کشور اعتراف می‌کند، عناصر وابسته به باند رفسنجانی- روحانی نیز در این زمینه با او هم عقیده هستند. اکبر ترکان از مهره‌های وابسته به این باند می گوید: «فساد هم‌اکنون خرخره کشور را گرفته است. این امر برای کشور خیلی خطرناک است. در حالی که اگر ما بخواهیم نظر مقام معظم رهبری را در تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی جلو ببریم؛ یکی از موانع بزرگ آن فساد است. فساد یک موضوعی است که اگر آن را رها کنیم تا به استخوان برسد مثل قانقاریا می‌شود و باید استخوان را قطع کرد» (آرمان 26اسفند 93)
محمدعلی وکیلی یک مهره دیگر وابسته باند رفسنجانی - روحانی نیز در مورد فساد تنیده شده براقتصاد نظام آخوندی می‌نویسد: ”میزان پول‌های کثیف در هر کشور نشانگر حجم فساد اقتصادی با ابعاد سیاسی است. وقتی پول کثیف و پول‌شویی کم هزینه شود و ریسک آن پایین آید باعث رشد حجم پول حاصل از فساد می‌گردد. متأسفانه آمار دقیقی از عدد رسمی پول‌های کثیف در شبکه اقتصاد کشور در دست نیست، نگاه‌های سیاسی هم مانع راستی آزمایی ادعاهاست اما آمار پی‌درپی مقامات مسئول در خصوص اختلاس، پول‌های کثیف و پول‌شویی، نمایانگر وضعیت است“. (سایت تابناک 16اسفند93)
با چنین وضعیت هولناکی در زمینه فساد و اثرات مخرب آن دراقتصاد رژیم است که نقطه‌نظر مشترک کارشناسان و مهره‌های هر دو باند رژیم این است، به فرض امضای توافقنامه و لغو همه تحریمها، هم‌چنان چشم‌انداز تیره و تاری در انتظار است و مشکلات آن‌قدر زیاد است که رفع تحریمها هم نمی‌تواند گره اساسی از اقتصاد فاسد و به بن‌بست رسیده رژیم حل کند.
در این زمینه مسعود نیلی مشاور اقتصادی آخوند حسن روحانی می‌گوید: «لغو تحریمها هر چند امکاناتی را برای ما فراهم می‌کند اما معجزه نمی‌کند. دچار خوش‌بینی کاذب شدن ممکن است ظرفیت تحمل جامعه را سرریز کند... این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک باشد“ (کیهان 26اسفند93)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31f22d87-4dca-46b1-8376-d8d33693721d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات